In timp ce comisiile parlamentare ancheteaza „prognoza” tehnocrata si gaura din capul lui Dragnea, Comisia Nationala de Prognoza a revizuit cresterea economica. Tot dupa capul lui Dragnea, avand in vedere ca prognoza nationala s-a aliniat la programul de guvernare. E ca in bancul cu Tarzan care nu gasea gaura. Dragnea puternic. Dragnea face alta gaura.
Ar fi de ras daca n-ar fi de plans. Dar sa detaliem.
Comisia Nationala de Prognoza este o institutie subordonata Primului Ministru, „independentul” Grindeanu. Rolul ei este sa elaboreze prognoze privind dezvoltarea economico-sociala la nivel national.
Fata de estimarea anterioara de la finalul lui 2016, aceasta noua prognoza face o „gaura” de 7,8 miliarde in produsul intern brut. Am vorbit in termenii lui Dragnea deoarece el este cel care a scos pe gura chestia cu gaura de 10 miliarde pe prognoze.
Veti spune ca 7,8 miliarde inseamna mai putin decat 10 miliarde tehnocrate. Dar depinde de unde privesti chestiunea.
Hai sa mai judecam niste prognoze
Comisia Nationala de Prognoza prevede o crestere economica de 5,2% in 2017. Doamne-ajuta, asa sa fie! Numai ca eu nu cred ca Dragnea e mai destept decat Banca Mondiala, FMI si Comisia Europeana la un loc.
- Banca Mondiala prognozeaza ca economia Romaniei va creste cu 3,7% in 2017;
- FMI crediteaza Romania cu o crestere economica de 3,8% in 2017;
- Comisia Europeana este un pic mai optimista si estimeaza la 3,9% cresterea economiei romanesti in 2017.
Dar de la o medie de 3,8% pana la 5,2% este cale lunga, cat o gaura de 3 cifre in dreptul Romaniei. Adica Dragnea face alta gaura de sute de miliarde? Cam asa arata prognozele, faceti si voi calculele.
Ai dreaq, s-au vorbit toti impotriva bunastarii in Romania. La sfarsitul anului 2017 vom vedea cine are dreptate si cine va ancheta noua gaura. Dar pana atunci Dragnea face alta gaura. De data asta acum, in cadrul Mecanismului de Cooperare si Verificare (MCV) al Comisiei Europene.
Dragnea face alta gaura, in raportul MCV
Este o premiera ca in raportul MCV se vorbeste despre proiectele de ordonante de urgenta (gratierea si amnistia). Desi raportul a fost finalizat in Decembrie, proiectele respective sunt atat de gaunoase incat Comisia Europeana nu le-a trecut cu vederea.
Pe de o parte ne plangem ca suntem tinuti in MCV, pe de alta parte gaurim progresele facute in ultimii ani.
Aglomerarea din penitenciare
Si acum facem legatura cu o alta gaura care ni se pregateste. Urgenta gratierii ar fi data de faptul ca Romania ar trebui sa plateasca la CEDO multe milioane de euro datorita supra-aglomerarii din penitenciare. Doar ca problema e semnalata de CEDO din 2012, adica din timpul guvernelor Ponta I, II si III.
In tot acest timp PSD a fost la guvernare cu o mica pauza tehnocrata de aproape 14 luni. Pana acum nu s-a vazut urgenta aglomeratiei si a conditiilor din penitenciare nici in bugete si nici in alte masuri mai mult sau mai putin urgente. Urgenta a aparut abia cand au inceput sa ajunga politicienii penali in puscarie.
Conditii de detentie si solutii
Este foarte interesant raportul APADOR-CH, ONG care monitorizeaza din anii ’90 conditiile de detentie din aresturile si din penitenciarele romanesti. In vara anului trecut nu erau pe tapet ordonantele de gratiere si amnistie. Raportul APADOR-CH punea criza sistemului penitenciar pe seama lipsei cronice de investitii in domeniu.
