Am fost la TIDE Craiova, care s-a desfasurat pe parcursul a doua zile: Vineri un workshop cu discutii teoretice, studii de caz si propuneri, iar Sambata o deplasare cu bicicletele pe singura pista existenta acum in oras, cea din Parcul Romanescu.
Evenimentul TIDE a fost dedicat mobilitatii urbane, dar accentul s-a pus pe mersul cu bicicleta.
Din partea oficialitatilor a fost prezent viceprimarul Mihai Genoiu, care a vorbit in general despre Masterplan si mobilitate urbana, enumerand cele 3 bulevarde care au prevazute piste pentru biciclete:
- Caracal – aproape finalizat
- Raului – finalizare in dupa Iunie 2015
- Calea Bucuresti (Universitate – Pasaj Electro) – lucrari complexe – tramvai, piste de biciclete etc.
Sunt in plan si 4 parcari pentru biciclete (50 – 70 de locuri fiecare) pentru care s-au identificat deja locatiile:
- Piata Centrala
- Facultatea de Mecanica (Institut)
- Teatrul National Marin Sorescu
- Zona Auchan – Calea Bucuresti
Gabriel Vladut – IPA Craiova – ne-a spus ca dupa implementarea Masterplanului, Craiova va deveni un oras pretabil pentru conceptul de Smart City.
Un astfel de concept presupune un oras care sa respecte urmatoarele obiective din punct de vedere al mobilitatii urbane:
- reducerea poluarii
- usurarea traficului
- cresterea increderii cetatenilor in transportul public
- reducerea consumului de combustibil
- transport public confortabil si sigur
Cosmin Vasile, directorul Zonei Metropolitane Craiova a descris si alte propuneri din cadrul planului de mobilitate urbana durabila:
- transport urban electric (tramvaie, autobuze electrice)
- parcari cu prize pentru masini electrice si scutere electrice
- extinderea transportului metropolitan in toate cele 23 de localitati limitrofe
Si pentru ca in piramida mobilitatii urbane pietonii ocupa primul loc (vedeti in continuare), iar la workshop am avut o sesiune dedicata propunerilor si doleantelor, am i-am inmanat lui Cosmin Vasile, urmatoarele imagini impreuna cu explicatiile de rigoare.
Este Strada Banu Mihalcea din Craiova, pe care merg spre gradinita si spre scoala din apropiere foarte multi copii. Sunt obligati sa mearga pe strada, deoarece trotuarele sunt ocupate de masini.
Ca propunere, un sens unic ar modifica atat obiceiul de a urca masina pe trotuar, dar ar usura si mersul copiilor, care s-ar asigura intr-o singura directie.
Cea mai interesanta si aplicata prezentare a avut-o Marian Ivan – OPTAR Bucuresti, expert international TIDE.
Prezentarea s-a concentrat pe parcarile pentru biciclete, iar discutiile s-au extins la pistele pentru biciclete si cazuri de buna practica.
Marian Ivan ne-a prezentat piramida mobilitatii urbane durabile, in care pe locul 2 se afla biciclistii.
Apoi a detaliat cu studii de caz si imagini ale parcarilor din alte tari. Asa arata un cadru perfect pentru a parca in siguranta o bicicleta.
In Craiova exista chiar in Piata Mihai Viteazu cateva locuri pentru parcarea bicicletelor, dar mai degraba sunt de decor, nerespectand schema de mai sus.
O incercare mai reusita pentru parcarea bicicletelor se afla la Facultatea de Automatizari si Calculatoare, asa cum ne-a aratat Aurel Mogosan – IPA Craiova
Dupa prezentare, Mihai Fetoiu de la Primaria Craiova a cerut detalii practice referitoare la cele mai bune solutii pentru pistele de biciclete.
Marian Ivan a schitat pe loc cateva din solutiile gasite pentru biciclistii din Bucuresti.
Din experienta dobandita in cadrul proiectelor din tara si din strainatate a spus ca pentru ca intr-un oras sa existe piste pentru biciclete si un trafic urban prietenos cu biciclistii, trebuie sa fie indeplinite la inceput 2 conditii:
- 1. Primarul sa-si exprime public deschiderea catre acest mijloc de transport
- 2. Sa existe o persoana desemnata pentru realizarea acestui scop
A fost o intalnire utila, in cadrul careia am aflat multe lucruri interesante si aplicabile in Craiova.
Aveti mai multe imagini de la workshop-ul de ieri, la care s-a vorbit si despre promovarea mersului cu bicicleta prin actiunile organizate de JCI Craiova.
