Profil de bloggeri tip sendvis

Profil de bloggeri tip sendvis
© Scyther5 | Dreamstime.com – Modern Keyboard With Colored Social Network Buttons
Daca va ganditi cumva la profilele tip sandwich din constructii, aveti doar partial dreptate. Si aici construim, dar cu material uman si cu ingrediente delicioase.

Ca sa fie mai clar, Delaco ne provoaca sa stabilim ce sendvisuri s-ar potrivi pentru anumite categorii de… ce vrem noi sa clasificam 🙂

Pai daca e vorba de mancare si de clasificare, zic sa iesim la inaintare.

La inceput m-am gandit ca o recomandare de sendvisuri in functie de grupele de sange s-ar profila bine. Toata lumea s-ar regasi usor in aceasta clasificare, plus ca sunt informatii folositoare referitoare la nutritie.

Articolul era deja scris, aveam ingredientele recomandate pentru fiecare grupa de sange, trebuia doar sa mai fac sendvisurile. Prea simplu si prea putin. Doar 4 sendvisuri la valoarea mea de cel mai mare Fan Branza, ar fi fost cam rusinos. Mai ales ca anul trecut mi-am bucurat greutatea de blogger cu vreo 20 de tipuri de branzeturi…

Si tot gandindu-ma eu ce clasificari s-ar profila jurul cifrei 20, am gasit un subiect pe care il mancam pe paine: blogosfera.

Mi-am adus aminte de cele 25 de stiluri de blogging despre a caror existenta am aflat in 2010, cand m-am apucat de blogareala. 
V-am mai intrebat eu ce fel de bloggeri sunteti, dar acum am zis ca este momentul perfect sa pun bloggerii intre felii de paine si sa vad ce se profileaza 🙂

Bine, unii zic ca bloggerii nu sunt oameni, altii spun ca bloggerii se mananca intre ei, iar alti ca bloggerii sunt piscotari. Nu generalizez, am sa trec peste aceste rautati si plec de la premiza ca oameni suntem si sendvisuri mancam. 

Ce fel de sendvisuri si ce fel de oameni, ei bine… asta vom vedea in continuare.

1. Sendvisul Creativ (Insight Blogger), pentru bloggerii cu idei crete, este realizat cu ingrediente atent selectionate. Se recomanda de cel putin 5 ori pe saptamana, daca-ti rezista imaginatia si stomacul. Este dificil de realizat, deoarece se bazeaza pe idei originale.

Sharing insights, original ideas, commentary or trends on a particular top. Many consider this the most difficult type of blogging to do.
Sendvis Creativ, perfect si simplu
Creativitatea mea olteneasca m-a orientat spre un sendvis perfect si simplu: praz umplut cu crema de branza cu verdeata, alaturi de cascaval DeSenvis, unt, marar si patrunjel.

2. Sendvisul AMBITIOS (Ambition Blogging) este ideal pentru bloggerii care vor sa atraga atentia. De-asta l-am si strigat cu majuscule. Chiar daca este realizat cu ingrediente mai exotice, este usor de facut. Se infuleca cel mult o data pe saptamana, pentru ca atentia excesiva dauneaza, iar trufandalele sunt scumpe 🙂

Blogging about something with the aim of trying to attain it - usually by targeting the decision makers through the blog post.
Sendvis AMBITOS
Ingrediente: rucola, merisor – coacaze rosii de padure, crema de branza natur, masline, cascaval DeSenvis, patrunjel.

3. Sendvisul Leapsa (Meme Blogging) este caracteristic bloggerilor care lanseaza lepse. Adica eu am raspuns unei provocari si am mancat acest sendvis, asa ca va provoc si pe voi sa-l realizati in felul vostru si sa-l mancati. Dificultate medie pentru realizarea sendivisului, utilizandu-se ingrediente populare. Se recomanda cel mult o data pe saptamana, ca sa nu deveniti agasanti.

Starting a thread of discussion by sharing your reponse to a querry and then challennging other bloggers to answer it on their own blogs.
Sendvis Leapsa
Ingrediente: crema de branza natur, ardei iute, piper, ardei gras rosu, branza, cascaval DeSenvis, ardei gras galben, branza.

