SuperBlog: Antrenament creativ pt. relatii de succes cu marketerii

Guest Post by Claudia Patrascu - SuperBlog

Guest Post by Claudia PatrascuSuperBlog

De cand blogosfera din Romania a luat avant, tot mai multe companii au sesizat potentialul de promovare si au incercat, cu mai mult sau mai putin succes, sa-l valorifice. Unele branduri au organizat chiar si campanii dedicate bloggerilor, apeland adesea in acest scop si la ajutorul agentiilor de PR online (noi fiind una dintre acestea, nu va ascund :).

Altele sunt mai rezervate, abordand comunicarea online cu atentia cu care manevrezi o bomba cu ceas: daca nu stii cum si cand sa o amorsezi si mai ales s-o dezamorsezi cand se incing spiritele, daca e cazul, prejudiciile asupra reputatiei brandului iti pot distruge pentru totdeauna increderea in blogosfera. Si atunci, cum se poate intampla fara scantei “logodna” dintre branduri si bloguri?

Zic “logodna” deoarece, ca si in viata, e un fel de test inainte de casatorie. Partenerii se tatoneaza, se cunosc, au sansa sa descopere daca au afinitati si, abia apoi, daca afectiunea si respectul sunt reciproce si suficiente, se ajunge la o casatorie – in cazul nostru, la o relatie pe termen lung intre brand si blog, in care ajung, poate, sa se inteleaga si din priviri, nu doar din vorbe. Ca sa se ajunga acolo insa e nevoie de empatie, umor, inteligenta si, neaparat, de creativitate. Fiindca blogosfera, ca si viata, ne rezerva multe surprize, iar un strop de imaginatie poate face, in contextul potrivit, o diferenta cat un ocean.

Am inceput sa descoperim “metafizica” relatiei dintre branduri si bloguri (zau daca tema asta n-ar merita o lucrare de doctorat!) in toamna anului 2008, odata cu prima editie a competitiei de blogging creativ SuperBlog, ce a venit cu un premiu generos: 10.000 USD cash pentru locul I, precum si alte premii importante in produse IT pentru urmatorii clasati.

Traditia a continuat, de la an la an randurile bloggerilor ingrosandu-se cu noi si noi talente. Totodata, s-au alaturat noi sponsori: atat branduri mari, cunoscute pe toate meridianele, cat si firme autohtone, din domenii dintre cele mai diverse, de la cel auto si IT&C pana la moda, retail sau divertisment. ASUS, AMD, Toyota, TAROM, real,- Hypermarket, COTY, Farmec, Jolidon, Editura Nemira, Delaco, Paralela 45 sunt doar cateva din brandurile care au sustinut SuperBlog deopotriva cu premii, timp si energie. 
Fiindca SuperBlog cere multa implicare atat din partea bloggerilor care scriu pe temele sponsorilor, cat si din partea juriului care citeste apoi sute de articole pentru a desemna cei mai iscusiti condeieri online. La fel de semnificativa este insa si satisfactia de a descoperi talente si de a citi povestile online plasmuite de bloggeri pornind de la valorile brandului tau, astfel incat se explica de ce multe companii – ca si multi participanti, de altfel – au ramas parteneri de traditie ai competitiei SuperBlog, a carui istorie numara deja sase editii (si a saptea este in pregatire :).

Ce se intampla, concret, in SuperBlog?

Competitia se desfasoara pe parcursul a doua luni, intre 1 octombrie si 1 decembrie (exceptie a facut Spring SuperBlog 2013, prima editie de primavara a competitiei, pe teme dedicate indeosebi femeilor, care a durat numai o luna, respectiv martie 2013). In acest rastimp, la interval de 2-3 zile, se lanseaza cate o proba, propusa de sponsori, cu cerintele si premiile aferente, bloggerii avand posibilitatea sa aleaga la ce probe doresc sa participe. (Pana la Spring SuperBlog 2013, probele erau, in general, obligatorii; de-acum, au devenit toate optionale). Pentru fiecare proba, participantii au la dispozitie cate o saptamana pentru a-si redacta articolul si a-l publica pe blogul propriu, dupa care se logheaza si isi inregistreaza creatia in platforma online SuperBlog, unde juriul fiecarui sponsor va accesa si nota apoi articolele. Cei care obtin cele mai mari punctaje castiga premiile anuntate la fiecare proba in parte, iar punctajul se contorizeaza, de asemenea, in clasament, cei care au participa la toate probele urmand sa primeasca la final premii suplimentare, in bani si in produse sau vouchere. Principalele criterii de jurizare sunt creativitatea, respectarea temei si corectitudinea gramaticala. De la o editie la alta, regulamentul competitiei s-a imbunatit, pe baza sugestiilor bloggerilor participanti.

In cele 6 editii SuperBlog de pana acum (2008-primavara 2013), s-au inregistrat peste 1000 de participanti, s-au scris peste 14.000 de articole si s-au acordat premii in valoare totala de zeci de mii de euro. In SuperBlog 2012 s-au inscris 228 de bloguri, din care 88 au finalizat competitia, parcurgand toate cele 30 de probe, iar cei 15 sponsori au citit si notat peste 3000 de articole.

Castigatorii locurilor I in editiile SuperBlog de pana acum:

  • 2008 – ArenaIT.net
  • 2009 – Bogdan Mihalascu, MoneyWatch.ro
  • 2010 – Manuel Cheta, cu blogul obisnuit.eu
  • 2011 – Robin Molnar, robintel.ro
  • 2012 – Christian Hertzug alias mnealui.info
  • Spring SuperBlog 2013 – Sorana Bordas, irealia.eu

De ce se implica atat bloggerii, cat si brandurile in SuperBlog?

Beneficiile sunt evidente si reciproce: pe de o parte, bloggerii au sansa de a-si demonstra talentul si de a se face remarcati chiar de reprezentantii de marketing si PR ai companiilor-sponsori, care citesc si evalueaza fiecare articol. Competitia este deschisa tuturor bloggerilor, indiferent de trafic, de vechime sau de tematica, astfel incat toti pornesc cu aceleasi sanse, singurul criteriu determinant fiind maiestria de a manui cuvintele si de a crea un context potrivit pornind de la cerintele propuse de sponsor. La randul lor, companiile se pot promova intr-un mod neconventional; nu de putine ori articolele pe care le citesc in cadrul competitiei ii surprind, ii impresioneaza, ii amuza sau chiar ii intriga.

Nu in ultimul rand, fiind o actiune de marketing si o “logodna”, cum scriam mai sus, si bloggerii, si brandurile au ocazia sa-si gaseasca cele mai potrivite “perechi” online, sa vada pe ce teme ar putea scrie si ce domenii i-ar atrage, sa-si testeze propriile limite si sa se intreaca in talent cu altii, sa-si faca prieteni si colaboratori. Si, cum pregatirile pentru editia de toamna SuperBlog 2013 au inceput deja, fie ca esti blogger sau responsabil de promovarea unui brand, daca vrei sa explorezi posibilitatile unei logodne blogosferice, te invitam sa ni te alaturi 🙂 In septembrie, bloggerii vor fi invitati sa se inscrie, iar pe 1 octombrie incepe competitia. 

Pana atunci, daca vrei sa vezi cum au decurs editiile anterioare si sa afli mai multe informatii, te asteptam cu portile virtuale deschise pe SuperBlog

Sa auzim numai de bine!

4 Comments

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.