Heineken pentru Comunitati 2016

Heineken pentru Comunitati la Craiova
Despre Heineken pentru Comunitati am auzit prima data la Craiova in 2012 si am mediatizat exemplul lor intr-un articol pe blog.

Faptul ca erau promovate produsele traditionale fara pesticide, fara ingrasaminte chimice, fara aditivi alimentari si fara conservanti m-a determinat sa devin actionar onorific in cadrul Bursei Comunitare de Afaceri Sociale Heineken.

Heineken pentru Comunitati 2013

In 2013 am participat in calitate de blogger la conferinta de presa dedicata lansarii programului Heineken pentru comunitati Craiova. Mi-a placut din nou ce-am auzit si ca atare dupa ce am scris articolul pe blog am indemnat cateva ONG-uri pe care le cunoasteam sa depuna proiecte in cadrul concursului lansat de Heineken.
Heineken pentru Comunitati 2013

Unul dintre ONG-uri a fost Clubul de Dans Katamis, unde facea dand sportiv Daria, fata lu’ tata. Al doilea ONG a fost Asociatia Evolve, condusa de Andrei Boiangiu pe care-l stiam de mai multa vreme.

Nu mai stiu daca au depus proiecte sau nu, dar in 2014 m-am intalnit cu Andrei si cu colegii din blogosfera in calitate de participanti la activitatile unuia dintre ONG-urile castigatoare la Heineken pentru Comunitati. Just Do It s-a numit proiectul si mi-a placut atat de tare incat chiar daca zapada era mare si se circula greu, am fost in ambele zile tocmai la marginea orasului pentru a participa la activitatile sportive.
Heineken pentru Comunitati - Just do It!

Heineken pentru Comunitati 2014

Asta era iarna, in toamna i-am felicitat pe cei de la Asociatia Pro-Civica pentru castigarea editieidin 2014 a concursului Heineken pentru Comunitati.
Heineken pentru Comunitati 2014

Nu doar ca i-am felicitat dar am si participat activ alaturi de colega de blogosfera Dana Ilie la una dintre intalnirile pentru „Craiova mai sigura”.

Heineken pentru Comunitati - Craiova mai sigura

Heineken pentru Comunitati 2015

In 2015 am mediatizat din nou lansarea editiei a IV-a a concursului de proiecte Heineken pentru Comunitati iar la conferinta de presa dedicata anuntarii castigatorilor Heineken pentru Comunitati 2015 le-am povestit organizatorilor ca bloggerii din Craiova s-au hotarat sa se organizeze in cadrul unei Asociatii a bloggerilor Olteni si ca atare, sa se astepte ca la editia viitoare sa auda si de un proiect al bloggerilor olteni 🙂
Heineken pentru Comunitati 2015

De la bere ni s-a tras

Daca tot ne intalneam lunar la o bere de mai bine de 3 ani in cadrul Craiova Blog Meet, am adunat la un loc dorintele pe care membrii le-ar avea de la o asociatie a bloggerilor si asa s-a nascut statutul Asociatiei Bloggerilor Olteni, pe scurt ASBO.
Asociatia Bloggerilor Olteni - ASBO

N-a fost chiar atat de simplu cu inregistrarea Asociatiei Bloggerilor Olteni dar pana la urma am reusit iar printre obiectivele asociatiei se numara realizarea de proiecte culturale, sociale, educationale, sportive si caritabile in sprijinul comunitatilor locale si regionale.

Heineken pentru Comunitati 2016

In Martie CSR Nest a organizat consultari cu comunitatile locale din judetele in care Heineken isi desfasoara activitatea, pentru a afla care sunt nevoile comunitatilor locale.
Heineken pentru Comunitati 2016
Am participat la consultarile cu presa si problemele nominalizate au avut legatura mai mult cu educatia, nevoia de sport, de sanatate si de spatii verzi. Organizatorii si-au notat propunerile si observatiile si dupa cele 3 runde de consultari cu presa, ONG-urile si autoritatile locale din Craiova si Dolj au stabilit prioritatile programului Heineken pentru comunitati pentru fiecare dintre cele 4 judete participante.

