Spunem de multe ori ca este mai important interiorul si mai putin ambalajul. Din punct de vedere valoric asa este. Insa in viata de toate zilele ambalajul face de multe ori diferenta.
Ambalajul potrivit pentru pachetul potrivit
Nu ma refer neaparat la un ambalaj adecvat, care-si face treaba si protejeaza produsul care se afla interior. Cred ca fiecare dintre noi a primit macar o data un cadou protejat cu folie cu bule.
Acest lucru arata grija expeditorului astfel incat produsul sa ajunga cu bine la destinatie. Mi s-a intamplat de mai multe ori insa mi-a ramas in memorie primirea unui bar cu masuta, in forma de glob pamantesc.
Nu mai spun ca fiecare piesa era ambalata individual. Dar erau si folii cu bule intre piese, astfel incat sa nu se zgarie in timpul transportului. A ajuns cu bine la mine si a fost o adevarata placere sa descopar piesa cu piesa.
L-am montat in prag de sarbatori impreuna cu Daria iar foliile cu bule le-am pastrat. Nu stii cand mai ai nevoie sa protejezi ceva. E drept, bucatile mai mici le-a luat Daria la pocnit. Sa nu-mi spuneti ca n-ati pocnit niciodata bulele din ambalaj, ca nu va cred. Este ceva irezistibil š
Banuiam ca exista mai multe tipuri de bule, cu diverse marimi si culori. Dar nu stiam ca exista folii cu bule cu agent antistatic sau chiar folii cu bule aluminizate.
Am aflat de la CTL Ambalaje. Gama diversificata asigura protectie la apa sau umezeala, praf, zgarieturi, socuri si vibratii.
V-am dat acest exemplu ca sa vedeti cat de mult conteaza ambalajul pentru protectie. Dar nu este singurul rol.
Ambalajul conteaza si pentru branding
Lucrez la o firma de automatizari industriale iar unul dintre partenerii principali pentru automatizari este EATON.
Daca ati auzit de automatele Moeller, asa s-a numit firma pana in 2010. Acum, pe langa brandul EATON concernul incorporeaza nume precum Moeller, Holeck, Westinghouse sau Cutler Hammer.
Fiind principalul nostru partener pentru echipamente electrice de joasa tensiune si solutii de automatizare, primim multe colete de la EATON. Biroul meu este cel mai apropiat de interfon si raspund de multe ori curierilor. Nici macar nu trebuie sa stiu ca sunt curieri la poarta, ii ghicesc dupa pachete.
Nu stiu daca este o practica dupa rebrandingul in Eaton sau daca asa au facut intotdeauna. Insa pachetele de la Eaton sunt personalizate indiferent de marimi.
Cutiile de carton sunt inscriptionate cu EATON. Cutiile mai mari, sunt personalizate dar si invelite cu folie personalizata, pentru a fi ferite de apa.
Chiar si cele mai mici cutiute au numele EATON pe ele.
Iar acolo unde sunt cutii fara nume, macar o banda adeziva personalizata tot imi spune cine este producatorul.
Sub orice forma ar fi personalizate ambalajele, mi se pare o metoda excelenta pentru recunoasterea brandului.
Puteti sa ziceti ca sunt detalii, insa raman intiparite in minte. Alaturi de calitatea foarte buna a produselor, ambalajele isi extind rolul de la protejare la memorare. Si un brand care iti ramane in minte asociat cu impresii pozitive, cu greu poate fi detronat.
Voua ce ambalaje v-au atras atentia?
Blogoltean verde ca prazul si natural ca Aloe Vera.
Informatia utila impartasita este remediul natural contra ignorantei
Anastasescu Radu
Salut Daniel,
Daca te uiti prin depozit o sa vezi ca aceasta practica s-a mostenit de la Moeller.
In acelasi mod procedeaza si cei de la Phoenix Contact precum si cei de la Lapp Kabel.
Calitatea impune costuri. Costurile impun sacrificii. Sacrificiul impune RESPECT.
Sa auzim de bine!
Daniel Botea
Corect!