Strategia romaneasca naturala

Stati linistiti, nu ma apuc acum sa refac brandul de tara, dar „gradina din Carpati” nu poate fi sustinuta doar de o frunza, de un videoclip si nici macar de un mega-buget de promovare. Ma refer la strategia romaneasca de frunzarire promovare a brandului de tara.

strategia romaneasca

Strategia romaneasca sau imaginatie autohtona?

Cand spui gradina te poti gandi la o gradina de flori, de legume etc., oricum ceva referitor la plante, la verdeata.

Si atunci cine sustine frunza cand legumele si florile sunt importate din Turcia si UE. Sa fie vorba despre plantele etno-botanice care chiar au gasit Raiul pe pamant in Romania? N-as vrea sa cred asta!

Padurile si spatiile verzi dispar si ele cu rapiditate, deci nici aici verdeata nu face legatura cu gradina.

Extinzand termenul de verdeata la verde, nici macar la energia verde nu putem sa aspiram. In timp ce frunza si „gradina carpatica” au fost promovate rapid si cu bani multi, guvernul a „reusit” cu o intarziere de peste 2 ani sa promoveze normele de aplicare a legii pentru energia verde.

Si atunci care este strategia romaneasca pe care se bazeaza brandul de tara referitor la gradina?

Mare e gradina Domnului

Probabil pe intelepciunea populara care ne spune ca… „Mare e gradina Domnului!”. Si daca tot e mare, poate atrage si multi turisti, nu-i asa?

A propos de gradina si de mare, poate este o aluzie subtila la gradinile de nisip. Adica atat de perfecte si ordonate sa fie plajele noastre cum sunt gradinile de nisip ale japonezilor? Cred ca m-am dus prea departe cu gandul.

Ar mai fi o sansa. Papa Ioan Paul al II-lea a spus despre Romania ca este Grădina Maicii Domnului. Si atunci sa fie brandul de tara dedicat turismului religios? Decat sa cautam legaturi ipotetice, mai bine am gasi legaturi (terestre, aeriene, feroviare) spre locurile care merita vizitate. Dar si aici stam rau.

De fapt, stam rau la toate elementele naturale care ar putea sustine cu adevarat acest brand de tara.

Desi pamanturile noastre sunt bune, iar multe sunt „odihnite” dupa multi ani de neutilizare, agricultura eco nu este la putere. Chiar daca farimitarea proprietatilor are avantaja agricultura eco pe suprafete mici, in Romania se permit multe OMG. Este vorba despre Organismele Modificate Genetic (OMG). Oh My God, atunci chiar putem spune ca in Romania Gradina Domnului e mare.

Ne bate soarele in cap degeaba?

Din punct de vedere al potentialului solar suntem pe locul 6 in Europa. Stam bine si la potentialul eolian, dar nu stam bine la potentialul uman din Guvern si Parlament.

Avem ape minerale naturale, printre cele mai bune din lume, produse home-made si traditii populare unice. Inclusiv ramanerea in urma si salbaticia naturii pot fi interesante pentru turistii din tarile superindustrializate.

Dumnezeu ne-a dat si granite naturale si toate formele de relief si 4 anotimpuri, dar ne mai trebuie drumuri si pricepere si vointa ca sa facem turism. Sau poate mintea romanului de pe urma?

Save

4 Comments

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.