Pentru un curcubeu in cerul gurii, cu toata gama de iuteli, se recomanda crema de branza cu usturoi iar pentru cei mai curajosi se decoreaza cu wasabi (hrean japonez) si mustar de Dijon.

4. Sendvisul Trendy (Piggyback Blogging) este croit pentru bloggerii in trend, care scriu despre subiecte la moda, cu scopul de a atrage atentia. Dificultatea realizarii si popularitatea ingredientelor se incadreaza in… medie. Nu se recomanda mai mult de 3 astfel de sendvisuri pe saptamana.
Writing about a topic that is currently popular in the news media, on meme sites lule Tailrank or on blog search engines like Technorati to capitalize on attention.
Sendvis Trendy
Ingrediente: crema de branza cu verdeata, patrunjel, rosii, masline, cascaval DeSenvis, ardei gras.

5. Sendvisul Zilnic (Life Blogging) este pentru bloggerii care impartasesc pe blog experiente proprii, deci este un sendvis in stil personal.

Este si realist, caci se realizeaza nu neaparat cu ingrediente populare ci cu ceea ce ai prin frigider. Hai sa fim realisti, trebuie sa fie un sendvis usor de facut. Este recomandat in toate zilele saptamanii, mai putin in weekend cand se presupune ca mancam altceva acasa, la restaurant, la nunti, botezuri sau alte cumetrii.

Also called reality blogging, this involves a blog post sharing the story of something that happened to you in your pesonal life.
Sendvis Zilnic
Ingrediente: crema de branza cu verdeata, ardei gras verde, cascaval, branza, masline, rosii, patrunjel.

6. Sendvisul Fan Branza (Brand Blogging) este caracteristic bloggerilor ambasadori, acreditati sau nu de brandul respectiv. De exemplu, un sendvis care are o multitudine de ingrediente Delaco 🙂

Sendvis Fan Branza
Pe felia din stanga se remarca toate cremele de branza (natur, cu verdeata, cu usturoi), alaturi de cascaval DeSenvis, branza si patrunjel. Pe felia din dreapta avem branza pufoasa cu smantana, branza pufoasa cu verdeata, crema de branza proaspata cu smantana si cascaval DeSenvis.

Se poate consuma in toate cele 5 zile de lucru, realizarea sendvisului presupune o dificultate medie si se folosesc ingrediente diverse, pentru ca Delaco ne rasfata cu o gama bogata. Tocmai de aceea nu este obligatoriu sa folosim aceleasi ingrediente in toate zilele.

In varianta PRO se vor folosi si Cottage Cheese, cascaval afumat, cascaval Sofia, Emmentaler, Ceva fin cremos cu smantana, Ceva fin pufos cu smantana, Ceva fin branzica, Ceva fin crema de branza, Caprice de Dieux, Aperifrais Italie si Provence, Mascarpone, cascaval pane, Miez de lapte si altele. Recomandarea PRO este valabila pentru toate sendvisurile, dar acum am ilustrat cu ingredientele avute la indemana.

7. Sendvisul De tractor (Detractor Blogging) este pentru heitari, hateri si cum vreti sa le mai ziceti 🙂 Sau pentru persoane care au o abordare negativa despre un anumit subiect, ingredient etc. incercand sa puna totul intr-o lumina proasta.

De exemplu, pentru ca painea „neagra” pe care ai cumparat-o era de fapt colorant alimentar imprastiat in faina alba, te enervezi si spui tuturor sa nu mai cumpere, pentru ca mananca cerneala. 

Te razbuni si mananci sendvis cu mamaliga facuta la tine acasa, ca sa nu existe suspiciuni. Dificultatea realizarii acestui sendvis este medie, iar ingredientele sunt comune. Se recomanda doar o data pe saptamana, pentru ca altfel risti sa te acresti de la atitudinea negativa.

Share a pasionnate hatred for a product or brand, get revenge or redemption by recounting a negative experience or tell a story that casts a person or thing in a negative light.
Sendvis De tractor
Ingrediente: mamaliga, ceapa verde, cascaval DeSenvis si branza.

