De ce Aloe Vera de la Forever?

Aloe Vera - Barbadensis Miller - Forever Living Products
Nu ma voi opri asupra actiunilor benefice pentru organism ale curei cu gel de Aloe Vera, care sunt deja cunoscute de catre oamenii carora le pasa de sanatatea lor, de catre medici si de catre pacienti. 
S-au publicat pe aceasta tema numeroase studii stiintifice, exista nenumarate marturii ale oamenilor care au beneficiat de virtutile datatoare de sanatate ale Aloei Vera. 

Voi raspunde in schimb, in cele ce urmeaza, la intrebarea care apare, in mod firesc, odata cu avantul pe care l-a luat industria produselor pentru sanatate cu Aloe Vera: care este produsul in care putem avea incredere deplina ca indeplineste conditiile de calitate si puritate la care ar trebui sa ne asteptam, pe buna dreptate, din partea unui produs natural pentru sanatate?

De 33 de ani, Forever Living Products este lider mondial al produselor pe baza de gel de Aloe Vera si  acest argument ar fi suficient pentru a raspunde la aceasta intrebare si pentru a lua decizia corecta atunci cand calitatea este factorul care primeaza la alegerea unui produs.

V-ati intrebat insa vreodata care e secretul suprematiei pe piata mondiala a bauturilor pe baza de gel de Aloe Vera marca Forever Living Products, in cadrul unei concurente din ce in ce mai acerbe, in conditiile in care restul companiilor care propun produse similare nu rezista mai mult de cativa ani in ciuda unor preturi de cele mai multe ori extrem de atractive? 

Va voi prezenta in continuare principalele motive care asigura firmei Forever Living Products statutul de lider mondial in Aloe Vera. Aceste motive sunt de fapt cele care m-au determinat si pe mine, ca medic, sa folosesc si sa recomand Aloe Vera Gel de la Forever Living Products, la fel cum i-au convins sa aleaga acest produs pe medicii din intreaga lume care au cautat cele mai bune solutii naturale pentru sanatatea pacientilor lor.

1. Forever Living Products foloseste numai Aloe Vera (Aloe Barbadensis Miller), specia cu cele mai mari beneficii terapeutice. Exista diversi producatori (indeosebi europeni) care utilizeaza diferite alte specii de Aloe, incercand sa acrediteze ideea ca un amestec al acestora ar fi mai bun. Motivul real al folosirii altor specii de Aloe decat Aloe Barbadensis Miller este, insa, altul: aceste specii sunt singurele care pot fi cultivate in zonele geografice in care acesti producatori isi desfasoara activitatea.

2. Integrarea verticala a companiei permite controlul riguros al fiecarei etape de productie, incepand  de la cultivarea plantei de Aloe Vera pe propriile plantatii, continuand cu recoltarea, extragerea gelului, stabilizarea naturala, obtinerea produsului finit, ambalarea si transportul cu flota proprie catre depozitele Forever din peste 145 de tari din intreaga lume. Detinand controlul absolut al tuturor acestor etape, in care nu este implicat niciun intermediar, se elimina riscul consumatorului de a cumpara un produs contrafacut.

3. Sunt folosite numai frunzele mature ale plantei de Aloe Vera proaspete, recoltate manual, care sunt procesate in curs de cateva ore la centrele de prelucrare situate chiar pe plantatii, pentru a limita efectele negative ale oxidarii gelului din planta recoltata. Multe companii achizitioneaza plantele de la diversi producatori si exista riscul ca plantele sa fie pastrate in depozite inainte de prelucrare cateva luni sau chiar mai mult de un an, astfel incat in procesul de fabricatie ajunge sa se foloseasca o planta de Aloe „moarta”, in care majoritatea componentelor nutritive valoroase sunt distruse.

