Gandeste cum ar „performa” Messi in tenisi chinezesti, ca sa facem o comparatie plastica. Nu l-ar mai tine franele, n-ar mai schimba rapid directia cum face acum in meciuri. Nici n-ar mai tasni fulgerator in atac, cu alte cuvinte n-ar mai fi Messi. La fel cu performanta auto si anvelopele.
Performanta auto si anvelopele
Bine faci, bine gasesti! Dar sa faci bine si sa gasesti o anvelopa performanta, daca tot ti-ai luat o masina performanta.
Si daca cel mai bun fotbalist al lumii ar fi departe de performantele cu care ne-a obisnuit, de ce crezi ca o masina performanta poate sa ignore „incaltarile”?
Excelenta auto depinde si de calitatea combustibilului si a uleiului dar si de performantele anvelopelor.
Acum e acum, de unde stim care anvelope sunt cele performante si dupa ce criterii le comparam? Cu ajutorul Michelin am descoperit mai demult ca nu trebuie sa fii cel mai mare expert auto ca sa estimezi performanta anvelopelor.
La fel cum electrocasnicele sunt clasate de la A la…, in functie de performante si consum energetic, tot asa exista si o clasificare a anvelopelor, dupa urmatoarele criterii.
- Rezistenta la rulare, cu impact asupra consumului de carburant/emisii – clase de la A la G.
- Franarea pe carosabil umed – clase de la A la F.
- Nivel de zgomot la exterior – 3 clase.
Mai multe informatii am scris mai demult aici, acum doar mi-am reamintit.
Probabil ca mai exista si alte criterii de performanta, dar nu stiu daca sunt la fel de standardizate.
Voi dupa ce criterii judecati performanta unei anvelope?

Blogoltean verde ca prazul si natural ca Aloe Vera.
Informatia utila impartasita este remediul natural contra ignorantei