8. Sendvisul Extraordinar (Announcement Blogging) este pentru bloggerii exclusivisti. Ei posteaza primii despre subiecte care n-au mai aparut in alta parte, asa ca si sendvisul trebuie sa fie la fel de exclusivist. Pentru maxim de efect, trebuie sa fii primul care vine cu un astfel de sendvis. Greu de realizat, chiar daca foloseste ingrediente destul de populare. 
Este recomandat in fiecare zi, daca ai spirt creativ si multa bunavointa. Pentru „cel mai extraordinar sendvis” nu se pune branza si cascavalul intre felii de paine, ci painea intre felii de branza si cascaval, dupa ce a fost bine unsa cu crema de branza.

Break news about an announcement or news that was not previously available elsewhere. For maximum effect, being the first to break the news matters most.
Sendvis Extraordinar
9. Sendvisul De cumetrie (Link Blogging) este caracteristic bloggerilor care aduna mai multe link-uri inrudite in acelasi articol si mai multe ingrediente din aceeasi familie in acelasi sendvis.

Ingredientele pot fi foarte populare, dificultatea realizarii este medie si se recomanda de 2 ori pe saptamana. De ce doar de doua ori? Pai de cate ori crezi ca poti manca un sendvis cu toate tipurile de ceapa?

Collecting a series of links to websites, blogs or other online content to create a list of resurces with links in a single blog post.
Sendvis De cumetrie
Dar iata cum se realizeaza. Dupa ce se intind pe paine toate tipurile de crema de branza, se asezoneaza cu toate tipurile de ceapa: verde, galbena, alba, rosie. Daca ati prins ideea, se poate extinde si la ardei: ardei galben, ardei verde si toata gama.

10. Sendvisul Jamie (Video Blogging) este pentru bloggerii culinari, care transpun in sendvisuri de vis creatiile unor „bucataritori” celebri, gen Jamie Oliver. Se pot folosi ingrediente de tot felul, dar este greu de realizat, ca nu degeaba te inspiri din operele unor bucatari renumiti pe care-i vezi la TV. Daca te tine talentul, este recomandat de 5 ori pe saptamana.

Creating original video and putting online in a blog post or embedding a video from YouTube or another video sharing site into a post and commenting on it. Ratings are based on creating original video for blog posts.
Sendvis Jamie
Fiind un sendvis „creme de la creme”, am pus si eu peste crema… crema cremelor 🙂 Adica peste crema de branza am mai presarat bucati de crema de branza proaspata (cu smantana), apoi am picurat sos de soia, quality spices si pink pepper. Am desavarsit cu merisor (coacaze rosii de padure).

Daca va grabiti si nu vreti sa presarati separat bucati de crema de branza si ierburi aromate, puteti pune direct Aperifrais Italie sau Provence.

11. Sendvisul de Miercuri (Photo Blogging) este cam ceea ce fac eu miercurea, cand realizez rubrica Miercurea fara carne.

Adica faci un sendvis, ii faci o poza si eventual spui si din ce este facut. Este recomandat de 5 ori pe saptamana, cu ingrediente diverse. Dificultate de realizare: medie. Nu-i mai pun poze, aveti destule la Miercurea fara carne 🙂

12. Sendvisul Revazut (Review Blogging) este pentru bloggeri care au vazut la altii o reteta, o incearca pe sendvisul lor si apoi scriu pe blog despre experienta. Un astfel de sendvis este usor de realizat, cu ingrediente destul de comune si cu o frecventa recomandata de 5 ori pe saptamana. N-are sens sa-l mai fac, pentru ca il gasiti peste tot.

13. Sendvisul Eva (Evanghelist Blogging) este pentru bloggerii care „traiesc” pentru un anumit hobby si ii inspira si pe altii. Dificultatea realizarii acestui sendvis este medie si este cunoscuta cu adevarat doar de cei pasionati. Este recomandat de 5 ori pe saptamana.

14. Sendvisul de Top (List Blogging) este caracteristic acelor bloggeri care au postari gen 10 cele mai utile… top 10 aplicatii ale… etc. Ca sa fie in ton cu topul, acesta are ingrediente de top, dintre cele mai populare si este destul de dificil de fcut. Se recomanda de 5 ori pe satpamana. Se poate si mai usor: imaginati-va un sendvis cu top 10 ingrediente gasite in frigider 🙂
15. Sendvisul Sondaj (Survey Blogging) este pentru bloggerii care realizeaza sondaje, iar apoi fac sendvisuri in functie de rezultatul sondajului. Usor de facut, aceste sendvisuri au ingrediente dintre cele mai intalnite si se recomanda de maximum 3 ori pe saptamana. Nu de alta, dar e ciudat sa-ti faci sendvisuri in functie de poftele altora.

