The art of DAR – arta daruita din suflet

De multe ori ne plangem ca Romania exporta produse cu valoare adaugata scazuta.  Vezi exemplul bustenilor vanduti in strainatate in locul mobilei finisate. Dar avem si „contraexemple” ca The art of DAR.

The art of DAR

The art of DAR – arta daruita din suflet

Ne plangem ca nu stim sa valorificam darurile naturale cu care ne-a inzestrat Dumnezeu si apreciem mai mult kitch-uri de import. De multe ori n-avem motive de mandrie pentru multe produse autohtone.

Iata insa ca la targul „Global Food Marketplace”– SIAL, Paris, s-a lansat un concept interesant. Este vorba despre un concept romanesc care sintetizeaza traditiile, talentul, arta si munca oamenilor din regiunile Tarnava Mare si Valea Barcaului. Asta inseamna Arta daruita din suflet.

Un artist sticlar, un tamplar, un decorator in lemn, un apicultor, un producator de gem si un atelier de argintarie. Toti unul si unul, si-au pus in valoare talentul cu care au fost daruiti si au creat un produs de arta, un concept al darului in Transilvania.

Si ca sa nu mai zica nimeni ca arta si talentul romanesc nu sunt bine vandute, The Art of DAR se vinde bine si in editie limitata la salonul international de produse care de care mai rafinate.

365 Euro costa „o dulceata” sau „o miere” intr-un recipient artistic, numai bun de daruit celor dragi. 365, nici mai mult,  nici mai putin, adica exact cate zile sunt intr-un an.

Dar de ce ar plati cineva 365 de euro pentru „o dulceata/miere” chiar intr-un „ambalaj” mai deosebit?

In primul rand sunt produse naturale, provenite din zone cu o biodiversitate recunoscuta si de pe pamanturi nealterate de ingrasaminte chimice sau insecticide.

Mierea din Valea Barcaului si gemul preparat dupa o reteta speciala din Viscri, Tarnava Mare sunt produse unice, de calitate superioara.

Trecem de la continut la forma si incepem sa intelegem de ce este un produs exclusivist.

Cum se vede si in imagine, ambalajul special este o adevarata opera de arta.

Ce nu se vede dintr-o privire? Este lucrat manual intr-un numar limitat de produse: 1001 pentru Tarnava Mare si 1001 pentru Valea Barcaului.

DARul contine recipientul din sticla argintata in care se afla gemul sau mierea. Plus o lingurita de argint avand incrustat logo-ul zonei si un suport de stejar lustruit cu ceara de albine.

Cine a pus la cale isprava?

Autori morali ai acestei ispravi sunt doua fundatii: ADEPT Transilvania si AGAPIS Salaj. Si promit ca nu se opresc aici cu surprizele. Pentru fiecare produs vandut, se vor planta 5 stejari purtand numele cumparatorului.

Bun prilej pentru cumparatori de a vizita cele doua zone din Transilvania si a vedea la fata locului cum ia nastere darul cu suflet. Sau sa vada cum cresc stejarii personalizati. Exact atingerea altor obiective ale celor doua fundatii:

  • promovarea regiunilor Tarnava Mare si Valea Barcaului,
  • promovarea biodiversitatii si frumusetii zonelor,
  • promovarea traditiilor, mestesugarilor si produselor locale.

Si eu as alege un asemenea DAR din cel putin 3 motive:

  • este un produs natural si delicios (si daca nici eu nu apreciez ce este natural),
  • este o opera de arta si un cadou memorabil,
  • este un exemplu de buna practica, exemplu care-l poate face mandru pe orice destinatar al DARului transilvanean.

Spor daruitor!

2 Comments

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.