Miercurea trecuta ma pregateam sa merg in tabara de social media de la Paraul Rece, langa Predeal. Social Media Snow Camp ne-a primit cu zapada, de unde si denumirea 🙂
Am reusit sa pozez omul oama de zapada cu cateva minute inainte sa se prabuseasca de caldura.
Pai da, dupa zapada de Miercuri spre Joi, vremea s-a incalzit treptat, iar Duminica nu mai erau urme de zapada.
Dar am reusit sa bifam totusi prima zapada a sezonului.
Cred ca zapada s-a topit si de la entuziasmul participantilor sau de la focul pus in dezbateri 🙂
Iarna nu-i ca vara in tabara de social media
Programul #bizsmscamp a imbinat munca si distractia, asa cum stiam deja din editia de vara.
S-a pastrat formatul, au fost multi participanti noi, iar subiectele au fost adaptate la social media zilelor noastre. Hai sa trecem in revista ce ne-a pregatit Revista Biz la Paraul Rece!
Joi tabara de social media a inceput cu prezentarea participantilor, dupa ce Marta de la Biz a dat adunarea in sala de clasa.
Da, chiar cu un clopotel, ca la scoala. Sau ca la sarbatorile de Craciun?
M-am prezentat si eu in cateva cuvinte, nestiind ca mai tarziu aveau sa-mi dea de gandit. Probabil am presimtit ceva, ca prea eram ingandurat 🙂
Sau poate era de la trezitul matinal ca sa prind Softransul oltenesc spre Predeal 🙂
Am fost foarte atent la prezentarile celorlalti, mai ales ale persoanelor noi, pe care nu stiam de unde sa le iau.
Prezentarile participantilor fiind facute, au inceput prezentarile „scrise” ale speakerilor 🙂
Primii scosi la „tabla” au fost Elizabeth Sagan si Razvan Uticu, cu o prezentare ca la carte a activitatii lor pe Instagram.
Monotonia sau plictiseala n-au legatura cu cartile, ci doar cu lipsa de imaginatie. Daca nu ma credeti, am prins mai multe exemple in imagini de la cei 2 instagrameri.
A urmat Aluziva Alina Greavu, cu o prezentare despre civism, activism si implicare sociala.
Lucruri spuse pe bune, cu exemple clare din experienta personala. Concluzia: Nu putem sa facem bine, daca noi nu suntem bine.
Seara de Joi a fost incheiata de Cristi Manafu, cu o punere in context bazata pe statistici din social media.
I like to party-party
Dupa o masa savuroasa si socializare after-school, a inceput si distractia, petrecerea avand tematica de Craciun. Fiecare s-a costumat in rosu, Mos Craciun, leduri luminate, cornite de ren si ce le-a mai trecut printre neuroni.
Apoi, cine a vrut s-a intrecut cu echipele inscrise in competitia oficiala.
Impreuna cu colega de la Craiova, Roxana Stiubei, am facut echipa Blogoltenii. Fideli principiilor olimpice, nu ne-am propus sa castigam, ci doar sa jucam.
Am deschis balul cu jocuri traditionale de prin Oltenia. Am jucat ca pe la noi Hora ca la Gorj si Sarba Daogarilor. Fara alte explicatii, doar am lasat dansul sa vorbeasca. Alaturi de noi s-a prins in hora si Andreea de la Tomi, insa la Sarba Daogarilor nu s-a mai incumetat.
Nici noi nu ne-am incumetat sa jucam pe covorul rosu, pasii rapizi si intortocheati nefiind recomandati pe teren instabil. N-am rupt gura juriului cu jocurile oltenesti, dar le-am deschis apetitul pentru echipele care ne-au urmat.
Pe cat de aplicati au fost la prezentarile de social media, pe atat de entuziasmati au fost la petrecere.
Sper sa apara pe undeva poze si cu noi, ca pe restul i-am mai pozat sau filmat si eu 🙂
#iarnam lipsit de la Scoala de Social Media
Greu la (pre)deal scoala cu ochii mici dupa petrecerea de noapte, dar la ora 10 eram deja cuminte in banca mea 🙂
Prima zi de weekend a inceput cu Lorena Serban, Content Creator, care ne-a spus cum a facut primul milion. De fapt este vorba despre primele 92 de MILIOANE de vizualizari in primavara lui 2021!!!
Nu-i asa ca v-am facut curiosi despre puterea Instagramului? Daca da, aveti cateva exemple in imagini.
A urmat Robert Dumitru, MTH Digital, cu o prezentarea consistenta despre cum sa devenim eroi cu Instagram Ads.
Am retinut si diferenta intre Pull Advertising si Push Advertising.
Campaniile Google se incadreaza in procesul natural de cautare a informatiilor, adica Pull Advertising.
Dimpotriva, Facebook Ads si Instagram Ads intrerup utilizatorul pentru a-i atrage atentia, impingandu-l spre alte actiuni decat cele facute atunci. De unde si denumirea de Push Advertising.
Sabin Belusica, Performance Lead, HTTPOOL, ne-a detaliat secretele TikTok in comparatie cu restul canalelor social media folosite in strategiile de comunicare.
