Concurenta mare, reclama promitatoare, eticheta inselatoare. Cu alte cuvinte, producatori multi, produse si mai multe si incercari inca si mai multe de a atrage clientii. Azi despre certificari internationale versus reclame.
Reclame TV sau certificari internationale?
Clientii creduli si slab informati sunt atrasi prin reclame TV si etichete. Daca acestia ar verifica ingredientele si ar compara cu beneficiile promise de reclama/eticheta ar avea surpriza ca devin consumatori mai informati si mai pretentiosi.
Producatorii inteligenti investesc in increderea clientilor pe termen lung si nu-si permit reclame sau etichete inselatoare. Pentru ei mult mai de pret sunt certificarile, care desi costa (si se obtin mult mai greu decat tiparirea unei etichete inselatoare), atesta o calitate superioara produselor sau serviciilor respectivei firme.
Spre deosebire de etichetele mincinoase, exista „etichetele europene” care certifica anumite calitati ale produselor din UE.
IASC si Aloe Vera
Am amintit mai demult despre certificarea IASC pentru produsele Forever pe baza de Aloe Vera. Nu este singura certificare pentru produsele Forever. Pe langa avizele forurilor competente (de ex. Ministerul Sanatatii) din cele aproape 150 de tari in care functioneaza Forever, produsele au si alte certificari internationale:
- PETA (produsele nu sunt testate pe animale)
- Halal, Sigla Islamica, Koser
De curand am vorbit si despre certificarea Investors in People, o certificare de excelenta in ceea ce priveste investitia in oameni.
Spuneam mai demult despre ciocolata adevarata. Si despre faptul ca multi producatori folosesc termenul de „ciocolata” si vand produse care n-au treaba cu ciocolata. Iata ca si in acest domeniu incep sa apara siglele si certificarile care atesta un continut minim de cacao.
Reclame cosmetizate
Probabil ca domeniul in care „se exagereaza cu minciuni” naturale-bio-eco este domeniul cosmeticii si al ingrijirii personale. Nu suntem constienti ca tot ce punem pe piele (care este organul cel mai intins al corpului) ajunge in interiorul organismului si acceptam tot felul de produse cu denumiri care de care mai naturale dar cu multe chimicale. Am mai dat astfel de exemple bani aruncati pe apa Sambetei.
Sunt femeile mai credule? Se prea poate, dar iata ca si pe aceasta piata incepe sa se cearna calitatea. A aparut si aici certificarea europeana COSMEBIO.
Aveti mai multa incredere in produsele certificate sau in cele „preaslavite” de reclame?
In caz de nemultumire fata de un produs cui reclamati? Organismului de certificare sau vedetei care a facut reclama produsului?
Spor!

Blogoltean verde ca prazul si natural ca Aloe Vera.
Informatia utila impartasita este remediul natural contra ignorantei
Marlene
Parerea mea este ca certificarea este foarte importanta, dar nu este totusi unicul criteriu al aprecierii calitatii unui produs.Spun asta pt. ca peste tot lucreaza oameni:) Asa ca eu sugerez sa coroboram certificarile cu traditia (ceea ce a trecut testul timpului), experienta in domeniu, marturiile oamenilor si nu in ultimul rand experienta personala.
Daniel Botea
@ Marlene:
Si in ultimul rand reclamele de la TV 🙂
Jocuri remi
Nu exteriorul conteaza, ci interiorul
Daniel Botea
@ Jocuri:
Din pacate pentru prea putini conteaza asa cu adevarat 🙁
Poker
Lipsa de informatie este cauza principala a acestor evenimente.
Daniel Botea
@ Poker:
Corect. De-asta si incerc sa aduc astfel de informatii
Daniela
In ultima perioada caut alimente sanatoase, fara sa contina tot felul de prostii in ele dar sunt putine produse de acest gen.
Daniel Botea
@ Daniela:
Cam asa este 🙁
Adrian Nechifor
Niciodata nu tin cont de reclame, dar sincer nici acele certificari nu ma incalzesc foarte mult. Prefer sa ma bazez pe recomandari, si eventual pe traditia producatorului.
Daniel Botea
@ Adrian:
Bine si asa, dar daca este un produs nou in supermarket si n-am recomandari, caut la ingrediente si la certificari.
Posete Dama
Banii schimba lumea….si nu in bine ….
cadouri online
La ce „bine intentionati” sunt romanii si ar plati doar sa apara pe produsele lor niste super certificari…si noi am inghiti de fapt mita lor catre certificari :))
Daniel Botea
@ cadouri:
De-asta am si zis certificari internationale. Se obtin mai greu si nu pe viata. Sunt valabile cativa ani si se face din nou verificarea.
alina
nu judeca o carte dupa coperta. daca mergi in piata rosiile cele mai urate sunt cele mai sanatoase si cele mai gustoase, si daca te uti la pret sunt mult mai ieftine decat cele injectate si fara gust
Daniel Botea
@ alina:
Asa este, iti dau dreptate.