Ati vazut de multe ori in feed-ul prietenilor imagini de la Social Media Camp? Si eu. Credeam ca este o chestie tare, dar m-am inselat. Este mult, mult mai tare! Nu se compara pozele cu faptul ca esti acolo si simti atmosfera. Ce apare prin social media este prea putin din ceea ce inseamna tabara de la Paraul Rece.
Dar s-o luam cu inceputul, adica sa dau timpul inapoi cu o saptamana 🙂
Viata de student, de la examen in tabara Social Media Camp
Joia trecuta am avut ultimul examen din anul I la masterul de EVV. Am plecat cu trolerul la facultate si imediat dupa examen am fugit la gara. Vacantaaaa! Chiar daca am ajuns la Paraul Rece la miezul noptii, se vede pe fata mea ca am nimerit bine 🙂
Am ratat prima jumatate de zi din tabara de vara, insa am nimerit la #flowerspower party by Profi.
Dupa 2 beri si intrarea in atmosfera de tabara, parca s-a mai dus din oboseala.
Nu mai zic ca in camera de hotel ma astepta un pachet frumos cu bere de la United Beers of Europe. Un Grimbergen Double Ambrée, bre. Plus Angelo Poretti 5 Luppoli Bock Chiara (asta a fost a doua, nu le-am scris pe toate). Apoi Weihenstephaner Hefe WiessBier si Kronenbourg 1664 Blanc.
Zic doar ca pana sa ajung in tabara s-au aliniat astrele si am prins trenurile Craiova – Bucuresti si Bucuresti – Predeal fara intarzieri. Iar la Predeal am avut noroc cu taxi Duster TEO, care m-a asteptat la 23:15 si m-a adus in tabara, dupa ce mai dusese acolo o buna parte dintre colegi pe tot parcursul zilei.
Vineri la Social Media Camp
Vineri dimineata am inceput ziua in forta, cu exemple din social media. Si cu un aer fresh de munte, dupa o seara in care a mai si plouat dupa ce am plecat de la petrecere.
Alexandra Caciur, Publicis Romania, a deschis balul.
Am retinut de la Alexandra cateva sfaturi utile:
- In Facebook nu mai targetam pe engagement ci doar pe reach.
- Live streaming (chiar cu video înregistrat înainte) este ok organic.
- Search-ul de continut se face pe orizontală, nu pe verticală. Adica stories.
- Construiești povestea cu video long form 3 saptamani pe Youtube apoi short form pe FB si Insta.
Si de la Raul Gheba am retinut cateva idei.
Nu cred ca este ruda cu celebrul autor de culegeri de matematica, dar tot am cules cateva sfaturi impartite cu umor:
- Social media te solicită zilnic si te sleieste de creativitate.
- Cati mai multi „pillari” de content, pentru ca in timp te plictisești si nu mai esti creativ. Te ajuta daca schimbi perspectiva cu alt „stalp”.
- Feedback-ul trebuie sa fie cu subiect si predicat.
Florina Pinzaru, decan la Management SNSPA, ne-a vorbit despre creativitate.
Incetul cu incetul si partea de creativitate începe sa fie preluată de Inteligenta Artificială. Insa AI nu poate prelua emoția.
Florina ne-a dezvaluit si cateva surse de inspirație pentru a-ti pastra creativitatea si emotia:
• Cărți,
• Călătorii,
• Vorbesc cu comparatii, metafore si epitete, pentru a evita vocabularul sărăcit,
• Expoziții, muzee,
• Sa fiu alaturi de oameni cat mai diferiți, cu care sa vorbesc lucruri cat mai diferite,
• Ascult muzică cat mai diversă,
• Păstrez copilul din mine viu.