Azi am trecut de la teorie la practica si in a doua zi a evenimentului am facut un tur cu bicicletele pe singura pista existenta acum in Craiova, cea din Parcul Nicolae Romanescu.
A fost un tur educativ, in care am vazut la fata locului ca sunt destui craioveni care nu sunt obisnuiti sa lase libera pista de biciclete, desi este destul loc,
la fel cum si destui biciclisti depasesc pista si nu respecta drepturile celor care se plimba prin parc.
Pana Duminica viitoare, cand este o alta actiune de promovare a mersului cu bicicleta, va las cu mai multe imagini de azi.
Spor pe 2 roti!
Blogoltean verde ca prazul si natural ca Aloe Vera.
Informatia utila impartasita este remediul natural contra ignorantei
claudiu
Un articol foarte bun!
Daniel Botea
Pai daca-i subiectul bun, asa trebuie sa fie si articolul 🙂 Spor(t)!
Anonim
=))) Ce ai avut cu baiatu`? Mergeam prea usor.
Xaara Novack
Ma bucur sa aud ca oamenii sunt deschisi sa adopte acest mod ecologic si economic de transport, sa nu uitam si beneficiile sale pt sanatate. Sper sa se schimbe si orasul nostru, incet dar sigur.
Cat despre parcatul masinilor pe trotuar, din pacate este un obicei des intalnit… nu se intampla doar pe acea strada. Mi-ar fi placut sa fie doar intr-un singur loc si regulile sa fie respectate. Iti dai seama ca daca n-are loc un om care poate sa se deplaseze, ca pieton, atunci nu mai putem vorbi de persoanele cu dizabilitati, care n-au unde circule…
Totusi e un lucru extrem de pozitiv ca astfel de intiative exista. 😀
Daniel Botea
Care baiat, ca n-am inteles? In general n-am nimic cu nimeni 🙂
Daniel Botea
Sa speram ca si blogosfera craioveana va contribui la promovarea mersului pe bicicleta. Vorbim la Blog Meet. Spor(t)!
Anonim
Ce imi plac mie intalnirile astea in care se discuta despre ciclism de către oameni care nu practica ciclismul. Ce sa fac cu pistele de pe caracal si raului, dacă in centru nu am voie sa pedalez? Ce sa fac cu pozele din alte locuri daca in craiova se vor face pe trotuare? Va invit sa gândiți din perspectiva omului care merge zilnic la munca cu bicicleta. Avem nevoie de piste libere (nu pe trotuar) si deplasare cu o viteza decenta (ne ducem la munca, nu la promenada) si mai ales in zone utile. Ati mers cu bicicleta pe Raului? Eu da. Noroc ca mai am bicicleta si cap, ca locuitorii de acolo acum au coborât din copaci
Daniel Botea
M-as bucura daca ati fi venit la intalnire, au fost invitati toti cei interesati. Nu ma deranjeaza anonimatul, dar nu stiu de unde aveti informatia ca pistele vor fi pe trotuar. Recomandarea de la workshop a fost ca pistele sa fie pe strada, nu pe trotuar si sa fie piste dedicate exclusiv biciclistilor. De ce nu aveti voie sa pedalati in Centru?
Anonim
Întrebați primaria de ce nu e voie in centru. Politia comunitara spune ca asa a hotărât consiliul local.
Si daca ati practica si nu doar teoretiza, ati spune ca sigura pista de ciclism din Craiova sunt de fapt doua. Cea dun parcul tineretului. Dar probabil si aia e la fel de utila ca cea de pe Râului
Daniel Botea
Eu am fost in centru pe bicicleta si nu m-a intrebat nimeni de sanatate. Dimineata cand trec cu masina prin centru intalnesc si biciclisti, iar Politia Comunitara este acolo in fiecare dimineata. N-am vazut niciodata sa-i opreasca pe biciclisti. In Parcul Tineretului n-am mai fost demult, dar nu-mi amintesc sa fi vazut pista de biciclete trasata. Dar m-am dus la baschet, n-am fost foarte atent la detalii.
Anonim
Daca se fac aceste piste de bicicleta, inseamna ca nu trebuie sa mergem pe ele? :)) Nu mai mergem pe strada? Nasol pentru ca multi pietoni o sa si uite ca nu au voie pe acolo. Cand am fost in Timisoara mi-a luat ceva timp sa ma obisnuiesc, mai ales cand eram cu un grup si atentia mea numai la pista de bicicleta nu era.
Daniel Botea
Intai sa se faca, ca pe urma se educa si craiovenii. Asa a fost si-n Valcea la inceput, acum s-au obisnuit si le respecta destinatia. Exceptii vor mai fi si printre pietoni si printre biciclisti