Postez si plantez!

Am aflat informatia ca 1 copac absoarbe circa 1 tona CO2/an. Am zis sa fac si eu ceva, asa ca postez si plantez!

Postez si plantez

Folosind produsele pe baza de Aloe Vera de la Forever, am calculat mai demult amprenta de carbon la Forever. „Doar” 2 milioane tone CO2 absorbite pe an! Ce bine ar fi sa folosim produse mai ales de la astfel de firme!

Acum am aflat din diverse surse ca absorbita anuala de CO2 atribuita unui copac ar varia intre 6 kg si 1 tona?!

Iata informatia din surse diferite:

Postez si plantez

Oricare ar fi aproximarea exacta, am mai aflat ca si blogul meu genereaza CO2 prin resusele folosite. Asa ca m-am alaturat initiativei Ixpo.

Actiunea lor este simpla:

  • scriu un articol pe aceasta tema,
  • pun logo-ul in blog-roll,
  • le trimit un e-mail cu link-ul articolului,
  • ei planteaza un copac pentru blogul meu.

Dupa ce il planteaza imi trimit un feedback prin e-mail. La nivel global conteaza si „tree-blog”-ul meu, dar mi-as dori ca aceasta campanie sa fie preluata in Romania, cu beneficii locale.

Global si/sau local?

As avea chiar si cateva idei pentru crearea unor blogo-plantatii.
Pentru un blog din Craiova, cum este el meu, care afiseaza logo-ul asociatiei care se ocupa cu plantarea, asociatia respectiva sa planteze un copac chiar in Craiova. Si nu singura.

Atunci cand se strang mai multi bloggeri dintr-o localitate, iar asociatia gaseste locatia pentru plantare, cred ca si bloggerii pot participa la actiune, pot face poze cu copacul asociat blogului, ii pot pune o eticheta si pot mediatiza mai bine campania.

Pentru aplicarea acestei idei cred ca este necesara rezolvarea unei „ecuatii” de genul Companie Sponsor – ONG local – Bloggeri cu urmatoarele „atributii”:

  • Compania care foloseste o astfel de campanie CSR asigura fondurile (sponsorizarea) si eventual participa la actiune daca are reprezentanti in localitatea respectiva.
  • ONG-ul local se ocupa de autorizatii, gasirea locurilor de plantare, voluntari, organizare si cumpararea celor necesare.
  • Bloggerii se ocupa de mediatizare si as zice eu obligatoriu sa participe la actiune. Logo-ul pe care-l afiseaza bloggerii va reprezenta sponsorul si ONG-ul, iar link-ul va duce spre pagina de web a sponsorului. Articolul scris de bloggeri trebuie sa aiba link-uri spre sponsor si ONG.

Cam asta ar fi. Copacii se planteaza primavara si toamna, astfel incat avem timp sa coacem actiunea pana la primavara. Daca nu cumva s-o demaram chiar in cele 2 saptamani de toamna ramase.

Blogosfera inverzeste (improspateaza) atmosfera 🙂

Cum vi se pare? Ne bagam?

7 Comments

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.