Brandul RO: „Fine people, cheap beer”

Brandul RO: Fine people, cheap beer
In afara campaniilor gen frunza din gradina carpatica, cred ca brandul de tara se poate extrage si din spusele celor care ne viziteaza.

Update:
Am facut o scurta recapitulare a unor marturii blogosferice despre Craiova si Romania, care ar putea fi extrapolate cu succes spre ideea unui brand de tara:

Nu zic ca Romania Carpathian Garden n-ar fi o incercare buna. E buna mai ales pentru ca a fost primul efort consolidat de a dezvalui un brand de tara. Mi se pare insa un concept artificial si impersonal, iar cuvintele cheie, gradina si Carpati, nu prea au acoperire in realitate, daca vrem sa analizam imaginea verde. In piete avem legume din Turcia iar muntii sunt despaduriti cu viteza culesului de rosii dintr-o gradina.

In schimb, mai apropiat de realitate mi se pare ceva de genul „Fine people, cheap beer”.

Am tras aceasta concluzie din relatarile unor straini care au vizitat Romania si pe care am avut ocazia sa-i cunosc.

Frantuzoaica Amandine Heyndrickx vine dintr-un oras aflat la granita cu Spania. Studenta la facultatea de Design si Strategie Publicitara, a venit în Romania, la practica. I-au placut oamenii si berea ieftina si a ramas aici. Intre timp Amandine Heyndrickx a devenit Banescu, ceea ce arata ca „fine people, chep beer” are si o acoperire in practica.

De curand i-am cunoscut pe cei 6 internationali veniti la Craiova in proiectul ReBranders, toti aflati pentru prima data in tara noastra. Canadianca Katherine Karr si-a facut si blog cu ocazia acestei experiente, iar in articolul Day 01 am gasit 3 concluzii:
  • everything here is cheap. It’s crazy. A beer here is around $1.33 CAD…
  • extremely beautiful and kind people live there…
  • I am absolutely in love with Romania…
Daca am fi intrebat suporterii unei echipe de fotbal venita in Romania, probabil „brandul” ar fi fost rastalmacit in „nice girls, cheap beer”. Dar cum l-am extras de la doua persoane care stau mai mult decat durata unui meci si care nu pot fi banuite de „ameteala”, cred ca este mai credibil asa.

Componenta de „fine people” este intarita si de bloggerul american de origine turca Anil Polat, care a vizitat de curand Craiova.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=kxFC6bDWCJw?rel=0]

Nu vreau sa generalizez, dar din aceste 3 exemple mi se pare ca „Fine people, cheap beer” este destul de bine sintetizat pentru o imagine a Romaniei.

Voua cum vi se pare?

Spor branduitor!

2 Comments

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.