Tabara de social media de la Paraul Rece

Miercurea trecuta ma pregateam sa merg in tabara de social media de la Paraul Rece, langa Predeal. Social Media Snow Camp ne-a primit cu zapada, de unde si denumirea 🙂

tabara de social media la Paraul Rece

Am reusit sa pozez omul oama de zapada cu cateva minute inainte sa se prabuseasca de caldura.

om de zapada

Pai da, dupa zapada de Miercuri spre Joi, vremea s-a incalzit treptat, iar Duminica nu mai erau urme de zapada.

Dar am reusit sa bifam totusi prima zapada a sezonului.

prima zapada de sezon la tabara de social media

Cred ca zapada s-a topit si de la entuziasmul participantilor sau de la focul pus in dezbateri 🙂

Iarna nu-i ca vara in tabara de social media

Programul #bizsmscamp a imbinat munca si distractia, asa cum stiam deja din editia de vara.

S-a pastrat formatul, au fost multi participanti noi, iar subiectele au fost adaptate la social media zilelor noastre. Hai sa trecem in revista ce ne-a pregatit Revista Biz la Paraul Rece!

Joi tabara de social media a inceput cu prezentarea participantilor, dupa ce Marta de la Biz a dat adunarea in sala de clasa.

Marta Usurelu la tabara de social media

Da, chiar cu un clopotel, ca la scoala. Sau ca la sarbatorile de Craciun?

M-am prezentat si eu in cateva cuvinte, nestiind ca mai tarziu aveau sa-mi dea de gandit. Probabil am presimtit ceva, ca prea eram ingandurat 🙂

cam atat cu prezentarea

Sau poate era de la trezitul matinal ca sa prind Softransul oltenesc spre Predeal 🙂

Am fost foarte atent la prezentarile celorlalti, mai ales ale persoanelor noi, pe care nu stiam de unde sa le iau.

Prezentarile participantilor fiind facute, au inceput prezentarile „scrise” ale speakerilor 🙂

Primii scosi la „tabla” au fost Elizabeth Sagan si Razvan Uticu, cu o prezentare ca la carte a activitatii lor pe Instagram.

prezentare ca la carte

Monotonia sau plictiseala n-au legatura cu cartile, ci doar cu lipsa de imaginatie. Daca nu ma credeti, am prins mai multe exemple in imagini de la cei 2 instagrameri.

A urmat Aluziva Alina Greavu, cu o prezentare despre civism, activism si implicare sociala.

Aluziva la tabara de social media

Lucruri spuse pe bune, cu exemple clare din experienta personala. Concluzia: Nu putem sa facem bine, daca noi nu suntem bine.

Seara de Joi a fost incheiata de Cristi Manafu, cu o punere in context bazata pe statistici din social media.

Cristian Manafu

I like to party-party

Dupa o masa savuroasa si socializare after-school, a inceput si distractia, petrecerea avand tematica de Craciun. Fiecare s-a costumat in rosu, Mos Craciun, leduri luminate, cornite de ren si ce le-a mai trecut printre neuroni.

Apoi, cine a vrut s-a intrecut cu echipele inscrise in competitia oficiala.

Impreuna cu colega de la Craiova, Roxana Stiubei, am facut echipa Blogoltenii. Fideli principiilor olimpice, nu ne-am propus sa castigam, ci doar sa jucam.

Am deschis balul cu jocuri traditionale de prin Oltenia. Am jucat ca pe la noi Hora ca la Gorj si Sarba Daogarilor. Fara alte explicatii, doar am lasat dansul sa vorbeasca. Alaturi de noi s-a prins in hora si Andreea de la Tomi, insa la Sarba Daogarilor nu s-a mai incumetat.

Nici noi nu ne-am incumetat sa jucam pe covorul rosu, pasii rapizi si intortocheati nefiind recomandati pe teren instabil. N-am rupt gura juriului cu jocurile oltenesti, dar le-am deschis apetitul pentru echipele care ne-au urmat.

Pe cat de aplicati au fost la prezentarile de social media, pe atat de entuziasmati au fost la petrecere.

Santa party la tabara de social media

Sper sa apara pe undeva poze si cu noi, ca pe restul i-am mai pozat sau filmat si eu 🙂

#iarnam lipsit de la Scoala de Social Media

Greu la (pre)deal scoala cu ochii mici dupa petrecerea de noapte, dar la ora 10 eram deja cuminte in banca mea 🙂

Prima zi de weekend a inceput cu Lorena Serban, Content Creator, care ne-a spus cum a facut primul milion. De fapt este vorba despre primele 92 de MILIOANE de vizualizari in primavara lui 2021!!!

Lorena Serban despre puterea Instagram

Nu-i asa ca v-am facut curiosi despre puterea Instagramului? Daca da, aveti cateva exemple in imagini.

A urmat Robert Dumitru, MTH Digital, cu o prezentarea consistenta despre cum sa devenim eroi cu Instagram Ads.

Robert Dumitru

Am retinut si diferenta intre Pull Advertising si Push Advertising.

Campaniile Google se incadreaza in procesul natural de cautare a informatiilor, adica Pull Advertising.

Dimpotriva, Facebook Ads si Instagram Ads intrerup utilizatorul pentru a-i atrage atentia, impingandu-l spre alte actiuni decat cele facute atunci. De unde si denumirea de Push Advertising.

invatam in tabara de social media

Sabin Belusica, Performance Lead, HTTPOOL, ne-a detaliat secretele TikTok in comparatie cu restul canalelor social media folosite in strategiile de comunicare.

