Rabla, radiere, inmatriculare, scoatere de la taxe

V-am promis ca revin cu serialul despre rabla, radiere, inmatriculare si scoatere din evidenta pentru a nu mai plati taxe si impozite. Partea cu schimbarea din baza de date a Politiei Rutiere a fost doar episodul pilot.┬áSi am inceput cu sfarsitul ­čÖé

Rabla, radiere, inmatriculare Dacia Duster

Rabla, radiere, inmatriculare – un trio de succes

Ca sa beneficiezi de programul Rabla, faci mai intai un dosar care se trimite la Bucuresti. Cum noi aveam 2 masini la firma, evident am facut 2 dosare. Doar ca unul a fost admis iar celalalt respins. Pe motiv ca persoana care a aprobat dosarele nu stia ca 1 + 8 locuri nu inseamna 9 locuri.

Ca atare am facut contestatie si a fost admisa. Dar cum dosarele s-au aprobat decalat, asa s-a intamplat si cu vizitele la „sfanta treime” (Politia Rutiera, Taxe si Impozite, ANAF). Si in loc sa ma duc o singura data cu 2 dosare, m-am dus de 2 ori cu cate un dosar. De 2 ori inmultit cu 3 spre 4 ­čÖé

Dar sa va explic. Dupa ce esti admis in programul Rabla, trebuie sa te hotarasti ce masina noua cumperi. Noi eram hotarati pentru Dustere asa ca am facut un dosar si la Dacia Renault si ne-au introdus in sistemul lor pentru programul Rabla.

Dupa ce se rezolva actualizarea in sistem, incepe treaba offline.

Adica trebuie sa te duci cu masina la dezmembrat. Asta inseamna sa ai deja alte acte:

  • avizul de expeditie (a rablei),
  • o factura care se completeaza dupa niste calcule facute la firma de dezmembrare,
  • neaparat stampila la tine,
  • cartea de identitate a masinii.

Ei bine, dupa ce se cantareste masina si se aplica niste coeficienti, firma de dezmembrari calculeaza cati bani trebuie sa-ti dea pentru fier vechi. Dar nu asta e cel mai important lucru. Pleci de-acolo cu 3 certificate de distrugere.

Unul ramane la dealer-ul auto, altul ajunge la Politia Rutiera pentru radiere iar altul la Taxe si impozite pentru scoaterea din evidenta. Dar mai e mult pana acolo. Suntem abia la inceputul telenovelei rabla, radiere, inmatriculare.

Acte pentru radiere in cazul dezmembrarii masinii

Iar m-au salvat fetele de la biroul de acte auto. Iata lista completa cu care trebuie sa te duci la Politia Rutiera (biroul 4).

  • cerere (ti-o completeaza la biroul de acte auto),
  • cartea de identitate a vehiculului + 2 copii,
  • document care atesta dezmembrarea vehiculului + copie,
  • 3 exemplare completate ale certificatului de radiere (il completeaza la biroul de acte auto, dupa datele din cartea de identitate, certificat de distrugere si CUI-ul firmei),
  • documentul de identitate al solicitantului (original si copie) – (in cazul firmei este Certificatul de inregistrare de la Registrul Comertului + delegatie pentru persoana care se ocupa + copie dupa cartea de identitate),
  • placile cu numere de inmatriculare (se recupereaza cand duci masina la dezmembrare. Poti sa pastrezi numerele daca platesti 30 lei),
  • certificat fiscal sau fisa de inmatriculare cu viza circumscriptiei financiare.

Am lasat la final treaba cu hartiile fiscale, pentru ca aici sunt 2 chestii complet diferite.

Pentru un certificat fiscal ai nevoie de

  • o cerere tip (se ia de la Taxe si Impozite),
  • copie dupa Certificatul de inregistrare de la Registrul Comertului,
  • copie dupa cartea de identitate a masinii,
  • ultima balanta de la firma

Te duci cu ele la Taxe si impozite si obtii in repede certificatul fiscal (nu e o coada prea mare si sunt mai multe ghisee).

Cam de aceleasi acte ai nevoie si pentru obtinerea vizei circumscriptiei financiare doar ca dureaza… mult mai mult. Fisa de inmatriculare┬áo obtii in 2 timpi si 3 miscari de la┬ábiroul auto. Insa pentru viza, stai la coada la Biroul 4 de la Taxe si Impozite intre 1 si 5 ore, depinde de noroc.

De ce asa de mult? Pentru ca este un singur birou la care se obtine avizele si pentru radieri si pentru inmatriculari si pentru scoaterea din evidenta. Iar programul este de la 08:00 la 14:00. Doamnele de acolo sunt foarte dragute dar cum sunt multe solicitari, nu scapi de coada.

Pentru radiere la prima rabla am stat 2 ore. Pentru cea de-a doua rabla am facut certificat fiscal si am scapat repede. Pe urma insa, pentru inmatricularea Dusterului am fost obligat sa stau iar la taxe si impozite. De data asta am scapat cu 1 ora. Am recuperat insa cu varf si indesat la scoaterea din evidenta, cand fiind in ultimele zile ale anului am stat 5 ore ­čÖü

Acum sa nu ziceti ca nu trebuia sa astept atata. Pai n-am avut incotro. Programul Rabla s-a incheiat pe 10 Decembrie, pana am trecut de celelalte etape pentru 2 rable a trecut timpul si uite asa am ajuns in ultimele zile ale anului.

Nu vreau sa va ia durerea tripla de cap pe motiv de┬áRabla, radiere, inmatriculare ­čÖé┬áMa opresc aici dar continuam serialul cu┬áactele necesare pentru inmatriculare.

Spor radiator!

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.