4. Forever Living Products extrage gelul pur din interiorul frunzei, nefiltrat, printr-un procedeu unic, brevetat, care permite obtinerea unui produs in care se regasesc, nealterate, toate componentele cu valoare nutritiva ale gelului, si din care, in acelasi timp, sunt eliminate substantele nefolositoare existente in coaja (in special aloina, o substanta amara cu proprietati laxative). Multi producatori utilizeaza intreaga frunza fie pentru ca nu detin tehnologia moderna care sa permita extragerea gelului, fie din dorinta de a obtine costuri de productie cat mai mici; profitul obtinut de acesti producatori este mult mai mare, insa produsul obtinut este de calitate inferioara.

5. Aloe Vera Gel de la Forever Living Products nu este diluat cu apa, concentratia de gel pur in produs ajungand la 97%. Legea obliga ca lista ingredientelor continute de un produs, trecuta pe eticheta de prezentare lipita pe produsul respectiv, sa inceapa cu componenta care are cea mai mare pondere in acel produs. Spre deosebire de alte produse cu aloe care mentioneaza apa ca ingredient principal, produsele Forever Living prezinta in capul listei gelul stabilizat de Aloe vera. Alegand Aloe Vera Gel de la Forever Living putem fi siguri ca nu vom consuma apa cu aroma de aloe, asa cum se prezinta, de fapt, marea majoritate a bauturilor cu Aloe existente pe piata (un studiu efectuat in 1993 arata ca peste 99% din produsele cu Aloe nu contineau un procent acceptabil de gel).

6. Aloe Vera Gel este stabilizat 100% printr-un procedeu natural, brevetat, care implica adaugarea unor compusi naturali cu rol de protectie: acid ascorbic (vitamina C) si tocoferol (vitamina E) de origine naturala, acid citric extrase din citrice, sorbat de potasiu, sorbitol si benzoat de sodiu prezent in anumite fructe de padure si in frunzele acestora, guma de xantan extrasa din alge. Se evita astfel prelucrarea termica prin pasteurizare, prin care s-ar distruge multe componente valoroase, insa termosensibile ale gelului.

Majoritatea celorlalte produse cu Aloe prezente pe piata nu indeplinesc conditiile de calitate si puritate obligatorii, deoarece tehnologia de obtinere a lor se bazeaza pe:

  •  procesarea frunzei intregi. Rezulta un produs mai ieftin, a carui calitate are de suferit datorita balastului reprezentat de coaja;
  •  folosirea prafului (pulberii) de Aloe, sub forma de capsule sau comprimate;
  •  utilzarea gelului reconstituit. Frunzele de Aloe, inclusiv coaja, sunt maruntite, produsul obtinut fiind filtrat pe carbon si apoi supus unui proces de liofilizare. Pulberea rezultata este apoi exportata in intreaga lume si diversii producatori, pentru a obtine produsul finit, adauga pur si simplu apa pentru a „reconstitui” gelul. Procesul de liofilizare, filtrarea pe carbon, procesarea chimica si adaosul de apa indeparteaza sau distrug cea mai mare parte a constituentilor benefici ai gelului de aloe;
  •  obtinerea produsului finit prin distilare fractionata, metoda care, in afara de faptul ca presupune o prelucrare termica ce distruge multe din componentele benefice ale gelului, inlatura o parte importanta din acestea;
  •  conservarea prin pasteurizare sau prin adaousul unor componente chimice ieftine, daunatoare sanatatii;
  •  diluarea cu apa, care reduce drastic concentratia gelului, de cele mai multe ori sub limita de 15% impusa de IASC, forul international care avizeaza produsele pe baza de gel de Aloe prezente pe piata.

7. Cultivarea organica (ecologica). Nu sunt folosite pesticide, erbicide si ingrasaminte pe plantatiile de Aloe Vera ale firmei Forever Living Products, care se intind pe mii de hectare de pamant fertil ferit orice fel de sursa de poluare a aerului sau solului.

