Curajul de a comunica si a concura

Curajul de a comunica si a concura, Guest post by Albert Budica.

curajul de a comunica

Curajul de a comunica

Am avut, pana acum, norocul sa muncesc in medii foarte diferite. Si am avut de invatat din toate, primind si privind provocarile ca pe o sansa reala de a ma dezvolta.

Am muncit in Istanbul-Turcia ca vanzator de covoare lucrate manual. Dar si in Basel – Elvetia, ca analist pentru liderul mondial in agribusiness Syngenta. Am fost implicat activ in departamentele de strategie, finante, comunicare etc. Altfel spus, am vazut si invatat multe, atat pe strada, vanzand covoare. Dar si in super-birouri, realizand rapoarte complexe si macro-uri pentru Excel sau prezentari in Power Point.

Experienta din Turcia mi-a demonstrat ca, pentru orice mica realizare, trebuie sa muncesti enorm. Si nimic nu trebuie sa te opreasca sau sa te descurajeze. Iar responsabilitatea pentru aproapele tau sa nu se piarda, fiindca in viata nu avem parte numai de lapte si miere.

Oportunitatile apar la fiecare cateva minute, ore, zile, luni sau ani, in functie de cat de activ esti sa le gasesti. De cat de mult doresti sa le creezi si de conexiunile pe care ti le castigi. Si pe care le cultivi in mod profesionist, fara a urmari doar interesul personal si imediat.

Exemple de implicare

Drept exemplu de curaj, implicare si responsabilitate sta entuziasmul unui copil care vinde umerase sau jucarii. Pe care el probabil nu si le permite, dar, considera ca in unele situatii el este capul familiei. Si are responsabilitatea sa-i hraneasca pe ai lui. Atunci perspectiva se schimba.

Astfel de situatii, chiar daca ar induiosa, foarte probabil, lumea occidentala, sunt destul de comune in Istanbul.

Aceeasi responsabilitate se poate vedea si in cazul in care, de exemplu, o femeie este deranjata de un trecator pe strada. Toti BARBATII abandoneaza ceea ce fac in momentul respectiv si iau atitudine, cerand socoteala agresorului pentru purtarea inadecvata.

Acesti oameni, chiar daca uneori se lupta pentru supravietuire, se simt responsabili pentru mediul in care traiesc. Si incearca sa faca o diferenta. In multe cazuri reusesc fiindca se implica si au curajul sa infrunte viata.

Curajul de a comunica in Elvetia

Un exemplu relevant, de data aceasta din Elvetia. Comunicarea o constituie vizita unui grup de parlamentari din cantonul Basel la una din fabricile deschise de compania unde am lucrat. Aceasta vizita a fost facilitata, ca reprezentant al companiei, de un coleg englez cu multa experienta in management. Si mai ales in comunicarea corporate si in relatiile cu autoritatile, in multe locuri din lumea intreaga.

Colegul meu a ramas foarte impresionat de modul in care a decurs comunicarea. La inceputul vizitei oficiale, unul din parlamentari a iesit in fata si a spus ca el va media din partea parlamentarilor respectiva discutie. Se gandea in special la partea cu intrebari si raspunsuri.

Colegul meu a prezentat principalele puncte de vedere ale companiei. Iar la sfarsit, cand a inceput sesiunea de intrebari si raspunsuri, coordonatorul elvetian a rugat colegii sa adreseze fiecare maximum 3 intrebari. Pe care el le-a notat intr-o agenda.

Daca anumite intrebari se suprapuneau sau se completau, cerea permisiunea colegilor sa o reformuleze.  Facea astfel incat raspunsul sau sa le ofere tuturor informatiile dorite.

Discutiile dintre parlamentari pentru stabilirea intrebarilor au durat ceva timp, insa, cand sesiunea de organizat discutiile s-a incheiat, totul s-a simplificat. Colegul meu a raspuns pe rand la intrebari, intrebandu-i apoi pe cei care i le adresasera daca sunt multumiti sau doresc clarificari suplimentare. Astfel, totul s-a rezolvat in mai putin de o ora. Si toata lumea a plecat lamurita de la respectiva intalnire importanta pentru comunitate.

In loc de concluzie

Am prezentat aceste doua exemple fiindca eu cred ca din fiecare situatie am avut de invatat. Am invatat ca, daca reusim impreuna sa trecem de teama de esec, sa acceptam concurenta ca pe un lucru pozitiv. Si sa invatam din competitiile pe care viata le pregateste pentru noi, sunt sanse reale sa devenim mai buni pe zi ce trece.

Acelasi context  ne straduim sa-l cream si in competitiile SuperBlog: sa oferim sponsorilor si bloggerilor un context pozitiv in care sa se cunoasca si sa comunice.

Fiindca din aceasta comunicare toti au de castigat. Din experienta celor 6 editii SuperBlog, am ajuns la concluzia ca, pentru bloggeri si sponsori deopotriva, cel mai  mult conteaza pentru oameni recunoasterea si implicarea intr-o adevarata comunitate. Iar valoarea premiilor nu asigura intotdeauna o participare sau o implicare sporita.

Comunicare si creativitate SuperBlog

Incurajam si sustinem creativitatea si suntem mandri ca prin intermediul SuperBlog au fost descoperiti sute de bloggeri talentati – de noi si mai ales de specialistii de marketing si PR ai companiilor-sponsori.

Tocmai de aceea, in spiritul curajului de a comunica cu blogosfera si a responsabilitatii de a ne implica si de a forma mediul online pe care toti ni-l dorim, ne incurajam clientii si partenerii media sa comunice si sa colaboreze cu bloggerii. Chiar daca nu avem toti mereu aceleasi pareri, intotdeauna se poate identifica o punte de comunicare.

Mai mult, pentru cei interesati de social media, se stie deja ca, din 100 de oameni care vad o postare sau „asculta” un subiect, o singura persoana isi exprima parerea.

Ceilalti doar vor parcurge informatia fara sa se implice si, chiar daca nu vor avea atunci curajul sa intervina, la un moment dat probabil tot vor intra si ei in discutie, sa te sustina sau nu, cand vor avea timp sau subiectul ii va interesa suficient de mult.

Sa atragi in aceasta comunicare online eficienta sponsori si bloggeri nu este facil, dar este o provocare ce merita asumata. Cum spunea si Thomas Alva Edison, „Oportunitatea este ratata de majoritatea oamenilor fiindca este imbracata in salopeta si arata ca munca”.

Nici SpringSuperBlog 2013 nu a facut exceptie de la aceasta regula, fiindca s-a muncit mult. S-au scris si jurizat zeci si sute de articole, discutiile pe grupul Facebook, Twitter sau pe super-blog.eu au fost aprinse. Dar si amuzante uneori, iar comunitatea superbloggerilor s-a dezvoltat constant, castigand sustinatori precum Daniel si sponsori noi precum Jolidon, Farmec, Paralela 45 sau Reeija.ro.

Daca vreti sa va convingeti, va invitam si pe voi in editia de toamna SuperBlog 2013 🙂

Robert Kiyosaki

Spor!

5 Comments

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.