Dupa pauza
Dupa o scurta pauza de cafea, in care am mai socializat si ne-am mai descoperit intre noi, a urmat turul doi. Pe Anca o stiam de la deschiderea Arabesque Craiova iar cu Alina de la Familia Hai Hui ma mai intersectasem doar online. Acum le-am prins la masa cu peisaj 🙂
Dar m-am susprins si pe mine cu o poza infloritoare 🙂
New Learnings: Boost Your Social Media Strategy
Mircea Bravo, n-ar fi vrut sa vina in tabara in Romania. El ar fi preferat Parisul, dar daca asa a zis Bunica, n-a mai avut de ales.
Mircea a vorbit despre clipuri virale pe Facebook:
- Reclama pentru TV aruncată pe FB nu merge,
- Ideea si creația conteaza 60%,
- Trebuie să fie mai multe persoane responsabile pentru idei,
- Oamenii vor să fie excitați intelectual, asa ca foloseste comic de limbaj + comic de situație,
- Nu uita sa ai un carlig cu care sa atragi atentia pentru inca cateva minute sau chiar secunde, astfel incat sa urmareasca clipul pana la final.
Apoi, pentru ca se apropia momentul brief-urilor, am inceput sa fim pusi in tema de Dana Nae, Pastel.
- Din orice brief putem sa facem un lucru bun, daca nu-l tratăm cu hate.
- Sa ne bazăm mai mult pe empatie.
- Cand vedem vreo campanie gen „tulpina”, hai sa dam share.
Cristian Manafu a rezumat procesul de rezolvare a unui brief si a tras concluzii din editiile precedente ale taberei.
Yam-yam and puzzle time
A urmat masa de pranz, moment in care am savurat cateva preparate delicioase, unele mai bune decat altele:
- ciorba de burta,
- friptura cu cartofi prajiti,
- salate pentru toate gusturile.
Ciorba de burta a fost la alegere, mai era inca o varianta, insa n-am rezistat tentatiei. Nu mai zic de inghetata Siviero Maria, care ne-a acompaniat pe toata durata taberei.
Iar pana la brief, ne-am incalzit cu rezolvarea unui puzzle.
Ori am fost noi mai inspirati, ori piesa noastra mai usor de reconstituit, cert este ca am terminat primii si am luat premiul cel mare.
Dupa inmanarea premiilor am trecut pe la ceilalti concurenti, care construiau de zor.
Am sarbatorit victoria cu o bere si am asteptat cu incredere brief-urile urmatoare.
How to implement in a smart way an online promotional campaign
Si a venit momentul brief-urilor. Ne-am impartit in 6 echipe si fiecare echipa a avut de rezolvat un brief.
Echipa #1, din care am facut parte, a avut de rezolvat brief-ul Tefal Club. Am pus pe masa ideile, am facut research, am estimat audienta si apoi am impartit bugetul din brief. A rezultat o campanie clasica, prezentata in fata juriului de Nicoleta Scarlat.
Chiar daca de data aceasta nu ne-am numarat printre castigatori, i-am aplaudat pe cei mai inspirati dintre noi.
Pana la party-ul in stil italian pus la cale de Siviero Maria, am avut un pic de timp liber.
Tocmai bine pentru cateva fotografii superbe facute de Mihnea Ratte. Cum ziceam deja, portrait & landscape in the same time. Great time!
Am prins si eu un cadru de making of.
La petrecere n-am mai avut aparatul foto la mine, insa puteti gasi imagini la Biz. Spun doar ca a fost cam bine. Atat de bine, incat a doua zi nu mai simteam ca am picioarele cu mine 🙂
Dupa petrecerea pana dis de dimineata, ziua de Sambata a fost un pic mai grea.
Debate la Social Media Camp 2019
Am inceput cu un debate, moment specific conferintelor SMS Biz. De data asta cele 3 echipe combatante au dezbatut pentru Youtube, Instagram sau Facebook. Momentul a fost moderat de Nae Sovaiala, ARDOR Romania.
