Winter is foodblogging, ceea ce va povestesc si voua. In vara am lipsit motivat (sesiune la master), insa iarna nu-i ca vara. Am fost la Winter Food Bloggers 2019 si am retinut cateva idei interesante.
Cristi Manafu ne-a adresat cuvantul de bun venit apoi a predat stafeta Andrei Ilias, care a moderat panelul Eat Share Love.
Cu aceasta ocazie am aflat de la profesionisti informatii interesante despre ceai, apa si dulciuri sanatoase.
Corina Bernschutz-Marinca si lumea ceaiului
In Romania nu există o cultura ceaiului, ci mai degraba o cultură a plantelor terapeutice. Ceaiul este asociat in lumea asiatica cu socializarea si contemplarea.
Pe langa aceste informatii, am aflat de la Corina mai multe statististici din lumea ceaiului:
- Turcia este cel mai mare consumator de ceai.
- China este cel mai mare producator, urmata de India.
Corina este indragostita de ceaiul japonez, care este mai delicat decât cel chinezesc si are o culoare mai pală. Ati auzit de nuanta „verde-champagne”?
Ei bine, aceasta este culoarea caracteristica. Iar aroma este cea de alge marine sarate.
Gyokuro este cel mai scump ceai japonez, din el facandu-se pudra de Matcha.
Aqua Somelier la Winter Food Bloggers 2019
Am aflat o multime de informatii sanatoase de la Claudia Benea.
Apa isi pastrează nutrientii valorosi daca nu este tratată chimic. Apa purificată pierde elemente nutritive, nitrati si săruri minerale.
Reziduul sec este cel mai cunoscut indice de clasificare. Acesta ofera aromele particulare. Cand reziduul sec e mai mare, se potențează aromele si gust
Apele cu reziduu sec cuprins intre 700 si 1690 mg/l, sunt cele cu mineralele cele mai multe. In Spania exista chiar o apa minerala cu reziduu sec de 3000 mg/l. Deoarece ajuta la refacerea rapida a deficitului de minerale dupa o noapte grea, este cunoscuta drept apa anti-mahmureala.
- Pentru copii se recomanda apa cu reziduu sec cuprins intre 100 si 250 mg/l.
- Adulții pot consuma apa minerala cu reziduu sec cuprins intre 300 si 500 mg/l.
- Apele minerale cu reziduu sec peste 500 mg/l se recomanda a se consuma doar sub supraveghere medicală.
Cum este cu pH-ul?
Un alt indice de clasificare a apelor minerale este pH-ul. Cele mai valoroase ape sunt cele cu pH la sursa, natural. pH-ul artificial nu poate echilibra sarurile minerale. pH-ul apelor minerale ar trebui sa fie intre 6.5 si 7.5. Insa alimentatia noastra mai acida poate fi echilibrata cu o apa cu pH pana la 8.5.
Toate aceste valori ar trebui sa se gaseasca pe etichetele apelor minerale. O eticheta corecta ar trebui sa contina cel putin:
- sursa,
- pH,
- reziduu sec,
- cantitatea de nitriti.
Am continuat discutia si in pauza, ocazie cu care am baut si o apa de aur. Adica o apa continand coloizi de aur si argint.
Gabriela Radulici si dulciurile sanatoase
Gabriela ne-a spus povestit despre prajituri delicioase fara zahar, miere sau fructoza. La Loca Sweets produsele nu au gluten sau amidon.
Aceste prajituri sanatoase sunt potrivite pentru copii, diabetici, celiaci sau persoane care tin un regim de slabire. Fiind prajituri, trebuie sa aiba si ceva dulce. Gabriela ne-a spus despre indulcitori 100% naturali, stevia si eritritol.
Ca ingrediente de baza se folosesc:
- faină de cocos si de migdale,
- mascarpone de cea mai buna calitate,
- unt BIO,
- aluat din Mozzarella.
