Omnivori sau carnivori? E-rbivori!?!

Prin definitie, suntem omnivori, adica mancam atat substante animale cat si vegetale. Prin obisnuinta suntem mai mult carnivori.

Omnivori? Carnivori? E-rbivori

Carnivori?

Cred ca in ultimul timp suntem tot mai carnivori, si nu ma gandesc aici neaparat la „muscatul de fund”, cum bine zicea cineva.

M-a pus pe ganduri cartea „Si noi ce mai mancam”. Doctor Menci’ vorbeste despre faptul ca bunicii si strabunicii nostri cam tineau post 200 de zile pe an.

Mi-am zis, hai nu neaparat post, dar cate zile contabilizez fara sa mananc carne contabilizez? Si mi-a dat cu virgula, in sensul ca in fiecare zi consumam carne. Poate chiar la fiecare masa.

De atunci m-am hotarat ca in fiecare miercuri si apoi inca o zi, sa nu mananc deloc carne.

Am cateva saptamani si desi mi-a fost greu la inceput, acum imi este din ce in ce mai usor sa ma impac cu acest lucru.

Omnivori sau E-rbivori?

Am spus „cred” ca suntem carnivori. Dar cum mancam de toatE, sunt sigur ca suntem E-rbivori. Cu E de la E-uri si fara legatura cu ierbivorele.

E-urile sunt chimicale care se gasesc atat in produsele vegetale cat si in cele animale pe care le mancam. Doar citind ingredientele (nu eticheta, care este pentru reclama) ne dam seama cate E-uri bagam zilnic in noi.

Am sa va dau un exemplu simplu. Am vrut sa cumpar otet pentru salata si uitandu-ma pe eticheta am vazut OTET miere si mere.

L-am luat, zicand ca este mai sanatos, dar cand m-am uitat cu atentie pe eticheta, era scris asa:

OTET
Acid acetic alimentar diluat aromatizat cu arome de  
miere si mere.

Ingredientele mi-au confirmat ca nu era otet din mere cu miere, ci avea aromE de miere si mere. Adica E-uri, chimicale.

Toate alimentele procesate contin E-uri. Cu cat sunt mai mult procesate, cu atat contin mai multi conservanti si aditivi chimici, indiferent ca este vorba de carnuri sau despre alte preparate.

Cateva cuvinte despre E-uri

Dom’ profesor Mencinicopschi a facut chiar un top al alimentelor de care trebuie sa ne ferim:

  • MezElurile, chiar daca arata apetisant, hranesc mai mult gustul si mai putin organismul.
  • MargarinEle contin grasimi hidrogenate care nu sunt recunoscute de organismul nostru si nefiind digerate se depoziteaza pe peretii vaselor de sange.
  • Sarurile de topirE din branza topita impiedica fixarea calciului si a fosforului in oase.
  • ConservEle sunt principala sursa a botulismului alimentar.
  • Chiar si unele sortimentE de mustar pot fi periculoase. Acelea care contin multi conservanti si coloranti sintetici in loc sa faca bine alaturi de mici, fripturi sau carnati, fac mai mult rau.

Daca am incerca sa vedem cate zilE fara E-uri bifam, ne-ar da iar cu virgula. Dar dupa zero.

Si toate aceste E-uri sunt toxine pentru organismul nostru, nemaitinand cont de toxinele din aer, apa, cosmetice etc.

Poate ar trebuie sa incercam sa mai fim si „ierbivori”. Macar pentru detoxifiere sa mai incercam si ceaiuri din diverse ierburi sau plante ca Aloe Vera.

4 Comments

  1. Anonim
  2. Marlene
  3. livia

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.