Ovidiu Balcacian, Co-founder, The Pharmacy, a continuat cu venerabilul Facebook si utilizarea unui Funnel cu TOF, MOF si BOF 🙂
- TOF: targheteaza audiente „la rece”,
- MOF: targheteaza audiente care au minim o interactiune,
- BOF: targheteaza audiente „la cald”.
Dar nu s-a limitat la teorie, ci a venit cu exemple din practica si cu intersectia audientelor.
Eugen Predescu, Paid Media Director, DWF, ne-a introdus in tainele Youtube Ads.
Dupa o scurta pauza de cafea am revenit la scoala, cu o prezentare senzationala.
Pentru ca se apropiau brief-urile de rezolvat, Andrei Dunuta ne-a invatat cum sa ne prezentam intr-un minut.
Atunci ne-am analizat prezentarea personala facuta de fiecare la inceputul taberei si am gasit muuuulte greseli. De-asta ziceam ca mi-a dat de gandit prezentarea personala.
In mod natural am bifat si abordari bune cand m-am prezentat, dar am facut si cateva greseli de manual. Pai da, le-am gasit la rubrica ASA NU in prezentarea Pitch Elevator.
Important este insa sa invatam, sa exersam si sa ne imbunatatim prezentarea personala.
Nou si fresh
Elena Filip ne-a vorbit despre Sezamo. Daca n-ati auzit despre Sezamo, sa stiti ca este cel mai proaspat supermarket, bacanie sau piata online, lansat pe 18 Octombrie 2022. Sloganul neoficial este „customer obsession”.
Mi-au atras atentia 3 obiective indraznete:
- Livrare in 3 ore sau la ora programata, in intervale de 15 minute. Livrarea se face cu masini electrice.
- Preturi tinute sub control, ajustate zilnic.
- Garantie pe calitatea produselor, esti multumit sau ai banii inapoi.
Sper ca bacania online sa aiba succes in Bucuresti si apoi sa se extinda in toata tara.
Adrian Pasarica, Head of Marketing, Orkla Foods Romania, ne-a enumerat cateva componente subtile folosite de branduri.
Asa se nimereste in ultimii ani ca tabara de social media sa coincida cu ziua Nicoletei Scarlat. Asa ca i-am cantat „La Multi Ani”, iar ea ne-a rasfatat cu tort. De legume. Adica salata Boeuf 🙂
Brief-uri pentru fiecare echipa
Teoria ca teoria, dar a urmat practica in care am primit brief-urile de la sponsorii Provident, Arta de a NU VINDE, Pizza TOMI si Sezamo.
Echipa din care am facut parte a primit brief-ul de la Andrei Dunuta, pentru o campanie legata de conferinta lui Jeffrey Gitomer in Romania.
Fiecare echipa si-a prezentat campania, dar pana la urma batalia a fost castigata de echipa cu brief-ul Provident. Asta desi la inceput n-au fost prea fericiti 🙂
Nici juriului format din
- Mugur Patrascu,
- Mih Lovin,
- Cristian Manafu,
- Cristian China Birta
nu i-a fost usor 🙂
Dupa prezentarea brief-urilor am avut o activare cu Pizza TOMI.
Am facut si cateva poze cool cu Pizza Tomi.
Aici era the making of cu echipa Tomi.
A picat tare bine pizza, mai ales cu ketchup cu piper si cu o bere rece.
Am executat rapid masa de seara si apoi am trecut la a doua petrecere tematica: Glamorous Black Party.
Sambata la tabara de social media
Sambata am inceput cu un debate intre TikTok si Instagram.
Iata echila tiktokerilor:
Iar aici sunt aparatorii Insta.
Au castigat la limita Instagramerii, la diferenta de 1 vot.
Sambata nu-i ca Duminica
Prezentarile au continuat cu aniversata serii trecute, Nicoleta Scarlat. Ne-a povestit despre Eisberg si despre relationarea in urma careia castigi mai mult decat bani.
Elena Ungureanu de la Provident ne-a povestit despre debutul in social media si despre temerile de inceput.
A urmat un moment special, in care reprezentantii MApN au povestit cum faci social media cu buget 0.
Capitan Mirela Vîța si Locotenent Radu Chirila au smuls aplauzele participantilor.
Asta pana cand am intrat online cu Roxana Davidovits, tocmai din Mali.
Dupa atata social media si dupa masa de pranz, Adrian Asoltanie a punctat cateva aspecte financiare.
Edi Brandabura a inchis balul, cu o trecere in revista a canalelor importante din social media, punctand noutatile si diferentele.
A urmat o discutie libera si sincera, in legatura cu cooperarea intre agentii, branduri si creatori de continut.
Dupa ce-am invatat sa ne prezentam mai eficient, a urmat interventia finala, in care fiecare a spus ce-a apreciat in tabara. Asta bineinteles dupa ce s-a prezentat din nou.
A treia petrecere din tabara de social media a fost free style, pregatindu-ne pentru Duminica si… „la revedere tabara draga”.
Spor socializator!
Blogoltean verde ca prazul si natural ca Aloe Vera.
Informatia utila impartasita este remediul natural contra ignorantei