Certificari internationale vs Reclame

Concurenta mare, reclama promitatoare, eticheta inselatoare. Cu alte cuvinte, producatori multi, produse si mai multe si incercari inca si mai multe de a atrage clientii. Azi despre certificari internationale versus reclame.

certificari internationale vs reclame

Reclame TV sau certificari internationale?

Clientii creduli si slab informati sunt atrasi prin reclame TV si etichete. Daca acestia ar verifica ingredientele si ar compara cu beneficiile promise de reclama/eticheta ar avea surpriza ca devin consumatori mai informati si mai pretentiosi.

Producatorii inteligenti investesc in increderea clientilor pe termen lung si nu-si permit reclame sau etichete inselatoare. Pentru ei mult mai de pret sunt certificarile, care desi costa (si se obtin mult mai greu decat tiparirea unei etichete inselatoare), atesta o calitate superioara produselor sau serviciilor respectivei firme.

Spre deosebire de etichetele mincinoase, exista „etichetele europene” care certifica anumite calitati ale produselor din UE.

IASC si Aloe Vera

Am amintit mai demult despre certificarea IASC pentru produsele Forever pe baza de Aloe Vera. Nu este singura certificare pentru produsele Forever. Pe langa avizele forurilor competente (de ex. Ministerul Sanatatii) din cele aproape 150 de tari in care functioneaza Forever, produsele au si alte certificari  internationale:

  • PETA (produsele nu sunt testate pe animale)
  • Halal, Sigla Islamica, Koser

certificari FLP

De curand am vorbit si despre certificarea Investors in People, o certificare de excelenta in ceea ce priveste investitia in oameni.

Spuneam mai demult despre ciocolata adevarata. Si despre faptul ca multi producatori folosesc termenul de „ciocolata” si vand produse care n-au treaba cu ciocolata. Iata ca si in acest domeniu incep sa apara siglele si certificarile care atesta un continut minim de cacao.

ciocolata si cacao

Reclame cosmetizate

Probabil ca domeniul in care „se exagereaza cu minciuni” naturale-bio-eco este domeniul cosmeticii si al ingrijirii personale. Nu suntem constienti ca tot ce punem pe piele (care este organul cel mai intins al corpului) ajunge in interiorul organismului si acceptam tot felul de produse cu denumiri care de care mai naturale dar cu multe chimicale. Am mai dat astfel de exemple bani aruncati pe apa Sambetei.

Sunt femeile mai credule? Se prea poate, dar iata ca si pe aceasta piata incepe sa se cearna calitatea. A aparut si aici certificarea europeana COSMEBIO.

Aveti mai multa incredere in produsele certificate sau in cele „preaslavite” de reclame?

In caz de nemultumire fata de un produs cui reclamati? Organismului de certificare sau vedetei care a facut reclama produsului?

Spor!

Save

15 Comments

  1. Marlene

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.