Summer Food Bloggers 2017 in cateva cuvinte si imagini

Ar parea ciudat sa te limitezi la bunatatile de la Summer Food Bloggers dupa tipicul Miercurea fara carne. Dar eu chiar m-am desfatat si cu bunatati si cu sfaturi.

Summer Food Bloggers 2017

Pai da, ca pe langa bunatatile gatite de chefi la Marriott, am fost provocati si la alte incercari.

Bunatati la Summer Food Bloggers 2017

De exemplu Hochland si Lidl ne-au provocat sa facem plating cu branza si alte ingrediente puse la dispozitie. Cum provocarea pentru plating in stilul bucuria gustului imi suna a ceva vesel, asa a fost si realizarea mea.

bucuria gustului

O puteti vota AICI, dar cu Like, nu cu Ha-Ha 🙂 Nu stiu care sunt premiile, dar m-am bucurat de provocare.

La Lidl am fost mai putin inspirat, asa ca nici macar n-am mai urcat „realizarea” pe Instagram. N-o evidentiez nici aici.

Alte provocari au venit de la Tefal, concurentii fiind legati la ochi si pusi sa ghiceasca culoarea unui produs dupa… gust.

concurs Tefal

Si premiile au fost tot produse Tefal.

Silva ne-a provocat sa descoperim cele 3 gusturi 🙂 Blonda savuroasa, mandria romaneasca si la dark nu mai stiu cum s-a numit, ca repede s-a golit. De vreo 2 ori, fiind recipiente mici.

Silva Ale Pale Mandrie Romaneasca

In schimb am cercetat pe indelete Ale Pale mandrie romaneasca. Culoarea aramie foarte interesanta, gustul trebuie sa-l mai cercetez.

La branzeturi ar fi mers mai bine un vin, insa l-am primit la pachet de la Lidl. Doar cei care au rezistat pana dupa masa de pranz 🙂

cadou Lidl

Insa pentru mine cea mai frumoasa surpriza culinara a fost ciorba de loboda propusa de Marriott. Excelenta!

Am pus canuta in link-ul cu Miercurea fara carne, cand v-am invitat sa ghiciti. Acum doar va arat ingredientele 🙂

ingrediente ciorba de loboda

Ca sa nu mai zic de preferatele mele in zilele de Miercuri pe care le-am surprins 3 in 1: icre, salata de vinete si zacusca.

bunatati 3 in 1

Am completat cu inghetata de la Gelatelli. De vreo 2 ori, ca a fost caldura mare ieri 🙂

Tips and tricks la Summer Food Bloggers 2017

Master Chef de ceremonie a fost Cristian Manafu si… s-a dat startul.

How to work with brands

Primul panel, „How to work with brands”, ne-a adus informatii folositoare din partea agentiilor.

Oana Voicu – Creative Ideas – ne-a recomandat sa avem afinitati cu brandurile despre care scriem.

Cristina Diaconescu – Foodwise – ne-a spus despre armonizarea dintre brand, pozitionare si sezon. Ne-a dat si exemple in care a folosit in campaniile online un mix de food bloggeri, bloggeri de travel si bloggeri de life & style.

Cristina ne-a amintiti si despre recent lansata platforma FoodCare.

Ioana Mucenic – Minio Studio – ne-a dezvaluit ca fiecare blogger are un avantaj al lui. Acesta poate fi comunitatea de pe Facebook, traficul blogului, implicarea cititorilor s.a.m.d.

Ne-a mai spus ca in urma unor concursuri Blogal Initiative cu Kooperativa 2.0 a descoperit bloggeri interesanti cu care a continuat colaborarile.

Madalin Simion, blogger la Wine and Knives a fost moderatorul primului panel si ne-a spus despre „telefonul de dupa”. De dupa ce ai primit produsul pentru review 🙂

Ca sfaturi generale am retinut sa ne dorim campanii long term si sa ne cunoastem bine comunitatea.

Al doilea panel s-a numit „Food Talk” si a fost plin de Chef, moderat de Florin Itu, blogger Crazy Mother Cooker.

Food Talk la Summer Food Bloggers

Andra Constantinescu – blogger la Menta si Rozmarin – ne-a vorbit in calitate de private chef, dupa scolarizarea de 3 ani in arte culinare din Anglia.

Dimpotriva, Jonas Schafer a venit din Germania ca sa deschida in Valea Verde Resort in Romania. Isi ia ingredientele de la cel mult 70 de km si este ajutat de 12 bucatarese din mediul rural, pe care le-a invatat pas cu pas.

Vlad Robert Petrescu – stomatologul devenit castigator al Master Chef 2017 – vede Street-food-ul ca pe o revolutie in gastronomie. Ne-a povestit despre food-truck-ul sau cu mancare japoneza Nori Yakitori.

As fi avut ocazia sa-l gust cand am fost la Constanta, insa fiind la mare am preferat peste si mancare traditionala. Cu alta ocazie 🙂

Nicu Lica – Chef Marriott – ne-a dezvaluit ca imaginea bucatarului din show-urile TV e diferita de stresul din realitate.

Nicolai Tand s-a recomandat drept carciumar si le-a recomandat bucatarilor lipsiti de inspiratie sa mearga la piata. Acolo, dupa ce vezi produsele iti vine si chef de bucatareala.

Nicolai ne-a mai spus ca street-food-ul nu-i doar un trend ci si un mod de socializare.

Ultimul panel a fost moderat de Manafu si s-a numit „The power of visual content”.

Jamila – videoblogger – ne-a spus ca e mai usor sa vezi un video si sa crezi ca poti sa faci si tu.

Andrei Aradits – actor si owner Singur Cook – a fost neindemanaticul simpatic ajuns in formatul promovat de Lidl.

Monica Garbur – Centrade Cheil – ne-a vorbit despre momentele cheie din video si despre o tendinta de viitor, video 360.

Teodora Rogobete – Teo’s Kitchen – ne-a vornbit despre emotiile transpuse in poveste, chiar si-n povestea cu imagini filmate. Concluzia? Mananci si plangi, mananci 🙂

Cateva concluzii? Daca tot folosim content video, nu trebuie sa fie redundant. Storytelling-ul este de baza.

Cam asta a fost. Am incercat sa surprind cateva idei, conferinta este inregistrata integral aici.

Multumesc Evensys pentru invitatie, multumiri sponsorilor, speakerilor si participantilor la Summer Food Bloggers.

Astept cu nerabdare Winter Food Bloggers pentru ca, nu-i asa, iarna nu-i ca vara 🙂

Spor!

2 Comments

    • Daniel Botea

Leave a Reply