Despre cursurile gratuite de la Scoala Flanco Craiova v-am spus inca de la anuntarea Turneului Scoala Flanco. Ei bine, dupa cum se vede si din traditionala „poza cu badge-ul”, acum va spun mai multe din calitate de cursant.
Pentru ca am avut 3 profi la Scoala Flanco, am selectat cate 5 idei de la fiecare dintre ei.
Cristina Bazavan la Scoala Flanco
Cristina Bazavan ne-a invatat despre story si telling, povestea cursului fiind adaptata pentru blogging si Facebook. Pentru mine si pentru voi am retinut cateva idei.
- E important sa nu scriem cand avem nervi.
- Nu exista text care nu trebuie editat.
- Show, don’t tell (e mai elegant sa folosesti o formulare din care cititorii sa inteleaga singuri decat sa le spui tu cum a fost intr-un singur cuvant).
- Planul editorial al blogului contribuie la formarea unei comunitati de cititori. Scriem cu gandul la o comunitate.
- Facebook este canalul meu de televiziune pe care trebuie sa am grija sa pun zilnic fotografii, albume de fotografii, sa sharuiesc link-uri de calitate de la altii, sa pun video dar si link-uri catre articole de pe blogul meu.
Chinezu despre branding la Craiova
Cristian China Birta ne-a invatat despre branding.
A fost doar o punere in contextul bloggingului si al social media, deoarece branding-ul este o treaba foarte complexa.
- Atat de complexa incat ne-a recomandat cartea Branding pe frontul de Est, de Aneta Bogdan.
- Un brand este carismatic atunci cand n-ai cu ce sa-l inlocuiesti. Verifici un brand scotandu-l de pe piata. Daca nu se intampla nimic, ori nu este un brand adevarat ori piata este gresita.
- Trebuie sa faci auditul brandului: cine crezi tu ca esti dar si ce cred altii despre tine.
- Nu exista constructie de brand fara dialog.
- Sa iesim din mind-setul de blogger provincial..
Sorana Savu la Scoala Flanco
Sorana Savu ne-a povestit despre blogging prin prisma PR-ului si a agentiilor.
De la Sorana am retinut urmatoarele idei:
- Blogul nu trebuie sa fie un jurnal personal ci un jurnal pentru comunitate.
- Bloggerul local este un „jurnalist” de proximitate care povesteste propria experienta (show, don’t tell) sau da o perspectiva locala unor lucruri care se intampla in alte parti.
- Firmele compara investitiile in online cu investitiile in presa. Daca nu sunt diferente mari, sunt dispuse sa incerce. Daca rezultatele sunt bune, sunt dispuse sa continue.
- Pentru a arata de ce este in stare, un blogger trebuie sa se implice si in proiecte pro-bono.
- Bloggerul este un om dar si o instituie in acelasi timp.
Cum au fost anuntati invataceii la Scoala Flanco
„Daca primesti acest mail, inseamna ca esti unul dintre cei 25 de norocosi care ii vor intalni pe Cristina Bazavan, Cristian China Birta si Sorana Savu, in #TurneulScoalaFlanco din Craiova”. B
Scoala Flanco a fost ieri la Craiova dar turneul continua azi in Timisoara iar in zilele urmatoare in Cluj-Napoca si Iasi. Daca ati uitat sa va inscrieti in orasul vostru dar va place ce se invata la Scoala Flanco, va recomand sa faceti un mic efort si sa mergeti acolo inainte de inceperea cursurilor. S-ar putea sa existe vreo indisponibilitate de ultima ora din partea unor participanti si ar fi pacat sa se piarda vreun loc.
Dar pana atunci va las cu o fotografie de grup si cu mai multe imagini craiovene de la Scoala Flanco.
Spor invatator!

Blogoltean verde ca prazul si natural ca Aloe Vera.
Informatia utila impartasita este remediul natural contra ignorantei
No Responses