Sabin Belusica

Ovidiu Balcacian, Co-founder, The Pharmacy, a continuat cu venerabilul Facebook si utilizarea unui Funnel cu TOF, MOF si BOF 🙂

  • TOF: targheteaza audiente „la rece”,
  • MOF: targheteaza audiente care au minim o interactiune,
  • BOF: targheteaza audiente „la cald”.

Ovidiu Balcacian

Dar nu s-a limitat la teorie, ci a venit cu exemple din practica si cu intersectia audientelor.

Eugen Predescu, Paid Media Director, DWF, ne-a introdus in tainele Youtube Ads.

Dupa o scurta pauza de cafea am revenit la scoala, cu o prezentare senzationala.

Pentru ca se apropiau brief-urile de rezolvat, Andrei Dunuta ne-a invatat cum sa ne prezentam intr-un minut.

Elevator Pitch la Tabara de Social Media

Atunci ne-am analizat prezentarea personala facuta de fiecare la inceputul taberei si am gasit muuuulte greseli. De-asta ziceam ca mi-a dat de gandit prezentarea personala.

Elevator Pitch

In mod natural am bifat si abordari bune cand m-am prezentat, dar am facut si cateva greseli de manual. Pai da, le-am gasit la rubrica ASA NU in prezentarea Pitch Elevator.

Important este insa sa invatam, sa exersam si sa ne imbunatatim prezentarea personala.

Nou si fresh

Elena Filip ne-a vorbit despre Sezamo. Daca n-ati auzit despre Sezamo, sa stiti ca este cel mai proaspat supermarket, bacanie sau piata online, lansat pe 18 Octombrie 2022. Sloganul neoficial este „customer obsession”.

Mi-au atras atentia 3 obiective indraznete:

  • Livrare in 3 ore sau la ora programata, in intervale de 15 minute. Livrarea se face cu masini electrice.
  • Preturi tinute sub control, ajustate zilnic.
  • Garantie pe calitatea produselor, esti multumit sau ai banii inapoi.

Sper ca bacania online sa aiba succes in Bucuresti si apoi sa se extinda in toata tara.

Sezamo la tabara de social media

Adrian Pasarica, Head of Marketing, Orkla Foods Romania, ne-a enumerat cateva componente subtile folosite de branduri.

Adrian Pasarica la Social Media Snow Camp

Asa se nimereste in ultimii ani ca tabara de social media sa coincida cu ziua Nicoletei Scarlat. Asa ca i-am cantat „La Multi Ani”, iar ea ne-a rasfatat cu tort. De legume. Adica salata Boeuf 🙂

La Multi Ani, Nicoleta Scarlat!

Brief-uri pentru fiecare echipa

Teoria ca teoria, dar a urmat practica in care am primit brief-urile de la sponsorii Provident, Arta de a NU VINDE, Pizza TOMI si Sezamo.

Echipa din care am facut parte a primit brief-ul de la Andrei Dunuta, pentru o campanie legata de conferinta lui Jeffrey Gitomer in Romania.

brief, fibrilatii si debrifilare

Fiecare echipa si-a prezentat campania, dar pana la urma batalia a fost castigata de echipa cu brief-ul Provident. Asta desi la inceput n-au fost prea fericiti 🙂

castigatori la proba de brief

Nici juriului format din

  • Mugur Patrascu,
  • Mih Lovin,
  • Cristian Manafu,
  • Cristian China Birta

nu i-a fost usor 🙂

juriu campanii dupa brief

Dupa prezentarea brief-urilor am avut o activare cu Pizza TOMI.

activare pizza Tomi la tabara de social media

Am facut si cateva poze cool cu Pizza Tomi.

Aici era the making of cu echipa Tomi.

Echipa Tomi

A picat tare bine pizza, mai ales cu ketchup cu piper si cu o bere rece.

Tomi, ketchup cu piper

Am executat rapid masa de seara si apoi am trecut la a doua petrecere tematica: Glamorous Black Party.

Sambata la tabara de social media

Sambata am inceput cu un debate intre TikTok si Instagram.

Iata echila tiktokerilor:

Debate TikTok

Iar aici sunt aparatorii Insta.

Debate Instagram

Au castigat la limita Instagramerii, la diferenta de 1 vot.

rezultat debate

Sambata nu-i ca Duminica

Prezentarile au continuat cu aniversata serii trecute, Nicoleta Scarlat. Ne-a povestit despre Eisberg si despre relationarea in urma careia castigi mai mult decat bani.

Nicoleta Scarlat despre Eisberg

Elena Ungureanu de la Provident ne-a povestit despre debutul in social media si despre temerile de inceput.

Elena Ungureanu

A urmat un moment special, in care reprezentantii MApN au povestit cum faci social media cu buget 0.

Armata e cu noi

Capitan Mirela Vîța si Locotenent Radu Chirila au smuls aplauzele participantilor.

Asta pana cand am intrat online cu Roxana Davidovits, tocmai din Mali.

Servim Patria!

Dupa atata social media si dupa masa de pranz, Adrian Asoltanie a punctat cateva aspecte financiare.

Adrian Asoltanie la tabara de social media

Edi Brandabura a inchis balul, cu o trecere in revista a canalelor importante din social media, punctand noutatile si diferentele.

Edi Brandabura

A urmat o discutie libera si sincera, in legatura cu cooperarea intre agentii, branduri si creatori de continut.

Dupa ce-am invatat sa ne prezentam mai eficient, a urmat interventia finala, in care fiecare a spus ce-a apreciat in tabara. Asta bineinteles dupa ce s-a prezentat din nou.

A treia petrecere din tabara de social media a fost free style, pregatindu-ne pentru Duminica si… „la revedere tabara draga”.

Spor socializator!

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.