We are Romania, you are welcome este numele noul proiect alternativ de brand de tara, lansat de Curaj Inainte.
We are Romania
Cu o luna in urma vorbeam pe Facebock, despre solicitarea lui Cosmin Dragomir adresata Amazon.
„Ne mandrim cu ciorba radauteana, dar ea nu contine porcusori de Guineea”, asa incepe solicitarea.
Scopul este de a modifica categoria unor carti din categoria „gastronomie”, care fabuleaza pe seama unor retete traditionale romanesti.
Alte ingrediente precum
- tofu,
- somon,
- King Crab de Alaska,
se mananca si-n Romania, dar nu sunt specifice retetelor traditionale. Iar porcusorii de Guineea sunt mai degraba animale de companie, decat delicatese in farfurie.
Iata ce declara fondatorii acestei miscari: “Dacă nu vorbim noi, în cunoștință de cauză, despre valorile culturii gastronomice românești, vor continua să o facă alții”.
Nu vrem ca ca Romania sa fie cunoscuta prin enormitati precum:
- „ciorbă rădăuțeană din porcușori de Guineea”,
- „tofu ca antreu tradițional românesc,
- „crab de Alaska și somon în rețete autohtone cu vechime”.
Miscarea de idei #WeAreRomania #YouAreWelcome se derulează prin Asociatia culturala „Curaj Inainte”.
Fondatorii sunt:
- jurnalistii specializati in gastronomie si vinuri Cosmin Dragomir si Cezar Ioan,
- antreprenorul HoReCa Eugen Catalin Mahu,
carora li s-au alaturat:
- Ștefan Chiritescu (strategii de marketing),
- Carmina Nițescu (turism),
- Adriana Sohodoleanu (gastronom),
- Adelina Boboc (comunicare),
- Mihnea Dumitru (societate civila).
We are Romania, you are welcome!
Miscarea se prezinta ca un „think tank” si ca o platforma de comunicare online in limba engleza.
Se are in vedere organizarea de
- festivaluri culinare,
- conferinte,
- filme de prezentare,
- trasee de oenogastroturism,
- publicistică de profil.
Nu uitati, #YouAreWelcome, asa ca lista este deschisa pentru oricine poate aduce plusvaloare.
Sunt binevenite actiuni si propuneri intreprinse de alte entități cu scopuri similare, acestea fiind trecute prin filtrul editorial al echipei WeAreRomania.com
Chiar ma gandeam ieri cand am aniversat 10 ani de Dolju-n bucate, cum ar fi un festival culinar de raci oltenesti. Dar nu la Craiova sau in Dolj, unde stie multa lume despre ce-i vorba, ci ca parte a unor festivaluri nationale.
Revenind la #WeAreRomania, cine vrea sa contribuie, sa sustina sau sa propuna diverse colaborari este asteptat cu un mesaj la contact@weareromania.com.
Promovarea propunerilor admise se va face in functie de oportunitate si de ritmul de dezvoltare a proiectului. Serviciul este gratuit în limita disponibilitatii echipei coordonatoare.
Spor dezvoltator!
Blogoltean verde ca prazul si natural ca Aloe Vera.
Informatia utila impartasita este remediul natural contra ignorantei