SMS Bucuresti 2017 in cateva idei retinute la conferinta

Am revenit de la SMS Bucuresti 2017 cu atatea idei in tolba, incat abia acum le-am asternut pe blog. Am prins cateva idei pe care intentionez sa le aprofundez si sa le folosesc in 2017.

badge SMS Bucuresti 2017

Tendinte si strategii la SMS Bucuresti 2017

L-am ratat pe Mugur Patrascu insa am prins-o pe Emilia Branzan – Google Romania cand vorbea despre puterea elementului surpriza.

Emilia Branzan la SMS Bucuresti 2017

Mihai Hash (Doza de Has) ne-a spus ca atunci cand are o idee buna vine el cu initiativa catre client. Nu asteapta sa fie contactat.

Mihai Hash la SMS Bucuresti 2017

Andrei Dragu – V8 – Staropramen ne-a vorbit despre sirul lui Fibonacci si raportul de aur. Apoi ne-a dat un sfat: contentul trebuie sa fie lichid, in functie de datele de feed-back.

Andrei Dragu la SMS Bucuresti 2017

Andreea Bozoi – Danone – a observat ca umorul ajuta la credibilizarea mesajului de brand.

Andreea Bazoi la SMS Bucuresti 2017

Influenta online in offline

Am inceput sectiunea cu un exercitiu de apreciere si o provocare pentru bloggeri.

apreciere

Provocarea este sa scriem un articol despre apreciere indemnand cititorii sa lase comentarii in care sa spuna ce fel de aprecieri prefera.

Am votat si noi, multe din voturile din procentele din sala fiind asemanatoare cu rezultatele la nivel national.

dispozitiv de vot

Dar partea consistenta despre influenta online in offline a fost analizata vis a vis de Protestele offline si mobilizarea online

influenta online in offline

Mona Dirtu – jurnalist a sublinitat ca online-ul mareste viteza de reactie. Dar trebuie verificata credibilitatea.

Barbu Mateescu – sociolog – a observat ca Facebook incepe sa fie adoptat de persoanele 50+ sau 60+. Un avantaj al online-ului este interconectarea dincolo de geografie. Si atunci cand oamenii in care avem incredere ne spun un anumit lucru, reactia este rapida.

Catalin Tenita – TreeWorks – ne-a vorbit despre sondajul comandat de Geeks for Democracy. Un sondaj independent, cu rezultate la vedere arata ca nu sunt 2 Romanii, ci 3:

  • pro-guvern 35%
  • anti-guvern 22%
  • Romania tacuta 43%

Pentru cele 3 Romanii, demisia guvernului este o solutie in procente diferite (6% in tabara guvernamentala, 21% non-partizani, 28% anti-guvern). Mai putin diferite sunt procentele referitoate la guvernarea responsabila din partea PSD vazuta ca solutie (22% in tabara pro-guvern, 18% non-partizani si 17% anti-guvern)

Aceste statistici arata ca Romania tacuta este neutra dar mai apropiata de opiniile anti-guvern.

Catalin Tenita ne-a mai aratat ca sunt probleme globale care se pot aborda doar de micro-grupuri dedicate. A gasit 5 domenii de actiune:

  • observatori pregatiti la alegeri
  • urmarirea transparentei cheltuielilor publice
  • finantarea organizatiilor publice
  • sustinerea jurnalismului de investigatie, care este foarte scump
  • data-jurnalism

Si bineinteles continuarea de realizare a unor sondaje independente, la cel mult 6 luni.

Vorbind despre bulele din online, Radu Atanasiu de la Maastriccht School of Management Romania a aratat ca 600000 de protestatari inseamna o bula mai mare. Iar bulele sunt emotionale, nu rationale. Este si motivul pentru care protestul a scazut in intensitate.

Pentru o actiune pe termen lung e nevoie de directii rationale:

  • liquid democracy – imi deleg votul unei persoane in care am incredere
  • Wiki democracy – legile se construiesc prin contributie si prin cioturi gen Wikipedia

Revenind la verificarea informatiilor in online, a fost amintit Factual, primul site de fact-checking pe politicile si declaratiile publice din Romania.

