Fasui, vazui, mancai la Miercurea fara carne

Fasui se mai zice pe la noi prin Oltenia la fasole. Nu este perfectul simplu de la fasole, dar este baza pentru o mancare perfecta si simpla. Am sa va demonstrez cu meniul de la Miercurea fara carne.

Iahnie de fasui la micul dejun

Pentru de dimineata am avut iahnie de fasole cu sos de ceapa, bunatati din Moldova pe care le-am pus pe mamaliga coapta.

Am completat cu icre de hering si crema de masline, tartinate pe paine cu maia si ceapa, coapta in tigaia de clatite.

iahnie de fasui si tartinabile

Pentru ca doar crema de masline verzi si Kalamata n-avea ceapa, am pus o rondela pane de ceapa la mijloc. Ca sa nu ramana mai prejos, peste icre am presarat piper roz/rosu.

In intervalul dulce 09:00 – 11:00 am bagat o portocala rosie si ciocolata neagra.

ciocolata neagra si portocala rosie

Am completat cu un ceai de soc, ca sa mai scap de tusea seaca lasata mostenire de viroza de final de an.

Pastai de fasole galbena, baby morcovi si spanac cu Gorgonzola la pranz

V-am spus data trecuta ca n-am avut spanac la gateala cu vitamina K.

Acum am adus laolalta si spanac si branza cu mucegai albastru, intr-o salata in care am adaugat baby morcovi caramelizati cu pastai de fasole galbena.

Mai intai am perpelit morcovii si pastaile.

morcovi si pastai de fasole in curs de caramelizare

Apoi cand au fost gata le-am adaugat ulei de masline si otet balsamic. Am amestecat pana cand s-a evaporat lichidul si le-am pus peste asternutul de spanac si Gorgonzola. Am mai adaugat si boabe de rodie, pentru culoare si savoare.

salata de pastai de fasui cu de toate

Curcubeu in farfurie, curcubeu si pe cerul gurii.

Seara merge o ciorba clasica de fasui, cu mamaliga coapta si ceapa rosie. Mai pun si cateva muraturi langa si asta-i meniul.

ciorba de fasole

Probabil mai adaug cateva rondele de ceapa, ca sa mearga cu o branza si-un vin rosu. Hai noroc!

De ce credeti ca am avut fasole la toate mesele? Pentru ca in forma uscata sau de teci, fasolea are multe beneficii pentru sanatate:

  • contine vitamina B6, esentiala pentru buna dispozitie,
  • contine vitamina K, calciu, fier si magneziu, care contribuie la sanatatea oaselor,
  • continutul ridicat de fibre ajuta la controlul greutatii corporale, reglarea glucozei, raspunsului de insulina si a nivelului de colesterol din sange.

Daca va deranjeaza balonarea sau gazele intestinale aparute de la fasole, exista solutii naturale anti-balonare ­čÖé

Pofta buna fara carne!

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.