ID 32714611 © Skypixel | Dreamstime.com | Partnership Power |
Parteneriatele sunt minunate daca toata lumea are de castigat. Nici blogosfera nu este o exceptie, iar parteneriatul in blogosfera are pentru mine o multitudine de intruchipari.
Primul parteneriat blogosferic pe care l-am incercat a fost legat de Blog-Roll si schimbul de link-uri. Si dupa ce Blog-Roll-ul a inceput sa prinda contur si continut, m-am gandit sa gasesc cumva si o metoda astfel incat sa-mi citesc partenerii si sa-i promovez.
M-am gandit eu ca daca-i promovez saptamanal vor creste, iar parteneriatul va fi win-win, deoarece cresterea lor se va vedea si in puterea link-ului catre mine. Asa a aparut rubrica Blog and Roll pe care am reusit sa o duc la un numar de 3 cifre.
Blog-Roll-ul a crescut pe masura ce a crescut si activitatea blogosferica offline, asa ca la un moment dat aveam nevoie de 2-3 zile ca sa realizez rubrica.
Dintr-un Blog-Roll mare, am facut mai multe, pe diverse pagini, dar n-am renuntat la parteneriate decat in cazul in care partenerii au renuntat la schimb de link sau la blogareala.
Pana la urma am renuntat la rubrica, dar imi propun sa reiau obiceiul cand voi avea mai mult timp la dispozitie. Si Blog-Roll-ul va suferi modificari, in sensul ca vreau sa-l duc la un nou nivel, iar pe prima pagina sa fie doar parteneri care scriu saptamanal. Avand in vedere ca eu scriu zilnic, mi se pare echitabil ca partenerul sa scrie macar saptamanal 🙂
Rubrica Blog and Roll, care aparea in weekend, era continuata Luni cu o leapsa adresata partenerilor recomandati, aceasta fiind o alta fateta a parteneriatului.
Si guest-posturile sunt o forma de parteneriat, chiar daca nu intotdeauna partenerul este din blogosfera. In cazul guest-posturilor reciproce, ai de castigat din mai multe puncte de vedere:
- scrii pe un blog care are un alt public,
- atunci cand publici un guest-post la tine, autorul il promoveaza cu link spre blogul tau, dar si el este citit de publicul tau.
Martea este ziua mea de guest-post. Chiar daca autorul nu are blog, eu cred ca articolul sau aduce plus valoare blogului meu, fiind un continut proaspat si inedit, pe care-l promovez si eu, pe canalele mele, dar si el. Iar este un parteneriat win-win.
Un astfel de guest-post cu care ma mandresc are legatura cu SuperBlog. Si asa am facut legatura cu parteneriatele de la SuperBlog 🙂
Eu ma consider un partener SuperBlog in afara competitiei, in sensul ca-mi place mai mult sa concurez, dar in afara celor 2+1 luni de concurs promovez super-competitia si incerc sa conving noi participanti ca merita sa-si incerce creativitatea la SuperBlog.
Insa de la adevaratii parteneri ai SuperBlog, am avut numai de castigat, asa ca ma simt obligat acum sa le intorc castigul cu ajutorul unui link.
Am urmarit (si mi-am notat) cu mare interes aparitiile sponsorilor la RadioLynx, care pentru mine a fost cel mai util partener media.
Cred ca am avut numai de castigat intelegand de la sponsori care le sunt asteptarile si perceptiile despre creativitate.
Am priceput mai bine ce trebuie sa faci ca sa ajungi in top, invatand de la bloggerii parteneri, castigatori ai editiilor trecute de SuperBlog.
De la ‘Mnealui am inteles ca trebuie sa-i cunosti foarte bine pe sponsori si mai ales ca, daca vrei sa castigi (o proba sau competitia), trebuie sa faci ceva inedit. De cateva ori mi-a reusit, trebuie sa mai exersez 🙂
De la Robin Hood 🙂 am retinut un sfat pe care l-am folosit in aceasta editie, acela de a „cloci” o proba noua. Adica nu citesc cerintele si imediat ma apuc de scris ci citesc, ma gandesc inainte de culcare cam despre ce este vorba, iar a doua zi imi adun gandurile si scriu articolul.
Multumesc pentru sfat, m-a „clarificat” de multe ori aceasta metoda.
