Am fost la Webstock 2021 offline, dupa 2 ani de la ultima editie in sala la Marriott. Anul trecut editia #13 a fost cu noroc doar online, pe motiv de pandemie. Am urmarit conferinta de la distanta, dar parca n-a avut acelasi farmec.
Webstock 2021 offline
Iata ca in 2021 incepem sa revenim la normal, macar cu audienta limitata in sala. M-am bucurat sa fiu printre norocosii care au pus umarul la reluarea conferintei Webstock in sala. N-a mai fost sala plina ca altadata, acum a fost distanta mai mare intre scaune si pana la scena. Dar chiar si-asa, a fost mult mai bine decat anul trecut.
Webstock 2021 offline a fost o versiune de trecere de la online la offline. In sensul ca Joi am urmarit conferinta online de la Craiova, iar Vineri am fost in sala la Marriott.
Nici la traditionala poza cu blogoltenii „la Marriott, in fata la Craiova” n-a mai fost lume multa. Dar macar l-am prins pe Cristi Manafu intre cei 2 blogolteni prezenti la conferinta. Pai da, daca am venit noi din Banie la Webstock in Bucuresti, l-am adus si pe Manafu la Craiova 🙂
N-am mai zarit fetele cunoscute de la conferinte si la inceput am crezut ca este din cauza mastilor si nu ne recunoastem. Pe urma m-am convins ca multi dintre bloggerii pe care-i intalneam n-au fost prezenti. Nu-i problema, ne vedem data viitoare mai multi. Acum sa va spun ce-am retinut de la Webstock 2021 offline, cea mai mare conferinta de social media din Romania.
Cateva idei de la Webstock 2021 offline
Cristian Manafu a deschis ziua de Vineri la Webstock 2021 offline, cu aceeasi bucurie pe care Joi am intuit-o online.
Andreea Blejan de la BCR ne-a povestit despre George. A propos, stiti de unde vine numele aplicatiei? Este prenumele inovatorului care a inventat pilotul automat in aviatie. Deci cu George sunt pe pilot automat in banking digital 100%.
Cum si eu am contul Asociatiei Bloggerilor Olteni la BCR, va voi spune in curand despre prima experienta cu George.
A urmat o portie de Oxygen de la Tereza Tranakas si Bogdan Epure.
De la ei am aflat pasii importanti pentru a depasi o criza:
- #1 comunicam,
- #2 aratam empatie,
- #3 dam dovada de agilitate si de rapiditate,
- #4 facem aliante ca sa depasim situatia dificila,
- #5 acceptam schimbarea.
Consultantul Costin Radu ne-a vorbit despre greselile din digital, mai ales in ceea ce priveste site-urile.
A urmat o sesiune interactiva cu Alex Balan de la Bitdefender.
Dupa ce a facut un mic sondaj referitor la mai multe afirmatii adevarate sau false, ne-a enumerat mai multe cai care pot fi folosite de hackeri:
- microfonul,
- wi-fi,
- comenzi vocale,
- permisiunile aplicatiilor,
- parole compromise.
In ceea ce priveste microfonul si permisiunile aplicatiilor, ne-a dat exemplul Shazam. Shazam are o politica transparenta, se supune unor teste periodice de siguranta si poate fi considerat ok. Dar despre alte aplicatii carora le dam permisiuni stim astfel de amanunte? Bine macar ca am constientizat situatia dupa prezentarea Bitdefender la Webstock 2021 offline.
Rodica Mihalache de la Publicis ne demonstrat ca datele conecteaza obiceiurile utilizatorilor cu creativitatea brandurilor care vor sa-i atraga.
Ioana Gorganeanu de la Mastercard ne-a dat exemplul unui parteneriat cu Sodexo prin care 750 de antreprenori HoReCa s-au adaptat la cerintele digitale.
La fel, in parterneriat cu CertSign, posesorii de Mastercard Business au 30% reducere pentru digitalizarea activitatilor birocratice.
Dupa prima parte a conferintei am avut pauza de masa, in care am savurat bunatatile de la Marriott si am socializat. Pai da, ca fiind la Webstock 2021 offline, am savurat la propriu si bunatati si intalnirile fata in fata.
Ar fi mers bine si o bere sau un vin la socializare, dar ne-am descurcat cu inghetata cu 50% bere de la Siviero Maria 🙂
Performance Stage la Webstock 2021 offline
Partea a doua a conferintei a fost moderata de Chinezu – Cristian China Birta.
Cum eram dupa masa, am inceput discutiile in domeniul Food 🙂
Ana Maria Bajan de la Caroli Foods ne-a demonstrat cum experienta senzoriala poate fi inlocuita in pandemie cu
- imagini mai bune,
- informatii mai multe despre produse,
- promotii de genul transportului gratuit.
Raluca Teodorescu si Marulius Paun de la Enel ne-au spus despre cele 2000 de e-mail-uri primite zilnic si despre directionarea lor in 5 categorii.
Se doreste crearea unui ID unic astfel incat fiecare „cetatean Enel” sa aiba acces la informatii de oriunde din lume.
Madalina Pangrate de la Google Romania ne-a vorbit despre Youtube si despre DAI – Dynamic Ad Insertion. Exemplul cel mai uzual fiind ca atunci cand ploua sa fie rulate reclame fashion cu pelerine de ploaie.
Ne-a marturisit ca exista o legatura intre ecrane si timpul de vizionare al reclamelor. Cu cat ecranul este mai mare, cu atat este mai lung si timpul de vizionare.