Fiecare dintre echipe a plusat pe avantajele platformei aparate si pe dezavantajele celorlalte. Iata ce am retinut :
- Youtube platforma de content long form,
- Singura rețea care te creste natural,
- Youtube e singura rețea care produce content original,
- Comunitățile pe Youtube sunt cele mai loial,
- Timp mediu pe Youtube pe zi 40 de minute.
Instagram – Platforma de e-commerce si poti vinde un produs direct din postare
- FB, reteaua advertiserilor inteligenți,
- Toata populatia conectată la internet e pe FB,
- Targetarea mult mai complexa decat Insta sau Youtube,
- Groups & Events
Dupa voturile preliminare, echipa FB era in fata la mare distanta.
Insa la pledoariile finale Manafu i-a sucit pe multi si… a castigat echipa Instagram 🙂
Insight-uri si validari
Dupa pauza de cafea, revelatia zilei a fost Ciprian Susanu, Dare Digital.
M-a impresionat cu exemple foarte concrete bazate pe brief-urile primite in ziua precedenta.
Prezentarea a fost sub forma unui concurs, in care a trebuit sa cuantificam online, in timp real, insights-uri din domenii diferite.
Am retinut cateva tool-uri cu care sa ne calibram „impresiile” proprii si sa fim mai aproape de realitatea online:
- https://business.facebook.com/ads/audience-insights,
- https://business.facebook.com/adsmanager,
- https://trends.google.ro,
- https://ads.google.com/aw/keywordplanner/
Dupa ce ne-a inspirat Ciprian Susanu, a venit la rand Vali Pintilescu sa ne uimeasca cu rezultatele extraordinare obtinute cu TraLaLa si LooLoo Kids.
Tin minte ca la fel de tare ne-a impresionat si la SMS Biz, rezultatatele fiind obtinute cu multa munca si cu investitii financiare. In 2 idei, 16 milioane de subscriberi si Diamond Play Button din partea Youtube.
De data asta Vali ne-a povestit si despre cateva greseli pe care le-au facut si despre modul in care au redresat situatia.
Pizza romana si alte bunatati
Inainte de masa de pranz ne-a fost livrata pizza romana direct de un centurion.
De data asta am preferat ceva mai usor, insa am remarcat inca o data calitatea deosebita a bucatariei de la Restaurantul Hotelului Piatra Craiului din Paraul Rece.
Si Sambata am avut parte de concurs, la bucatareala de burgeri cu ajutorul tehnologiei Tefal.
Dupa pranz am revenit in sala de conferinte pentru partea a doua a zilei.
Dupa momentul Ambasador Taxiul cu bomboane, am revenit la bune practici online alaturi de Alex Negrea.
In loc de la revedere, tabara draga
Am retinut ideea cu newsletter-ul din WhatsApp. Si inca o sugestie: Cauta bradul tau pe TikTok!
Brîndusa Bîrsan, parte a echipei castigatoare la debate, ne-a vorbit inca o data despre Instagram, ea fiind activa pe Insta Food.
Am notat exemplul de bune practici Insta by Kamisromania si aplicatiile pentru planificarea postarilor.
Inainte de petrecere am tras concluziile Social Media Camp, editia de vara. Fiecare si-a spus impresiile in cateva cuvinte. Pentru mine a fost prima editie, dar cu siguranta nu va fi si ultima.
Si ca sa fiu sigur ca ramane o tabara de neuitat, in ultima seara am sarbatorit cu karaoke, dans si sarbe pana spre dimineata.
Duminica ne-am luat la revedere si apoi… imprastierea, care cu masina, care cu trenul.
Urmatoarele adunari marca Biz vor fi pe 28-30 August la Limanu iar apoi Social Media Camp Winter Edition pe 5 – 8 Decembrie.
Pana atunci va las cu imagini din tabara de vara.
Multumim Martei si echipei Biz!
Multumiri sponsorilor si colegilor de tabara pentru o atmosfera de neuitat.
Spor!
Blogoltean verde ca prazul si natural ca Aloe Vera.
Informatia utila impartasita este remediul natural contra ignorantei