Insa de ce ar trebui sa ne ferim de zahar? Pentru ca este unul dintre cele mai puternice si nocive droguri. Exista deja in paine, mezeluri, carne s.a.m.d, deoarece este
un bun stabilizator. Pe langa faptul ca da dependenta, zaharul intretine dezvoltarea celulele canceroase 🙁
Pauza de cafea, socializare si poze
Dupa discutiile despre dulciuri, am plecat in pauza de cafea cu ploaie in gura 🙂 Eu nu prea sunt cu dulciurile, asa ca m-am orientat spre prosciutto crudo.
Am completat cu un iaurt Napolact.
Si cu o poza blogolteneasca.
Food Talk la Winter Food Bloggers 2019
Discutia cu Chefii si antreprenorii din industria ospitalitatii a fost la nivel de profesionisti.
Joseph Hadad, proprietar si Chef, ne-a spus ca este foarte important ca antreprenorii sa cunoasca domeniul. Ne-a vorbit si despre viata sa, subiectul unei carti lansate dupa Winter Food Bloggers 2019.
Florin Scripca, Chef Foa, ne-a spus ordinea in care trebuie platiti banii in industria ospitalitatii:
- salarii,
- furnizori,
- utilități.
De la ceilalti participanti am tras concluzia ca daca iti deschizi un restaurant ca sa ai profit rapid, esti intr-un business gresit. Mai intai este vorba despre bucurie.
Cu bucurie am plecat in pauza de masa, curios sa vad ce ne-au pregatit gazdele de la Radisson Blu Hotel. Am reusit sa surprind cateva bunatati in imagini, inainte de startul pranzului.
Pana cand a fost gata masa, am revenit la Lidl Deluxe, de unde gustasem prosciutto crudo. De data asta m-am dedat la creveti.
Am continuat apoi cu somon, biban de mare, muraturi, chipsuri de cartofi dulci, un excelent pateu si alte bunatati. Asa cum am zis, n-am respectat Miercurea fara carne insa am mancat cu atentie. Si cu bucurie 🙂
Ar fi mers un vin bun dupa asemenea bunatati. Dar cum n-a fost in meniu, am mers la Irina Alexe si am savurat un ceai condimentat si echilibrat cu lapte Maresi.
N-am vrut sa stiu ce contine, dar a mers bine.
Work with Brands la Winter Food Bloggers 2019
Ultimul panel al conferintei a fost moderat si completat de Cristian Manafu.
Mia Munteanu ne-a spus despre Dinner Stories si Roots Organic Cartier
Constanta in activitate este foarte importanta, ane-a amintit Mazilique.
Florin Grozea ne-a povestit despre proaspat lansata platforma de influencer marketing Mocapp. Dintre cei peste 600 de influenceri, chiar daca sunt pe Youtube si Intagram, 250 dintre ei au blog.
Mia Munteanu ne-a adus aminte ca FB, Insta si Youtube nu sunt ale noastre. Insa blogul este al nostru.
Rolul unui blogger este sa aduca noi unghiuri de vedere. Monica Botez ne-a spus cum ne putem diferentia: umor, perspective diferite, exemple personale etc.
Brandurile isi doresc credibilitate si amplificarea mesajului catre comunitate prin intermediul bloggerilor.
Continut din zilele noastre este de tip fast-food. Adica se consuma repede si se cere sa fie creat cat mai repede.
O discutie interesanta a fost despre colaborarile bloggerilor cu brandurile si cu agentiile.
In loc de incheiere
Va spuneam la inceput ca Winter is foodblogging.
Va mai spun ca am plecat de la conferinta incarcat de idei si de surprize. Aici erau plasele pregatite pentru bloggeri de Verdino.
Chiar daca n-am mai tinut Miercurea fara carne, am plecat de la Food Bloggers cu bunatari fara carne.
Inchei spunand ca pentru Mos Nicolae a venit mai devreme pentru Food Bloggeri 🙂
Spor bucataritor!

Blogoltean verde ca prazul si natural ca Aloe Vera.
Informatia utila impartasita este remediul natural contra ignorantei
Ioana Ishikawa C-tin
Genial articol! Foarte cuprinzător! Citindu-l m-am simțit ca și cum aș mai fi participat încă o dată la eveniment 🙂
Daniel Botea
Multumesc frumos! Te-ai uitat prin pozele din album? Te-am surprins si pe tine intr-o postura geniala 🙂 Spor!