Poate ca o discutie actuala ar fi online vs offline din punct de vedere al TV, radio, ziare, carti etc. Zic poate, pentru ca exemplul urmator pare sa fi pus punctul pe i. (i-ul din online).
On Off Online
Daca un nume prestigios precum Enciclopedia Britanica migreaza in online, este clar care-i trendul.
Evident ca nu toata lumea va renunta brusc la TV, ziare si carti tiparite. Dar vorbeam despre un trend care este vizibil deja si la noi:
- ziare trecute exclusiv in online,
- radiouri exclusiv online,
- mai putine ore petrecute in fata televizorului,
- e-book-uri-le ieftine vs carti tiparite (chiar daca placerea cititului nu este aceeasi).
Eu sunt mai conservator in unele privinte si prefer o carte tiparita, unui e-book. Vezi si ultima carte cumparata. Desi mi-ar fi fost mai usor si mai ieftin sa comand online e-book-ul, ajuns intamplator intr-o librarie din Sibiu, mi-am cumparat cartea. Dar preferintele nu sunt aceleasi la radio, TV si ziare 🙂
Dar sa lasam preferinta pentru carte… pentru ca discutia merge chiar mai departe, exclusiv in online.
In dezbaterea GBdR despre retele sociale vs bloguri se punea intrebarea daca retelele sociale (Facebook, Pinterest) vor duce la disparitia blogurilor.
Parerea mea? Desi este clar ca vor fi mereu mai multi fani/utilizatori ai retelelor sociale decat ai blogosferei, placerea scrisului pe blog nu poate fi comparata cu Like, Tag, Comment sau cateva cuvinte aruncate in graba pe statusul FB.
Eu cred ca vor convietui in continuare, fiecare fiind liber sa puna accentul pe partea care-l caracterizeaza mai bine, cand ii vine mai bine 🙂
Voi ce credeti?
Blogoltean verde ca prazul si natural ca Aloe Vera.
Informatia utila impartasita este remediul natural contra ignorantei
Alinush
Cartile nu vor disparea niciodata, nu e vorba numai despre nostalgie, cred ca s-a si demonstrat prin studii faptul ca lectura pe internet nu e atat de eficace precum metoda clasica.
Despre bloguri nu ma pot pronunta, dar retelele sociale limiteaza autorul, ii restrictioneaza creativitatea, eu sunt de parere ca se va intampla acelasi lucru care s-a intamplat cu Twitter-ul. A fost un buzz de inceput, apoi totul s-a amortizat, valul a trecut. Pe de alta parte, ca oameni moderni, ne-am pierdut rabdarea, vrem totul concis si usor de gasit, deci pentru o vreme cred ca e sigur sa spunem ca cele doua forme de exprimare online vor continua sa convietuiasca.