16. Sendvisul Caracteristic (Feature Blogging) este pentru bloggerii care au descoperit o anumita caracteristica a unui produs, serviciu, eveniment etc. si apoi marseaza pe acea caracteristica, imbogatind-o continuu. Un astfel de sendvis este destul de greu de realizat chiar daca are ingrediente populare. Se recomanda de 2 ori pe saptamana. 
Toate exemplele de sendvisuri de aici se incadreaza in aceasta categorie, fiind variatiuni pe aceeasi tema. De la covarsitorul gust de branza 🙂

17. Sendvisul De post (Repost Blogging), n-are nimic de-a face cu postul 🙂 Este caracteristic bloggerilor care iau mura-n gura de la altii, fara sa-si aduca contributia foarte mult. Nu prea se mai poarta, iar daca totusi ingrosi obrazul, sa nu se intample de mai mult de 2 ori pe saptamana.

18. Sendvisul Gazdei (Guest Blogging) este caracteristic bloggerilor care gazduiesc intre feliile lor de blog creatiile culinare alte altor bloggeri. Un astfel de sendvis nu este greu de realizat, este destul de popular dar nu se recomanda consumul in exces. Altfel risti sa uiti ce fel de sendvis iti place tie cu adevarat 🙂

19. Sendvisul Online (Interview Blogging) este pentru bloggerii care-si intervieveaza colegii de blogosfera si asambleaza rezultatul intr-un sendvis. Se poarta interviurile online, pe Facebook Chat, iar sendvisul rezultat este savurat atat de realizator cat si de bloggerul intervievat. Se recomanda sa nu va lingeti degetele in timpul interviului, pe motiv de… tastatura.

20. Sendvisul Moca (Event Blogging) este caracteristic bloggerilor care participa la evenimente si apoi impartasesc impresiile si celor care n-au reusit sa ajunga. 

Nu inseamna neaparat ca iau sendvisuri de la eveniment si le impart (sau nu) cu ceilalti, dar este obligatoriu ca atunci cand mananca sendvisul sa-i faca o poza in locatia respectiva, sa spuna cat este de bun si din ce este facut. Selfie-ul cu sendvisul este de la sine inteles, alaturi de urarea: „Selfie primit!„.

Sharing impressions, opinions and insights from an event such a seminar, conference, concert or other, gathering with others who may or may not have been able to attend.
Sendvis Moca
De ce credeti ca am ales sendvisuri in forma de piscot? Pentru bloggerii piscotari 🙂 Tot pentru ei, desi ingredientele celor 3 sendvisuri Moca sunt aceleasi, le-am aranjat in forme diferite, astfel incat piscotarii sa aiba scuze pentru a manca mai multe: „Ahhh, de-asta n-am gustat…”

Ingrediente: crema de branza natur, cascaval DeSenvis, ardei gras de toate culorile, branza, patrunjel.

21. Sendvisul Cu gust de taste (Live Blogging) se poate adapta bloggerilor descrisi mai sus doar daca scriu pe blog in timp ce mananca. Daca traduceti „taste” prin gust, rezulta un sendvis cu gust de gust, dar care nu este pe gustul meu. Destul de greu de realizat, dar cunoscut in randul bloggerilor care mananca la tastatura. Nefiind un exemplu bun de urmat, nici nu l-am ilustrat.

22. Sendvisul Bridge Blogging se potriveste bloggerilor care fac legatura intre cititori si subiecte mai putin cunoscute. 

De exemplu faptul ca nu este bine sa mananci in acelasi timp si paine si branza si carne si oua si altele este un subiect cunoscut mai ales de nutritionisti si ignorat de publicul larg. De aceea toate sendvisurile prezentate contin doua felii subtiri de paine, branzeturi si legume. Acest tip de blogging si diversitatea branzeturilor Delaco sunt motivele pentru care m-am profilat pe sendvisuri sanatoase.

