Mancam zilnic. Mancam ce trebuie?

Ad Blocker Detected

Tema blogului nu afiseaza imaginile in anumite combinatii de conditii gen Chrome pe Windows 10 cu Ad-Blocker activat sau Mozilla si Windows 7. Pana cand se remediaza bug-ul te rog sa-i dai o exceptie la Ad-Blocker sau un Refresh si vei vedea si imaginile de pe blog. Multumesc frumos!

Daca intr-o postare anterioara am vorbit despre un top al alimentele de care sa ne ferim azi voi vorbi despre 5 alimente care ar trebui sa le mancam zilnic. Pentru beneficiile pe care le pot aduce pentru sanatate.

ce ar trebui sa mancam zilnic

Ce ar trebui sa mancam zilnic

Iata ce ar trebui sa mancam zilnic:

Iaurtul probiotic natural consumat in mod regulat dimineata, pe stomacul gol, face minuni.  In cartea sa „Si noi ce mai mancam?” doctor Menci ne dezvaluie beneficiile consumului de iaurt natural bogat in probiotice:

  • contribuie la aprovizionarea organismului cu nutrienti esentiali si vitamine
  • ajuta absorbtia mineralelor in organism
  • scade colesterolul
  • combate diareea/constipatia
  • reface microflora intestinala
  • ajuta procesul de crestere (la copii)
  • mareste speranta de viata
  • scade efectele enzimelor secretate de bacteriilor „rele”
  • creste imunitatea si productia de anticorpi
  • reduce proportia bacteriilor patogene in sistemul gastro-intestinal

Atentie: iaurtul probiotic natural are un termen de valabilitate de maxim 7-14 zile. Verificati eticheta.

Toate aceste beneficii se obtin consumand in mod regulat iaurt natural cu produse probiotice fermentate, vii, dar fara adaos de:

  • zahar
  • arome
  • aditivi alimentari.

Cerealele integrale sunt cele neexpandate, fara zahar sau miere, neinvelite in ciocolata, nesarate si neprajite.

Mancam zilnic ceapa?

Ceapa are avantajul ca este disponibila in toate anotimpurile, verde primavara-vara sau alba, galbena, rosie in celelalte anotimpuri. Se poate consuma cruda sau gatita.<

Doctor Menci’ ne aminteste avantajele compozitiei acestui aliment:

  • proprietati depurative, stimuland detoxifierea si digestia
  • efect antibiotic-viral, remineralisanzt si revitalizant
  • bogata in potasiu, calciu, fosfor, zinc, glucide, fibre alimentare, vitamine, acid folic
  • densitate calorica mica (28 kcal la 100 de grame)
  • contine fitonutrienti puternic antioxidanti si anticancerigeni, compusi sulfurati, antibiotice naturale, antivirale, acizi fenolici, flavonoizi, saponine, steroli, pectine, vitamine antioxidante, oligoelemente esentiale sistemului imunitar, zinc etc.

Atentie: prin prajire excesiva nu numai ca isi pierde calitatile, dar apar compusi de degradare care sunt toxici si cancerigeni.

Hai si cu legume, fructe, verdeturi si oleaginoase

Verdeturile, legumele si fructele, crude, in stare proaspata si in sezonul de coacere, sunt sanatate curata. Salatele de legume crude, cu ulei de masline extravirgin si lamaie plus fructele proaspete ar trebuie sa nu ne lipseasca.

Fructele oleaginoase si semnintele  – alunele, nucile, migdalele –  sunt foarte bune seara. Vorbeam intr-o postare mai veche despre alimente recomandate/nerecomandate seara. In afara de alune, nuci si migdale mai sunt recomandate seara:

  • andivele, cartofii, ridichiile
  • conopida, varza, telina,
  • pestele, molustele
  • merele, perele, bananele

In schimb, ar trebui sa ne ferim seara de:

  • oua, carne
  • mazare, fasole
  • rosii, morcovi
  • portocale, afine, capsuni

Spor sanatos!

2 Comments

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.