TIDE Craiova – piste pentru biciclete

TIDE Craiova - piste pentru biciclete
Am fost la TIDE Craiova, care s-a desfasurat pe parcursul a doua zile: Vineri un workshop cu discutii teoretice, studii de caz si propuneri, iar Sambata o deplasare cu bicicletele pe singura pista existenta acum in oras, cea din Parcul Romanescu.
Evenimentul TIDE a fost dedicat mobilitatii urbane, dar accentul s-a pus pe mersul cu bicicleta.

mobilitatii urbane
Din partea oficialitatilor a fost prezent viceprimarul Mihai Genoiu, care a vorbit in general despre Masterplan si mobilitate urbana, enumerand cele 3 bulevarde care au prevazute piste pentru biciclete:
  • Caracal – aproape finalizat
  • Raului – finalizare in dupa Iunie 2015
  • Calea Bucuresti (Universitate – Pasaj Electro) – lucrari complexe – tramvai, piste de biciclete etc.
Mihai Genoiu si Gabriel Vladut
Sunt in plan si 4 parcari pentru biciclete (50 – 70 de locuri fiecare) pentru care s-au identificat deja locatiile:
  • Piata Centrala
  • Facultatea de Mecanica (Institut)
  • Teatrul National Marin Sorescu
  • Zona Auchan – Calea Bucuresti
Gabriel Vladut – IPA Craiova – ne-a spus ca dupa implementarea Masterplanului, Craiova va deveni un oras pretabil pentru conceptul de Smart City.

Un astfel de concept presupune un oras care sa respecte urmatoarele obiective din punct de vedere al mobilitatii urbane:
  • reducerea poluarii
  • usurarea traficului
  • cresterea increderii cetatenilor in transportul public
  • reducerea consumului de combustibil
  • transport public confortabil si sigur
dezbateri la TIDE
Cosmin Vasile, directorul Zonei Metropolitane Craiova a descris si alte propuneri din cadrul planului de mobilitate urbana durabila:
  • transport urban electric (tramvaie, autobuze electrice)
  • parcari cu prize pentru masini electrice si scutere electrice
  • extinderea transportului metropolitan in toate cele 23 de localitati limitrofe
Si pentru ca in piramida mobilitatii urbane pietonii ocupa primul loc (vedeti in continuare), iar la workshop am avut o sesiune dedicata propunerilor si doleantelor, am i-am inmanat lui Cosmin Vasile, urmatoarele imagini impreuna cu explicatiile de rigoare.

Este Strada Banu Mihalcea din Craiova, pe care merg spre gradinita si spre scoala din apropiere foarte multi copii. Sunt obligati sa mearga pe strada, deoarece trotuarele sunt ocupate de masini.
trotuar blocat pe Strada Banu Mihalcea din Craiova

trotuar blocat pe Strada Banu Mihalcea din Craiova

trotuar blocat pe Strada Banu Mihalcea din Craiova

trotuar blocat pe Strada Banu Mihalcea din Craiova

trotuar blocat pe Strada Banu Mihalcea din Craiova

trotuar blocat pe Strada Banu Mihalcea din Craiova
Ca propunere, un sens unic ar modifica atat obiceiul de a urca masina pe trotuar, dar ar usura si mersul copiilor, care s-ar asigura intr-o singura directie.

Cea mai interesanta si aplicata prezentare a avut-o Marian IvanOPTAR Bucuresti, expert international TIDE.
Marian Ivan - OPTAR Bucuresti
Prezentarea s-a concentrat pe parcarile pentru biciclete, iar discutiile s-au extins la pistele pentru biciclete si cazuri de buna practica.
exemple din Viena
exemple din Nantes
Marian Ivan ne-a prezentat piramida mobilitatii urbane durabile, in care pe locul 2 se afla biciclistii.
piramida mobilitatii urbane durabile
Apoi a detaliat cu studii de caz si imagini ale parcarilor din alte tari. Asa arata un cadru perfect pentru a parca in siguranta o bicicleta.
parcari pentru biciclete
In Craiova exista chiar in Piata Mihai Viteazu cateva locuri pentru parcarea bicicletelor, dar mai degraba sunt de decor, nerespectand schema de mai sus.
parcari pentru bicilete in Craiova
O incercare mai reusita pentru parcarea bicicletelor se afla la Facultatea de Automatizari si Calculatoare, asa cum ne-a aratat Aurel Mogosan – IPA Craiova
parcari pentru biciclete la facultate
Dupa prezentare, Mihai Fetoiu de la Primaria Craiova a cerut detalii practice referitoare la cele mai bune solutii pentru pistele de biciclete.
exemple practice
Marian Ivan a schitat pe loc cateva din solutiile gasite pentru biciclistii din Bucuresti.
exemple din Bucuresti
Din experienta dobandita in cadrul proiectelor din tara si din strainatate a spus ca pentru ca intr-un oras sa existe piste pentru biciclete si un trafic urban prietenos cu biciclistii, trebuie sa fie indeplinite la inceput 2 conditii:
  • 1. Primarul sa-si exprime public deschiderea catre acest mijloc de transport
  • 2. Sa existe o persoana desemnata pentru realizarea acestui scop
A fost o intalnire utila, in cadrul careia am aflat multe lucruri interesante si aplicabile in Craiova.

Aveti mai multe imagini de la workshop-ul de ieri, la care s-a vorbit si despre promovarea mersului cu bicicleta prin actiunile organizate de JCI Craiova.

Azi am trecut de la teorie la practica si in a doua zi a evenimentului am facut un tur cu bicicletele pe singura pista existenta acum in Craiova, cea din Parcul Nicolae Romanescu.
biciclim prin Parcul Romanescu
A fost un tur educativ, in care am vazut la fata locului ca sunt destui craioveni care nu sunt obisnuiti sa lase libera pista de biciclete, desi este destul loc,
sa respectam pistele pentru biciclete
la fel cum si destui biciclisti depasesc pista si nu respecta drepturile celor care se plimba prin parc.
cu bicicleta prin parc

Pana Duminica viitoare, cand este o alta actiune de promovare a mersului cu bicicleta, va las cu mai multe imagini de azi.

Spor pe 2 roti!

12 Comments

  1. claudiu
  2. Anonim
  3. Anonim
  4. Anonim
  5. Anonim

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.