Parca mai ieri va spuneam despre Festivalul International George Enescu. Acum va spun ca, dupa 29 de zile de festival, cu editii live, televizate si online, editia #27 a tras cortina peste un eveniment emblematic.
Festivalul International George Enescu la final
In cifre editia #27 a Festivalului Enescu a insemnat
- peste 4.000 de artisti din 28 de tari,
- peste 100 de concerte in Bucuresti,
- un numar aproape similar in tara,
- prezenta in Chisinau,
- zeci de mii de spectatori prezenti fizic
- milioane de urmaritori online.
M-am numarat mai intai printre spectatorii de la Ateneul Roman si Sala Palatului in Bucuresti.
M-am bucurat in continuare de concertele de la Craiova, in cadrul Festivalului Enescu.
Iar acum, revazand imagini si momente din festival, ma simt o mica particica a unei imense bucurii culturale care se intampla in Romania.
Mi-a placut faptul ca festivalul a atras un public divers. M-am bucurat sa vad la spectacolele din Bucuresti spectatori de toate varstele. La fel s-a intamplat si la Craiova, semn ca demersul organizatorilor de a atrage un public larg a avut succes.
Printre noutatile festivalului din 2025 se numara revenirea la spectacolel de opera si balet în programul festivalului. O buna ocazie de a aplauda Oedipe de George Enescu si alte capodopere internationale.
Editia 2025 a marcat si prima serie de spectacole imersive din istoria festivalului, gazduite la MINA – Muzeul Artei Noi Imersive.
Pentru prima data in istoria Festivalului Enescu, a fost acordat Premiul de Excelenta violonistei Anne-Sophie Mutter. Cu prilejul aniversarii a 50 de cariera muzicala, violonista a primit trofeul creat de artistul Mihai Bancila.
Felicitari si spor in continuare!

Blogoltean verde ca prazul si natural ca Aloe Vera.
Informatia utila impartasita este remediul natural contra ignorantei