TOYOTA – lumea auto de maine

TOYOTA - lumea auto de maine
Ca in fiecare an in prag de iarna, reapar discutiile despre incalzire, energie, costuri si beneficii.
Independenta energetica a unei tari a ajuns un obiectiv tot mai discutat, iar discutiile de anul acesta aduc in atentia specialistilor si a celor interesati mixul optim de resurse energetice. 
In opinia specialistilor este ideala existenta mai multor surse de energie, pentru a putea compensa eficient nevoile in functie de disponibilitati si conditii. De exemplu, chiar daca energia pe baza de carbune polueaza mai mult, este indispensabila in anii secetosi cand energia de tip hidro este limitata de lipsa apei, iar energia nucleara este si ea limitata de apa putina care nu permite racirea reactoarelor.

Mi-a revenit in minte acest scenariu cand am vazut proba de azi de la Super Blog 2012. Cu „singura diferenta” ca inovatia alimentarii hibride a celor de la Toyota este o „discutie” pusa in practica cu multi ani in urma (si continua si azi), iar „tara independenta energetic” este sintetizata intr-o Toyota Auris Hybrid.
In acest caz, „mixul energetic” este disponibil prin cele 3 moduri de conducere:
  • EV = deplasare silentioasa cu zero emisii asigurata de propulsia exclusiv electrica
  • ECO = o mixare eficienta si performanta intre propulsia electrica si cea bazata pe benzina
  • POWER = acceleratie maxima pentru situatiile care impun o astfel de abordare
EV - ECO - POWER
Dupa drumul deschis de Toyota nu m-as mira ca masinile viitorului sa curete aerul, in loc sa-l polueze, iar conditiile atmosferice, in loc sa fie probleme in trafic, sa constituie de fapt surse de energie pentru tehnologiile hibride.

Chiar si in prezent, o masina „hibrida” schimba abordarea unei calatorii obisnuite. Te poti deplasa „silentios” cu masina in locuri care necesita acest lucru: spitale, scoli, parcuri. Abordarea silentioasa poate schimba in totalitate modul in care percepem azi mersul cu masina si zgomotul asurzitor al strazii. Chiar daca celelalte aspecte referitoare la poluare si reducerea emisiilor de CO2 nu sunt simtite la fel de rapid ca si zgomotul, impactul lor este mult mai mare si este masurabil in timp, in probleme de sanatate si in general in calitatea vietii.

Consider ca tehnologia hibrida nu numai ca a adus beneficii imediate posesorilor de astfel de masini, dar a schimbat modul de perceptie asupra lumii auto, indreptand-o spre o integrare naturala in mediu si in viata oamenilor.

Spor spre tehnologii de viitor!

2 Comments

Leave a Reply