Iata si concluzia referitoare la amnistie si gratiere:
Aministia si gratierea, oricât de clamate ar fi de anumite parti ale societatii si chiar de unii politicieni, nu pot produce efecte decât pe termen scurt. Daca ne raportam la gratieri, care au mai avut loc în România, atât înainte de 1989 cât si dupa, constatam ca în maximum un an de zile numarul detinutilor redevine egal cu cel de dinaintea acestor masuri, tocmai din cauza lipsei celorlalte verigi din lant.
Urgenta, recitata ca o poezie de sustinatorii gratierii si amnistiei, ar veni din amenzile pe care ni le pregateste CEDO. Guvernantii stiu deja ca vom plati 8 Euro/zi pe cap de detinut.
Iar suntem noi mai destepti decat Europa. Nu stiu de unde au luat 8 Euro/zi pentru fiecare detinut si milioanele de Euro pe care le-ar plati Romania. Stiu insa ca sunt tari in Uniunea Europeana unde suprapopularea puscariilor este mai mare decat la noi.
Ungaria vecina si Franta prietena ne depasesc la aglomeratia din penitenciare dar la ei nu exista urgenta. Bine ca suntem noi preventivi. De fapt cred ca urgenta si preventia vin de la procesele in curs in care sunt implicati politicienii.
Amnistie pentru gauri viitoare
Nu pot sa nu observ ca ordonantele albesc abuzul in serviciu pentru sume mai mici de 200000 lei. In timp ce in dosarul lui Dragnea se vorbeste de prejudiciu de peste 100000 lei. Adica daca a facut o gaura de doar 1 miliard de lei vechi Dragnea este curat si uscat. Doar sa nu depaseasca 2 miliarde (vechi) prejudiciu. Pai daca Dragnea face alta gaura (prejudiciu) de 1 miliard vechi nu poate fi penalizat? Ca e mai putin de 200000 lei?
Astia vorbesc despre abuzuri de miliarde in timp ce un roman normal castiga legal aceasta suma de bani in ani sau zeci de ani.
Urgenta gratierii si amnistiei vazuta in UE si RO
Raportul MCV aminteste cu conotatie negativa proiectele de ordonante de urgenta pentru gratiere si amnistie. In aceeasi directie se gasesc si declaratiile unor ambasadori din tari cu democratie consolidata.
Hai sa zicem ca au vesticii astia ceva cu noi si ne persecuta. Dar cand si institutiile abilitate din Romania avizeaza negativ proiectele ordonantelor de urgenta, atunci e o problema. Sa mai discutam ca prin insistenta sa Dragnea face alta gaura in increderea in institutiile statului?
Spun doar ca nu este important intotdeauna ce zice cineva ci mai ales cine zice. Am mai multa incredere in opiniile avizate ale CSM, Parchetul General, DNA si DIICOT decat in declaratiile unor politicieni vizati direct.
A propos de politicienii vizati, am gasit o analiza a gratierii si amnistiei dar si o lista cu politicienii facuti scapati.
Acum ca urgenta s-a cam fâsâit, astept cu incredere declaratiile prezidentiale dupa discutiile cu mai-marii de la CEDO. La fel de interesat sunt sa vad in noul buget masurile si investitiile din domeniul penitenciar. Astept si niste statistici referitoare la rata mortalitatii in penitenciare, asta fiind noua poezie recitata pe la TV.
Tind sa cred ca mortalitatea din penitenciare este mai mica decat mortalitatea din spitale. Dar pentru spitale n-am vazut nicio ordonanta de urgenta. Stiti de ce?
Pentru ca potentatii zilei au bani ca sa se trateze in strainatate sau in spitale private. Sistemul sanitar romanesc este pentru prostii care platesc contributii de sanatate si ajunsi in spitale isi platesc si medicamentele. Diferenta intre cele 2 sisteme este ca penalii nu pot sa se „trateze” in strainatate sau in penitenciare private. De-acolo si urgenta.
Zic sa nu ne pripim si sa ramanem la locurile noastre. Romania in UE si penalii in puscarie.
Spor ganditor!

Blogoltean verde ca prazul si natural ca Aloe Vera.
Informatia utila impartasita este remediul natural contra ignorantei