Tendinte blogosferice sanatoase

Tendinte blogosferice sanatoase, guest post by Claudia Patrascu – SuperBlog.

Tendinte blogosferice sanatoase cu Claudia Patrascu

Tendinte blogosferice sanatoase

Agentia de marketing & comunicare online Swiss Plan.biz, activă pe piata din România din 2006, organizează competitii de blogging creativ precum SuperBlog 2012. Implementeaza proiecte de comunicare online. Sau asigura productie multimedia pentru mediul online:

  • testimoniale si prezentari video,
  • inregistrari corporate events,
  • tutoriale,
  • reclame etc.

Salut! Sunt Claudia Patrascu si ma declar dependenta de blogging si blogosfera. Daca nu exista inca un grup de “anonimi” pentru asa ceva, ma gandesc serios sa infiintez eu unul 🙂

Ca membru in echipa care organizeaza competitia SuperBlog, an de an, incepand din 2008, am avut prilejul si privilegiul de a citi cateva sute de bloguri. Multe din ele au demonstrat ca sunt chiar super-bloguri. Si nu doar pentru ca au primit o diploma care sa ateste acest lucru la finalul competitiei. Au oferit lectii de blogging, de perseverenta si de fair-play. Ba chiar au stabilit unele tendinte blogosferice sanatoase pe care nu le pot lasa sa treaca neobservate fiindca ar fi o pierdere pentru toti. Asa ca mai bine sa luam aminte, nu? 🙂

Omul sfinteste blogul

Blogul este imaginea celui care il creeaza. Si aici ma refer mai putin la aparente, adica la design, desi are si acesta importanta lui.  Ma refer la continut – in si dincolo de cuvinte.

Cand bloggerul isi pune sufletul “pe tava” in ceea ce scrie, emotia razbate, mai mult sau mai putin explicit, pana la cititorii lui. Se “simte” timpul pe care l-a petrecut informandu-se si ticluind textul, respectul pentru cititori, intentia din spatele cuvintelor.

Dupa cum se simte si atunci cand bloggerul se pozitioneaza la polul opus… Intr-o oarecare masura, blogul oglindeste nu doar mentalitatea, ci si caracterul autorului sau.

Iar aceasta oglinda isi gaseste o reflectie pe masura in cititorii si comentatorii pe care-i atrage.

In permanenta competitie cu sine

Tendinte blogosferice sanatoase

Bloggerii de la care am avut cel mai mult de invatat in ultimii 5 ani ar putea fi profesori in dezvoltare personala. Sunt mereu cu un pas inaintea celorlalti, ii preocupa noutatile din diverse domenii si le fac cunoscute si celorlalti.

Isi testeaza mereu limitele, par a invata ce e mai bun din tot si toate si accepta chiar si provocari consumatoare de timp, energie si pasiune, cum este SuperBlog 🙂

Cu alte cuvinte, se afla intr-o continua competitie cu ei insisi si in asteptarea “nivelului” urmator si, cumva, transmit si altora din energia lor pozitiva.

Asa se face ca unii din laureatii SuperBlog din editiile trecute au devenit adevarate repere in comunitatile locale de bloggeri. Ba au ajuns sa lucreze ca specialisti in social media, sa lanseze carti ori sa sustina prezentari indelung aplaudate la evenimente de business.

Pregatirea pentru pro-blogging

Bloggingul profesional nu inseamna a scrie pentru bani, ci a detine cunostintele si comportamentul necesare pentru a putea relationa intr-un mod profesionist cu potentialii clienti.

Desi majoritatea bloggerilor aspira la campanii platite, nu toti sunt dispusi sa iasa din zona de confort. A scrie advertoriale implica a respecta asteptarile companiei dispuse sa te plateasca. Inseamna a reflecta cu sinceritate daca se potriveste sau nu cu cititorii tai. Si cum le poti prezenta oferta in asa fel incat sa rezoneze cu ei. SuperBlog tocmai asta isi propune: sa familiarizeze bloggerii cu pretentiile mediului de business, pentru a afla

  • in ce masura li se potriveste,
  • pe ce domenii ar putea scrie,
  • ce asteptari au, la randul lor, de la potentialii marketeri.

Testul “sub presiune” si tendinte blogosferice sanatoase

Ca si in viata offline, si interactiunea din blogosfera cunoaste adesea tensiuni. Cei mai buni comunicatori online – fie bloggeri, fie specialisti in marketing ori PR la o companie – sunt sinceri, dar concilianti, fermi, dar eleganti in afirmatii.

Asa, chiar si dintr-o situatie negativa, chiar si cei mai incrancenati opozanti pot afla si invata mai multe despre ei insisi si despre ceilalti. Ceea ce ii va ajuta in experientele de comunicare viitoare, pe plan personal si profesional.

Creativitate si echilibru

In egala masura, aceeasi postura de organizator SuperBlog mi-a permis sa interactionez cu zeci de sponsori. Adica cu firme locale sau multinationale dornice sa creeze o relatie cu blogosfera. Pe langa oportunitatea de a-si prezenta produsele si serviciile, sponsorii au de trecut, la randul lor, un test deloc usor:

  • responsabilitatea de a juriza sute de articole,
  • sa raspunde la mesaje,
  • posibilitatea de a-si privi oferta dintr-o multitudine de perspective diferite de a sa si
  • puterea si disponibilitatea de a fi obiectiv,
  • formularea cerintelor si evaluarea articolele tinand seama nu doar de obiectivele sale de marketing. Ci si de perceptia unui blogger, inevitabil diferita de a unui marketer.

Ei bine, toate acestea sunt o reala provocare care necesita infinita rabdare, intelegere si, nu in ultimul rand, timp. M-am bucurat sa vad sponsori implicati peste asteptari, care

  • au rezonat cu blogosfera,
  • au comunicat constant si direct cu bloggerii,
  • au actionat si reactionat,
  • au stiut sa gestioneze inclusiv comentarii negative,
  • au tratat competitia, in ansamblu, cu multa creativitate.

Claudia Patrascu

Din toate aceste motive si multe altele, sunt fan SuperBlog si superbloggeri si abia astept sa-i cunosc si sa-i citesc si pe participantii la editiile viitoare 🙂

La buna revedere!

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.