Carti memorabile de la Nemira

O incadrez la carti memorabile de la Nemira. Nu sunt sigur daca a fost chiar prima carte de la aceasta editura, dar cu siguranta este cea mai veche de la mine din biblioteca.

Carti memorabile de la Nemira

Carti memorabile de la Nemira

Este atat de veche (1998), incat nici n-am mai gasit colectia pe site-ul Editurii Nemira.

Asta sa fie problema, pentru ca in rest am amintiri deosebite legate de aceasta lectura, iar de cand am regasit cartea m-am apucat s-o┬árecitesc ­čÖé

Imi amintesc foarte bine contextul in care am cumparat-o. Aveam 28 de ani si dupa un job de 3 ani pe post de DTP Designer intr-o editura, m-am indreptat spre ceva mai creativ: Advertising.

Era un domeniu nou in Romania, iar pentru mine absolut nou. Asa ca am fost nevoit sa ma pun la punct cu notiunile corespunzatoare jobului de Account Manager. Adica responsabil cu vanzarile si relatiile cu clientii in cadrul unei firme de publicitate.

Marketing

„Marketing – Ghid propus de The Economist” este un mix de termeni, definitii si concepte de la A la Z. Toate impletite cu citate inspirate din lumea marketingului si a publicitatii.

Dupa parerea mea este un ghid foarte actual si util, unii termeni nefiind inca bine „asimilati” nici astazi.

Rasfoind cartea am facut o selectie de 3 definitii actuale:

  • Media Plan – totalitatea deciziilor luate de specialistii in domeniu cu privire la mediile utilizate intr-o campanie publicitara. Problema care se pune este aceea a utilizarii cat mai eficiente a fiecarui tip de suport, fara a depasi limitele bugetului propus.
  • Slogan – o fraza usor de retinut si la obiect, menita sa atraga si sa retina atentia consumatorilor asupra unui produs. Cele mai apreciate┬ásloganuri sunt adesea scurte si uneori spirituale.
  • Mod de viata (Lifestyle) – Felul in care oamenii isi desfasoara activitatea zilnica, in conformitatea cu atitudinea lor fata de viata.

Inca 3 exemple

Si inca 3 citate inspirate:

  • Comunicarea este cea mai importanta forma de marketing – Akio Morita, presedinte al firmei SONY
  • Libertatea presei este de fapt libertatea de a tipari acele idei si prejudecati ale patronului fata de care agentii publicitari nu obiecteaza –┬áHannen Swaffer
  • Publicitatea este cel mai distractiv lucru pe care il poti face fara a-ti scoate hainele – Jerry Della Femina, fondator agentie de publicitate

Nu stiu cum apreciati un astfel de ghid. Dar pentru mine a fost o carte foarte utila, aparuta parca exact pentru nevoile mele, la momentul potrivit. Fiind in format mic o aveam tot timpul la mine si in momentele de asteptare la clienti citeam de zor.

Erau anii de inceput ai publicitatii in Romania, cand majoritatea firmelor mari erau inca de stat iar „decidentii” aveau o mentalitate comunista. Pe care eu o bombardam┬ácu termeni si concepte occidentale insusite din carte. Erau termeni care nu se gaseau in dictionarele existente atunci.

Pentru ca o aveam tot timpul la mine, am cumparat cartea de doua ori ­čÖé

Am cumparat cartea de 2 ori

Da, nu glumesc. Colaboram cu posturile locale de radio, iar aici discutam cu oameni mai tineri si entuziasti. Intr-o astfel de discutie pe baza unui media-plan, am plecat de la un slogan. Si am ajuns la modul de viata si la felul in care sunt percepute mesajele publicitare.

Stiindu-ma inginer IT, sefa de marketing de la radio s-a aratat incantata de felul in care┬ástapaneam┬átermenii din domeniu.┬áPentru ca atunci era ziua ei, iar eu nimerisem la radio fara sa stiu acest lucru, mi-a venit pe loc o idee.┬áAm scris pe carte o dedicatie┬áinspirata dintr-un slogan lansat atunci: „Prietenii stiu de ce!”

I-am daruit cartea si am plecat… sa cumpar inca un exemplar.

A doua zi mai pe seara m-a sunat sa-mi spuna ca a fost cel mai util cadou primit de ziua ei. Si ca in ciuda oboselii de dupa petrecere, a devorat cartea.

Acum, dupa atatia ani mi-am amintit cu placere acele momente si amanunte doar rasfoind ghidul de marketing. Asta inseamna ca a fost o carte care m-a influentat si a contribuit la dezvoltarea mea. Multumesc Nemira!

Spor la lectura!

Particip cu acest articol la concursul SuperBlog 2012.

2 Comments

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.