Pentru Dolj s-au regasit printre prioritati educatia si sanatatea dar intr-o forma care ne-a luat prin surprindere: Proiecte care au scop cresterea gradului de educatie si responsabilizare privind consumul abuziv de alcool in general si restrictionarea comercializarii bauturilor alcoolice catre minori.

Pe 30 Mai s-a lansat Heineken pentru Comunitati si la inceput ni s-a parut o tema ciudata pentru Dolj si Craiova dar apoi au inceput sa apara tot felul de statistici despre consumul de alcool in Romania. Cum am vazut ca in Oltenia consumul de alcool este aproape dublu fata de media pe tara ne-am dat seama ca este o problema reala.

Cand l-am mai vazut si pe Moise Guran de 1 Iunie facand legatura intre statisticile Telefonului Copilului si numarul de apeluri crescut in perioada in care in mediul rural se face „tulburelul” am zis ca este nevoie de informatie si educatie in acest domeniu si in judetul Dolj.
Moise Guran despre abuzul de alcool
Fata de alte editii Heineken pentru Comunitati cand accentul se punea pe Craiova si comunitatile imediat inconjuratoare, in 2016 programul vizeaza judetul Dolj si Craiova iar numarul proiectelor castigatoare nu mai este stabilit de la inceput, putand fi unul, doua sau mai multe proiecte castigatoare care sa insumeze suma de 80 000 lei finantata de Heineken in fiecare judet.
Cum primirea scrisorilor de intentie avea deadline 15 Iunie, ne-am adunat la Tradem la Proiecte Blogoslovite si am facut un brainstorming pentru a gasi cele mai bune solutii pentru prioritatea propusa de Heineken pentru judetul Dolj.

Cu atat mai mare a fost provocarea cu cat un producator de alcool promoveaza consumul responsabil, educatia si restrictionarea vanzarii alcoolului catre minori. Nu mai spun ca multe dintre ideile de proiecte si evenimente organizate de bloggeri ne-au venit la o bere, am sa spun ca acum am stat pe uscat si-am cugetat la cerintele proiectului si la criteriile de eligibilitate.

Cum Asociatia Bloggerilor Olteni este la inceput de activitate, ne-am unit eforturile impreuna cu Asociatia Evolve. Ca sa vedeti ca nu degeaba ii indemnasem in 2013 pe cei de la Evolve sa se inscrie la Heineken pentru Comunitati.

Am pus laolalta experienta Evolve in lucrul cu comunitatile si in gestionarea altor proiecte si ideile bloggerilor referitoare la informare si mediatizare.

A rezultat proiectul „Stop abuzului de alcool” prin care ne-am propus sa informam despre problemele cauzate de abuzul de alcool. Si cand spunem probleme ne gandim si la sanatate si la familie si la societate.

N-a fost deloc usor sa condensam toate ideile in cate 5 randuri la fiecare rubrica dar am reusit si am trimis scrisoare de intentie. Am primit confirmarea ca scrisoarea de intentie a ajuns la destinatie si asa am devenit proiectul 16DJ03. Nu stiam cine a mai depus proiecte pentru Dolj dar 03 ne-a indicat ca au fost cel putin 3 proiecte.

Pe 4 Iulie am aflat ca suntem printre cele 4 proiecte din Dolj care au trecut de preselectie si am fost invitati sa detaliem proiectul „Stop Abuzului de Alcool” in cadrul unei intalniri cu organizatorii.

Nu stiu daca a fost coincidenta sau nu, dar Facebook ma avertizase inca de la prima ora ca anul trecut in ziua asta ii felicitam pe castigatorii editiei Heineken pentru Comunitati 2015.

Am zis sa fie un semn ceas bun si apoi am povestit proiectul organizatorilor de la CSR Nest. Am raspuns la intrebari, am primit raspunsuri la nelamuririle noastre si am trecut la forma detaliata a proiectului, de data asta fara limita de 5 randuri, pe care am trimis-o cu multa speranta pentru selectia finala.

A urmat un interviu pe Skype in cadrul carora am sustinut proiectul in fata reprezentantilor finantatorului Heineken si pe urma am asteptat rezultatele. Si ce credeti? 

Evolve si Asociatia Bloggerilor Olteni sunt de felicitat in 2016 🙂

Spor implementator!

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.