Despre avantajele guest postingului am mai vorbit chiar intr-o leapsa. Acum nu mai sunt chiar la moda, le folosesc mai rar, dar n-am renuntat la guest post in 2021.
De ce guest post?
A fost o vreme in care in ziua de Luni era dedicata lepselor in fiecare saptamana. La fel, guest posturile erau destul de frecvente. In 2021 metodele de a ajunge la noi audiente sau de a obtine link-uri s-au sofisticat.
Hai sa privim guest postingul din ambele perspective, atat din unghiul de vedere al celor care le gazduiesc, cat si dinspre cei care le scriu.
Pentru cei care accepta guest posturile, acesta este un continut la indemana daca n-ai inspiratie. Si mai bine este daca ai inspiratie pentru articole proprii, dar vrei sa vezi si alte pareri despre un anumit subiect. Astfel, alte persoane interesate de subiectul respectiv pot gasi la tine pe blog o adevarata colectie de puncte de vedere.
Atunci cand scrii articole care vor fi gazduite pe alte bloguri avantajul vine din back-link-urile spre blogul tau. Daca mai folosesti si cuvinte cheie convenabile, te ajuta inclusiv in strategia SEO.
Pe langa link-urile spre blogul/site-ul tau, o alta parte buna este ca audienta gazdei afla despre tine si despre subiectele abordate. Daca da si click pe link poti beneficia de trafic, comentarii si de o experienta placuta. Iar de la un comentariu sau o abordare dintr-un articol se pot naste idei si asocieri interesante.
De fapt abordarea ar trebui sa fie concentrata mai mult pe imaginea ta si abia apoi pe link-uri. Am citit de curand un articol despre guest posting in 2021, unde zice asa: Amplify Brand First, Build Links Second.
Cum fac cu articolele gazduite
In ultimul timp am fost gazduit cu articolele pe alte bloguri, dar primesc si eu guest posturi pe anumite teme.
Deocamdata ma concentrez pe articolele mele, gazduite pe alte bloguri. Macar cronologic tot le-am nimerit din punct de vedere al abordarii. Am abordat intai perceptiile despre brandul personal, iar acum vorbesc aplicat despre guest posturi si link-uri.
Intuitiv am folosit cateva cuvinte cheie care-mi definesc brandul personal intr-un articol ca la carte despre mancare, vin si lectura. Este vorba despre un guest post pe blog la Ana Maria.
Aceasta fiind abordarea corecta, in continuare voi merge pe cuvintele cheie care imi definesc brandul in articolele gazduite pe alte bloguri. Ceea ce va doresc si voua 🙂
Dar nu doar brandul personal si cuvintele cheie conteaza, mai sunt si alte aspecte de luat in seama. Va propun sa disecam in continuare treaba cu guest posturile in anul de gratie 2021.
Guest post in 2021
In materialul de la Search Engine Journal am deslusit cateva sfaturi interesante pentru articolele gazduite pe alte bloguri:
- vizeaza continutul evergreen,
- nu te ghida doar dupa autoritatea domeniul pentru blogul-ul care te gazduieste,
- foloseste SEO si cuvinte cheie in articolul gazduit,
- scrie articole lungi si valoroase,
- promoveaza guest posturile si mentioneaza-le pe blogul tau,
- taguieste-i pe cei mentionati in articolul gazduit,
- urmareste-ti guest posturile,
- pastreaza drafturile articolelor gazduite pe alte site-uri.
Aceste sfaturi si altele le gasiti detaliate in proaspatul articol SEJ din 21 Ianuarie. Avea 6.2K citiri si 167 share-uri cand l-am descoperit, daca va impresioneaza statisticile.
Iar daca nu v-ati plictisit deja de subiect, va las si o abordare complex-comerciala despre guest posting, gasita la MOZ. Adica un articol si mai proaspat, din 22 Ianuarie 2021, pe care inca nu l-am rumegat suficient.
Dar va fac pofta cu o imagine 🙂
Spor!
Blogoltean verde ca prazul si natural ca Aloe Vera.
Informatia utila impartasita este remediul natural contra ignorantei