Marta Usurelu a incheiat discutiile cu 1 concluzie si 1 sfat

  • cei mai multi asteapta sa faca altii in locul lor
  • sa nu ne plictisim repede

Debate la SMS Bucuresti 2017

Dupa pauza de cafea a urmat o introducere in universul debate-urilor.

introducere in debate

Iar dupa teorie, a urmat si proba practica cu o dezbatere Online vs presa traditionala.

online vs presa traditionala

Dupa pauza de masa, care a fost delicioasa chiar intr-o zi de Miercuri fara carne, a urmat sesiunea Continut si storytelling digital.

Continut si storytelling digital

Cu ocazia conferintei SMS Bucuresti 2017  a fost lansata campania Meseriidepe.net in COR.

Adica nu doar ca am strigat in cor, dar le si vrem inscrise in COR – Clasificarea Ocupatiilor din Romania.

de acord

Pentru adaugarea meseriilor specifice Social Media in COR, sunt necesari mai multi pasi.

  • Primul este un studiu de piata care sa sa dovedeasca existenta acestor meserii si necesitatea oficializarii lor.
  • Al doilea pas este documentarea noilor meserii, printr-un memoriu justificativ si descrierea detaliata a fiecarei ocupatii.
  • Pasul 3 este obtinerea acordului Ministerului Muncii pentru introducerea noilor meserii in COR.
  • Pasul 4 este depunerea documentatiei la Ministerul Muncii.

Dar pana atunci, pasul 0 este semnarea unei petitii care sa atraga atentia asupra fenomenului. Poti sa semnezi si tu acum pe meseriidepe.net. Si primesti o placuta virtuala pe care sa o poti afisa pe usa. Sau online 🙂

blogger - meserii pe net

Daca ai o meserie care nu este inclusa printre propunerile existente, o poti adauga.

Aceasta este o initiativa a Revistei BIZ si a DDB Romania, fiind prezentata la SMS Bucuresti 2017 de Roxana Memetea.

Roxana Memetea

Da, aceeasi persoana care anul trecut la Social Media Summit lansa campania Sunt un taran.

Am primit si cateva sfaturi despre storytelling digital. Adela Preda de la Profero ne-a spus ca storytelling digital inseamna continut diferite pe diverse platforme, nu acelasi continut sharuit pe toate platformele.

Adela Preda

Despre continut si platforme ne-a vorbit si Alexandru Negrea, insistand pe trendul Facebook Live si pe faptul ca in scurt timp acesta va putea fi monetizat.

Alex Negrea la SMS Bucuresti 2017

In sfarsit, ultimul si cel mai asteptat momenta a fost lansarea Digital Report 2017.

Digital Report 2017

Adica despre topurile agentiilor si bloggerilor:

  • O scurta istorie a relatiei dintre bloguri si branduri
  • Agentii digitale
  • Tendinte despre piata de digital: Bogdana Butnar, Cristian Manafu, Alexandru Negrea
    Top 50 vloggeri români
  • Bloguri generaliste (lista alfabetica)
  • Bloggeri – vedete si jurnalisti (lista alfabetica)
  • Bloguri de tehnologie
  • Bloguri culinare
  • Bloguri de beauty & fashion
  • Bloguri de turism / calatorii
  • Bloguri de parenting
  • Bloguri despre relatii si cuplu
  • Top agentii care au lucrat cu bloggerii în 2016
  • Top bloggeri cu care au lucrat agentiile în 2016

Si daca listele s-au mai schimbat, in topul bloggerilor cu care au lucrat agentiile ramane Cristian China Birta. Iar in topul agentiilor cu care au lucrat bloggerii ramane Golin Romania.

Felicitari si spor in continuare!

In conlcuzie conferinta SMS Bucuresti 2017 a fost plina de informatii noi, tocmai bune de pus in practica. Multumim Revista BIZ!

SMS Bucuresti 2017

Surse foto

Leave a Reply