23. Sendvisul Dual (Classified Blogging) este pentru bloggerii care cauta ceva si scriu despre asta pe blog. Sau invers, bloggerii care au ceva de vandut si scriu pe blog despre ce este vorba.  Este un sendvis cu doua fete, pe de o parte vrei sa fie cat mai ieftin, daca-l cumperi, dar daca-l vinzi ai vrea sa fie cat mai scump. A rezultat un sendvis cu personalitate multipla.

A post that identifies a need for a product or service that you are seeking or outlines something you have to trade or sell to others.
Sendvis Dual
De jos in sus, prima jumate este foarte simpla, abia se simte gustul de crema de branza, alaturi de un firicel de cascaval. Apoi, pe masura ce-l parcurgi simti un gust mai puternic de branza, pus in evidenta de ierburile aromate, pentru ca la final, sendivisul sa devina foarte bogat in arome, culori si gusturi.

24. Sendvisul Raspunzator (Response Blogging) este potrivit bloggerilor care accepta provocari sau posteaza pentru a-si spune parerea intr-o situatie de criza. Un exemplu de sendvis Raspunzator este incercarea de manca unul cu multa scortisoara. Sendvisul va fi raspunzator pentru ceea ce urmeaza, adica o situatie de criza 🙂

25. Sendvisul De contact (Contact Blogging) este pentru bloggerii care scriu despre alta persoana, dar nu sub forma de interviu online. Te-ai intalnit offline cu cineva, apoi inspirat de eveniment si de persoana faci un sendvis pe care ai vrea sa-l imparti cu muza ta 🙂

Writing about a person or blog with the intent of making contact with that person. An alternative is posts sharing the experience of meeting someone that is not an interview.
Sendvis De contact
Depinde si de persoana cu care te-ai intalnit, dar pentru ca am eu o presimtire blonda, sendvisul va fi cu cascaval DeSenvis, ardei gras galben si un pic de verdeata, in cazul in care blonda are ochii verzi. Daca verdele-i bate spre albastru, in loc de cascaval se recomanda Bavaria Blu, iar daca are ochii negri adaugam si masline 🙂 In toate variantele se pune si merisor, ca sa-i facem ochi dulci 🙂

Neaparat si cateva picaturi de sos Worcester, pentru a simti furnicaturi pe buze si nevoia de a bea ceva.

Sendvis Maker Making of

Ingrediente: Cum o imagine face cat 1000 de cuvinte, am sa ilustrez ingredientele din care am facut sendvisurile cu… poza de grup 🙂

ingrediente de la Delaco

Administrare: Descrierea initiala a fiecarui profil de blogger, cea dintre paranteze, este detaliata in limba engleza in link-ul de la inceput. Pentru cele  13 sendvisuri ilustrate descrierea este vizibila si daca tineti mouse-ul deasupra imaginii, pentru a nu mai reveni de fiecare data la materialul englezesc.

Tips & Tricks:

In Oltenia creste praz telescopic, pe care daca stii sa-l manuiesti, pe loc il inmultesti 🙂 Ca sa vedeti procesul tehnologic perfect si simplu, am ilustrat cu 3 bucati de praz, unul relaxat, altul „telescopat” si umplut cu crema de branza, iar al treilea grilat. 

Making of Sendvis Creativ
Making of Sendvis Creativ
Prazul din sendvisul Creativ a fost intai „telescopat”, rezultand mai multi cilindri verzi, tocmai buni de burdusit cu crema de branza. Bineinteles, inainte de umplere se baga in sendvis maker, pentru a fi insemnat cu foc si cu dungulitele de rigoare.

In toate cazurile, secretul unui sendivs este dat de ingrediente: primul strat, crema de branza, apoi se adauga dupa caz si dupa profil restul ingredientelor.

Ca sa ma asigur ca sendvisurile mele sunt sanatoase si echilibrate am folosit toate culorile (adica legume  si fructe continand toate mineralele) si toate gusturile: sarat, acru, dulce, iute, amar.

Bucatarie interna

Ghinion, dintre cele 25 de tipuri de blogging am reusit sa ilustrez doar 13 🙂 Noroc ca le-am facut cu mana mea, astfel incat pot spune cu mana pe inima ca a fost o experienta placuta si pentru mine si pentru beneficiarii indirecti ai acestei probe, Daria si Monica.

Recomandari: A nu se citi pe stomacul gol.

Particip cu acest articol la SuperBlog 2014.

28 Comments

  1. Anonim

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.