8. Tehnologia moderna de imbuteliere permite mentinerea nealterata a tuturor proprietatilor benefice ale gelului de Aloe stabilizat o perioada indelungata de timp (4 ani). Forever Living utilizeaza un ambalaj special opac, tristratificat, sigilat, care impiedica patrunderea oxigenului si a luminii. Multe companii folosesc ambalaje ordinare, translucide sau chiar transparente, care nu ofera nici macar conditiile minime de fotoprotectie a gelului.

9. Larga certificare internationala a calitatii si puritatii gelului de Aloe vera este conferita, in afara de avizarea/notificarea Ministerului Sanatatii din Romania si a forurilor similare din cele peste 145 de tari in care sunt prezente produsele Forever Living, de catre girul Consiliului Stiintific International pentru Aloe (International Aloe Science Council – IASC), precum si de catre avizarile Kosher, Halal si Islamica. Prezenta siglei IASC pe un produs cu Aloe trebuie sa reprezinte, practic, factorul decisiv in alegerea de catre consumator a produsului respectiv. Certificarea IASC reprezinta confirmarea respectarii celor mai inalte standarde de calitate, puritate si consistenta, si este obtinuita in urma unor teste analitice complexe realizate in mai multe laboratoare independente (spectroscopie cu rezonanta magnetica nucleara, absorbtie atomica pentru calciu si magneziu, testul acidului L malic, testarea componentelor solide totale etc.).

Exista pe piata (inclusiv in Romania) firme ale caror produse neindeplinind standardele impuse de IASC, sunt „certificate” chiar de producatori, care au inventat sigle asemanatoare. Nu va lasati amagiti si cautati adevarata sigla de cerificare a Consiliului Stiintific International pentru Aloe!

Atentie! Este foarte importanta reavizarea anuala IASC. Apar multe produse noi care primesc avizul IASC, deoarece producatorul, constient de importanta obtinerii acestei certificari, trimite pentru testari un produs de calitate, care, din pacate insa, nu intotdeauna se va regasi si in produsul odata lansat pe piata. Pentru a combate aceasta practica, IASC testeaza ulterior, anual, toate produsele avizate, si nu de putine ori se intampla ca IASC sa retraga certificarea! Certificarea IASC a unui produs este garantata, deci, numai de prezenta constanta, timp de cel putin doi ani, a produsului respectiv pe piata. Aloe Vera Gel de la Forever Living Products este primul produs care s-a conformat si chiar a depasit inaltele standarde de calitate impuse de IASC, fiind reavizat in fiecare an scurs de la infiintarea, in urma cu mai bine de 15 ani, a acestui for international de prestigiu.
10. Forever Living Products detine exclusivitatea vanzarii directe a produselor sale prin reteaua proprie de distribuitori, care preiau produsele direct din depozitele firmei. Toate magazinele, inclusiv farmaciile prin intermediul carora sunt distribuite majoritatea produselor pentru sanatate, practica un adaos substantial care, adaugat la costurile pe care le implica forma traditionala de comert (exportatori-importatori, engrosisti, magazine, angajati, reclama televizata etc.) „umfla” foarte mult pretul final al produsului pe care il plateste consumatorul. De asemenea, sistemul de vanzare directa, componenta a sistemului Forever Living Products de integrare verticala care permite controlul complet al calitatii produsului, elimina pericolul de aparitie pe piata a unui produs contrafacut, asa cum se intampla, nu de putine ori, in cazul produselor pe care le gasim pe rafturile magazinelor. Iata, deci, cum, folosind acest sistem revolutionar de distributie, Forever Living Products a gasit solutia ideala prin care un produs de cea mai buna calitate poate fi scos pe piata la cel mai mic pret posibil!

Cunoscand acum toate aceste aspecte, decizia va apartine:

  • puteti pierde timp, puteti cheltui bani sau puteti chiar sa va puneti sanatatea in pericol incercand sa descoperiti calitatea reala a gelului de aloe din produsul pe care il cumparati, sau
  • alegeti Aloe Vera Gel de la Forever Living Products!

Dr. Dan Tatic – articol aparut in Revista Forever

Leave a Reply