O statistica utila retinuta la Webstock 2021 offline a fost ca o reclama este vazuta in proportie de
- 67% pe TV Screen,
- 54% pe laptop sau tableta,
- 49% pe mobil.
Elena Iordache-Stoica, website & Growth Marketer la Stoica Digital ne-a spus fara echivoc ca site-ul este cel mai importatnt asset digital.
Dar site-ul trebuie sa fie un produs adaptat cerintelor utilizatorilor.
Ne-a dat exemplul Ubounce – un builder de landing pages cu care putem face A/B testing pentru pagini adaptate nevoilor clientilor.
Robert Dumitru de la MTH Digital ne-a vorbit despre reclamele de pe Instagram care aduc conversii.
Alta data am ramas si la Webstock Awards, insa acum aveam un tren de prins spre Craiova. Data viitoare sper sa fie din nou sala plina la Webstock si sa urmareasc si decernarea premiilor. Pana atunci va las cu imagini din sala de la Webstock 2021 offline
Castigatorii Webstock Awards 2021
Chiar daca n-am vazut gala de decernare, las aici categoriile si castigatorii. Nu de alta, dar sunt suficiente resurse de inspiratie si de informare de la castigatorii Webstock 2021 offline.
Best Independent Publishing
- 1 Republica
- 2 DoR – Decat o Revista
- 3 Edupedu
Best Company Blog
- 1 F64 Blog
- 2 Club Milupa
- 3 Salata de vorbe
- 3 Blogul BT
Best Marketing & Communication Newsletters
- 1 Newsletter pe Legale
- 2 Civilization
- 3 Sergiu Biris Newsletter
Best Aplications
- 1 Certificat COVID
- 2 AmParcat
- 3 OctoPlay
Best Podcasts (Marketing & Tehnology)
- 1 Neascultatorii, cu Sergiu Biris
- 2 Zest Podcast
- 3 Viata de freelancer
Best Brand Podcasts
- 1 BT Talks
- 2 La Bani Marunti
- 3 Podcast de fapte bune
- 3 Money Chat
Best Social Good Campaigns
- 1 Solidar Social
- 2 Ambulanta pentru viata
- 3 Campania celor 300.000 pentru educatie
Best Use of Groups & Communities
- 1 Gustul KFC, putin mai online, la fel de #pebune
- 2 O viata fara bazaconii
- 3 #PlayOnWithSamsung: Wild Rift Competition
Best use of user generated content
- 1 #PovestiDeLaVaccinare
- 2 Mix Up Your Summer
- 3 Hit Play
Best use of Social Media Advertising
- 1 CatMobile – Nu stim, noi doar punem intrebari!
- 2 #FrumuseteFaraFiltre
- 3 Samsung Galaxy A – TikTok campaign
Best use of Photography
- 1 Manifest pentru Dunare
- 2 Taco Moon – #ISEEATACO
- 3 Digital Cook Book by Hellmann’s
- 3 Pescarus Heritage
Best use of video
- 1 CatMobile – Nu stim, noi doar punem intrebari!
- 2 Do your thing
- 2 Teatrul Cadourilor Daruite din Vina
- 3 Game Translator by Samsung
- 3 Truth About Masculinity
Best use of Live Video
- 1 The Deforestation Marathon
- 2 #PlayOnWithSamsung @ Bucharest Gaming Week 2020
- 3 Picatura care face diferenta
- 3 Samsung Live Shopping
Best online video shows
- 1 eMag – Alconnaisseur
- 2 Eduard, presedinte de bloc
- 3 Discutii intre 4 roti
Best Brand on Instagram
- 1 MEGA IMAGE Romania
- 2 GeorgePeInsta
- 3 Editura Nemira
- 3 Samsung Romania
Best Brand on Youtube
- 1 Lidl Romania
- 2 KFC Romania
- 3 F64
Best use of Instagram
- 1 Hit Play
- 2 Fara bazaconii
- 2 Mix Up Your Summer
- 3 Contextuala BAC
- 3 The Room by Samsung
Best use of Youtube
- 1 #PlayOnWithSamsung @ Bucharest Gaming Week 2020
- 2 Portia de educatie cu super distractie
- 3 Dictionarul Specialitatilor de Bere
Best Tiktok Campaigns
- 1 Pepsi #SarbatoareDinOrice
- 2 Mix Up Your Summer
- 3 #JingleLay’s Christmas TikTok Challenge
Best Influencer Campaigns
- 1 Leapsa pentru Viata
- 2 Prima padure inteligenta din Romania
- 3 Creative Hacks by Mirinda
- 3 #PlayOnWithSamsung
Best Experiential Campaigns
- 1 Cea mai mare comanda de grup
- 2 AltKFC
- 3 Cule in lumina
Special Projects
- 1 Romania Salbatica
- 2 #FrumuseteFaraFiltre
- 3 Maraton Pro-Informare
- 3 Vocea Padurii
Best Digital Innovation
- 1 Cand chefii jurizeaza, tazz livreaza
- 2 Experience New Worlds by Samsung
- 3 Apasa play, jocul incepe acum
- 3 Foundation Match by VICHY
Best Creative Idea
- 1 CatMobile – Nu stim, noi doar punem intrebari
- 2 Teatrul Cadourilor Daruite din Vina
- 3 #AiCSF #FaptePentruUnViitorMaiBun
- 3 The Morality Stoplight
Absolut Online Personality Of The Year
- Paul Olteanu
Spor castigator!

Blogoltean verde ca prazul si natural ca Aloe Vera.
Informatia utila impartasita este remediul natural contra ignorantei