Alimentatia pentru dansatori

Alimentatia pentru dansatori

V-am spus deja ca Daria mea face dans sportiv de performanta. De vreo 9 ani.

Si dupa ce la cursul de nutritie am inteles ca nevoile energetice difera de la persoana la persoana in functie de varsta, sex, conditii de mediu, activitate fizica etc., azi am gasit in cartea lui Earl Mindell – Biblia vitaminelor – recomandarile pentru mai multe categorii de sporturi.

Iata ce zice Earl Mindel (Medicina Pentru Toti – Editura Elit):

„Necesarul energetic al dansatorilor se situeaza in acelasi ordin de marime cu cel al atletilor, dar, din cauza restrictiilor de greutate, dansatorii nu pot consuma cantitatile de carbohidrati recomandate sportivilor. Suplimentele sunt deci indispensabile — multi dansatori va pot confirma acest lucru.”

Suplimentele alimentare recomandate sunt:

  • Multivitamine
  • Multiminerale
  • Vitamina C
  • Vitamina B15
  • Un supliment echilibrat de calciu si magneziu.
Acum fiecare e liber sa ia ce vrea. Iei ce vrei, dar sa stii ce iei.

Si pentru ca eu folosesc de cativa ani suplimentele alimentare naturale de la Forever am sa recomand cateva produse potrivite categoriilor sugerate de Earl Mindell:
Daria mea le-a cam luat pe toate, chiar daca nu toate odata, insa pentru ca acum stiu programul complet, asa am sa le grupez.

Mai sunt si alte produse pe care Daria le foloseste, mai ales pentru dureri musculare si articulare: Aloe Heat Lotion si Aloe MSM Gel.

Spor(t) sanatos!

Update:
Pentru ca din scurtul citat din carte unii pot intelege ca ar trebui sa priveze organismul de carbohidrati (?!?), am sa dau si citatul referitor la atleti, ca sa fie imaginea cat mai completa:

„Cerintele nutritionale ale atletilor au un nivel foarte ridicat. Condiţia de baza pentru a realiza performante deosebite este energia si de aceea se recomanda alimente cu inalt potential energetic. Cei ce practică sporturi solicitante necesita alimentatie complexa si mai bogata in carbohidrati si proteine decat cei care cheltuiesc mai putina energie, insa trebuie sa tineti seama de faptul ca pana si golful poate fi deosebit de solicitant atunci cand este practicat intens o perioada lunga de timp. Nu uitati ca excesul de glucoza, zahar, miere sau bomboane poate cauza incarcarea cu fluide a traiectului gastrointestinal, determinand aparitia unor probleme de deshidratare ce pot afecta rezistenta organismului. Un pahar cu suc de fructe congelate sau conservate, pe langa faptul ca taie setea, constituie un rapid energizant.”

2 Comments

  1. Marlene

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.