Asa cum spuneam, am fost si anul acesta la Social Media Summit Bucuresti. Am selectat de la fata locului cateva idei interesante, marca SMS BIZ 2019. Va invit sa le analizati din prisma voastra si sa le aplicati daca vi se par utile.
David Saranga la SMS BIZ 2019
Habar n-aveam cum se numeste ambasadorului Israelului in Romania. Am aflat la SMS BIZ 2019, cand David Saranga a fost Guest Speaker-ul care a deschis conferinta.
Mi-a placut felul aplicat si simplu prin care a explicat activitatea ambasadei in Social Media. Memorabil.
Iata un exemplu simplu si eficient. Israelul era perceput ca un stat militarist si ultra-relgios.
Una din imaginile cu care au demontat aceste pareri a fost moda. Stiati ca in Israel exista modele care fac stagiul militar?
Au mai fost si alte exemple la fel de elocvente. Pentru David Saranga, evenimentele se impletesc cu prezenta in Social Media.
Mi-a mai placut diferenta pe care a facut-o intre „interested of” – „a fi interesat de ceva” si „caring” – „a-i pasa de ceva”.
New Social Formats la SMS BIZ 2019
Sesiunea a fost deschisa de Alexandra Caciur, Digital Experience Director la Publicis. Iata ce-am retinut de la Alexandra.
Pe FB targetam pentru reach. Iar daca se intampla engagement, e si mai bine.
Live stream-urile vor deveni si mai importante. A propos de video, trebuie abordari diferite in functie de canal:
- Youtube versiune lungă,
- FB versiune scurta + share,
- Instagram versiune scurta + engagement.
Pentru FB si Instagram poti sa pregatesti mai multe versiuni scurte.
A propos de New Social, Manafu ne-a prezentat un nou venit in Social Media.
Ati auzit de TikTok? Ne-a exemplificat Emilia Darie.
George Man, Creative Market, ne-a spus despre Generatia Z:
- traiesc simultan pe mai multe ecrane,
- ei cauta pe Youtube, nu pe Google,
- nu mai conteaza gramatica, ci viteza si emoticoanele,
- decizia lor nu e ratională, ci emotională.
Ioana Sigarteu, Samsung, a concluzionat video:
Vali Pintilescu, TraLaLa &LooLoo Kids ne-a uimit pur si simplu cu rezultatele.
TraLaLa reprezinta 8% din intreg Youtube-ul romanesc.
Ce te faci cand vei fi mare, este un exemplu de trecere de la online pentru Groupama, la offline la majoritatea serbarilor de la gradinita.
Am avut si vedete la SMS BIZ 2019
Irina Rimes ne-a spus cateva lucruri despre cum foloseste Social Media.
- cand vrei sa se vada ce gândesti atunci, pui material pe Stories,
- cand vrei sa se vada cum esti, postezi pe wall, profil.
Nu prea urmaresc Vocea Romaniei asa ca am fost bucuros sa descopar live cat de simpatica poate fi Irina Rimes.
S-a autocaracterizat prin:
- autenticitate,
- umor,
- sinceritate.
Ei bine, exact asa am perceput-o. Deci total de acord cu concluzia ei:
Ambalajul este important dar si mai important este ce exista in interior.
Debate Vedete vs Influenceri la SMS BIZ 2019
Impresionanta pledoaria prezentata de Monica Jitariuc, MSLGROUP The Practice. Aplauzele prelungite au prevazut care va fi echipa castigatoare la debate-ul Vedete vs. Influenceri. Indiferent de castigatori, am retinut o concluzie:
Influenceri livrează mai mult engagement, vedetele mai mult reach.
Social Video for Business la SMS BIZ 2019
De la Ionut Cojocaru si Simona Suman – MRM//McCann am retinut 3 idei „simple”:
- format scurt si calitate mare,
- brandul trebuie sa fie parte din continut,
- valoarea unui continut sta foarte mult în format.
Roxana Ionescu, Golin, ne-a spus despre durata potrivita.
Durata ideala pentru video pe Instagram este de 26 secunde. Dar indiferent de canal, primele 3 sec sunt primordiale.
Cele 3 secunde au revenit in prezentarea Teodorei Patrauceanu, Google.
Incarcarea paginii trebuie sa se fac in maximum 3 secunde, altfel ii pierzi pe cei care urmaresc de pe mobile.
Cat despre video, sa retinem 2 cifre: 8 si 2. In aceasta ordine si sub forma de procent.
- la video nu trebuie sa uitam de Call to action + Brand Voice Over,
- video de la TV poate fi „digitalizat” pentru social media,
- 70% dintre video-urile de succes sunt creative.
Nu in ultimul rand, sa nu uitam de Google Trends si Google My Business.
Final de SMS BIZ 2019
Fata de alte dati, SMS Biz 2019 a continuat cu Gala BIZ Social Media Awards. In cadrul galei s-a lansat Digital Report.
Varianta fizică a proiectului Digital Report fost epuizată încă din precomandă. Proiectul in format PDF poate fi comandat aici, la pretul de 75 lei (TVA inclus):
Am fost bucuros sa ma regasesc in Top 50 bloggeri generalisti. Lista este ordonata alfabetic, de-aia sunt pe prima pagina. Dar imaginea face cat 50 x 20 de cuvinte 🙂
A propos de imagini, n-am avut aparatul foto la eveniment. Asa ca am apelat la imaginile fratelui nostru Sora.
Am facut si cateva poze blogosferice.
Si SuperBlogosferice 🙂
N-as putea sa inchei fara a multumi Martei Usurelu si echipei, pentru inca o editie deosebita a Social Media Summit Bucuresti!
Spor increzator!
Blogoltean verde ca prazul si natural ca Aloe Vera.
Informatia utila impartasita este remediul natural contra ignorantei
No Responses