Daca pana acum am facut cuantificarea parteneriatului prin link-uri, ar trebui sa spun ca exista o latura a parteneriatului mai puternica decat atot-puternicul link, cel care ne creste sau descreste inclusiv in ZeList.
Daca eu iti dau un link si tu imi dai un link, inseamna ca fiecare dintre noi are un link nou. Dar daca eu iti dau o idee si tu imi dai o idee, fiecare dintre noi are 2 idei, una noua si una mai veche, dar imbunatatita prin contributia partenerului de blogosfera si implicit de discutie.
Si pentru ca am ajuns la discutii, mai am de subliniat doua aspecte. Comentariile pe blogurile partenerilor ajuta atat la link, cat si la idei, ceea ce este un castig adevarat. Multe update-uri la articole sau chiar articole noi s-au nascut pornind de la comentarii primite, citite sau facute la bloggerii parteneri. Un comentariu inteligent poate insemna un castig si pentru cel care a facut comentariu si implicit cititori dornici sa cunoasca omul/blogul din spatele comentariului.
Nu inseamna ca eu comentez exclusiv la cei din Blog-Roll, pe care-i consider parteneri. Atunci cand in cadrul competitiei SuperBlog erau si probe care tineau cont de comentarii, daca cineva a comentat la mine mi se parea colegial si obligatoriu sa comentez si eu, in acest caz fiind parteneri de… competitie 🙂
Poate vi se pare exagerat sa vorbim despre parteneriat si comentarii pe blog, insa daca simpaticul domn Chinezu considera ca treaba asta cu comentariile este o chestie de comitet, zic ca ar trebui sa tinem cont de ea.
Al doilea aspect al parteneriatului, pe care l-am lasat special la final, se refera la parteneriatul offline. Dupa parerea mea intalnirile offline, fie ca sunt sub forma de Blog Meet, participare la evenimente gen Webstock sau Gala SuperBlog, au menirea de a intari un parteneriat online.
Eu daca as avea de ales intre un blogger pe care-l stiu exclusiv online si unul pe care l-am cunoscut si offline, as da credit celui care imbina online-ul cu offline-ul.
Am si un exemplu despre cum modul in care o discutie offline ar putea imbunatati un parteneriat.
Intr-o astfel de discutie offline, la Gala SuperBlog, le-as propune bloggerilor parteneri, organizatorilor si sponsorilor o modalitate de imbunatatire a competitiei. Pentru ca in aceasta editie au fost interpretari diferite ale cerintelor sponsorilor, inainte de a se lansa o proba as trimite cerintele bloggerilor parteneri – care evident au experienta in competitia SuperBlog – si i-as ruga pe scurt sa spuna care este pentru ei subiectul probei si ce se cere practic de la concurenti.
Daca din raspunsurile bloggerilor parteneri rezulta ca proba nu este foarte clara sau ca este interpretabila, inainte de a-i da drumul in competitie as solicita sponsorului detalierea aspectelor neclare.
Astfel ar fi o cerinta mai clara pentru concurenti, o conlucrare mai stransa intre bloggerii parteneri, organizatori si sponsori si pana la urma un parteneriat extins din care are de castigat toata lumea:
- bloggerii parteneri isi pun la bataie experienta editiilor anterioare si retraiesc spiritul SuperBlog,
- sponsorii inteleg mai bine cum gandeste un blogger intr-un anumit context,
- organizatorii nu mai au nevoie de update-uri la probe si de atata detalieri,
- concurentii au parte de probe mai clare.
Despre beneficiile partenerilor SuperBlog nu ma pot pronunta, deoarece inca n-am fost in aceasta pozitie, insa cred ca se cuantifica in vizibilitate si apartenenta la un grup select.
Ca o concluzie finala, sunt convins ca parteneriatele iti dau putere si-ti multiplica munca si ideile, simplificandu-ti viata in acelasi timp 🙂
Particip cu acest articol la SuperBlog 2013.
Spor tuturor partenerilor!
Blogoltean verde ca prazul si natural ca Aloe Vera.
Informatia utila impartasita este remediul natural contra ignorantei
Pinky Rainbow
Parteneriatul offline cred ca este cel mai important! Asa ai ocazia sa vezi cum se poarta, cum vorbeste…omul din spatele monitorului! Oare ma vei mai citi dupa ce ma cunosti live? Asta e intrebarea! :))
Daniel Botea
Buhuhu! Cum sa nu 😉