Astra Trans Carpatic nu este primul tren privat cu care merg in Romania. Dar despre trenul oltenesc Hyperion v-am mai spus. I-am zis oltenesc pentru ca e facut la Craiova. Dar si pentru ca-i duce pe olteni spre Brasov sau Constanta, via Bucuresti.
Ei bine, Astra Trans Carpatic are mai multe rute si mai multe garnituri. Si traverseaza Carpatii pornind de la Constanta si ajungand la Arad.
Prima data cu Astra Trans Carpatic
Am mers in premiera cu Astra de la Bucuresti la Craiova, intorcandu-ma de la SMS BIZ 2019. Am plecat inainte de Gala BIZ Social Media Awards, tocmai pentru a experimenta mersul cu trenul in alte conditii.
Bilete am cumparat din Gara de Nord, de la casa de bilete speciala pentru Astra Trans Carpatic. Este pe holul care duce spre iesirea de la „Coloane”, chiar langa biroul de informatii al Garii de Nord.
Asa arata trenul transcarpatic, aproape gol la ora respectiva. Am prins fotografia la 19:30, trenul fiind deja tras in gara inainte de plecarea de la 20:06.
Insa nici dupa ce a plecat din Bucuresti, trenul n-a fost plin. Semn ca inca nu stie toata lumea ca poate calatori in conditii mult mai civilizate. Plus ca se pastreaza gratuitatea pentru studenti.
Pentru reduceri si gratuitati la Astra Trans Carpatic, gasiti informatii detaliate pe site.
Cateva diferente fata de CFR
Cel mai mare avantaj la aceste trenuri private este ca poti sa-ti iei bilet in tren. Ok, veti spune ca si la CFR se poate. Da, dar cu suprataxare peste-poate. La privati este acelasi pret fie ca iei bilet din tren, de la casa sau online. Vorbind despre preturi, o calatorie cu trenul CFR pe ruta Craiova – Bucuresti era cam 62 lei. Cu Hyperion 50 lei iar cu Astra 59.10 lei.
Chiar daca veti zice ca nu-i mare diferenta de pret intre Astra Trans Carpatic si CFR, diferenta o face calitatea.
Cateva asemanari intre Astra si Hyperion
V-am spus ca sunt student la Master EVV, asa ca am avut parte de gratuitate pe tren. Insa biletele gratuite le poti lua doar de la case sau direct in tren. Daca vrei sa faci rezervare online, nu poti sa iei bilet studentesc. La Hyperion au rezolvat cu plata in tren, inclusiv pentru biletele comandate online.
Fata de Hyperion, unde biletele se poat lua doar online sau din tren, Astra are si cateva case de bilete. Doar in Bucuresti Nord, Timisoara Nord si Arad.
Si la Hyperion si la Astra sunt prize si din loc in loc masute in tren. Am avut norocul sa nimeresc la o astfel de masuta. Mai ergonomica masuta transcarpatica, fiind rabatabila.
Daca Astra puncteaza la masute, in schimb la prize sta mai bine Hyperion. La Astra sunt 2 prize la 4 locuri, prizele fiind plasate intre scaune. La Hyperion sunt 4 prize pentru 4 calatori, plasate in peretele vagonului.
Si la toalete este o mica diferenta. La Astra toaleta este in capatul vagonului, ca la CFR. La Hyperion toaleta este in mijlocul vagonului. Avantaj Hyperion, deoarece stii cand este libera si cand este ocupata fara sa te ridici de pe scaun. Se vede lumina verde sau rosie a indicatorului WC.
Am vazut pe pagina de Facebook ca pe unele trasee Astra Trans Carpatic era blocata singura toaleta din tren. Probabil la garnituri mai mici este o singura toaleta. La trenul cu care am venit eu, IR15591 cu 4 vagoane, a fost ok. Iar toaleta este spatioasa si curata.
Program case de bilete Astra Trans Carpatic
Daca tot v-am zis despre casele de bilete, iata si programul. In caz ca se mai schimba orarul, il regasiti pe site.
- București Nord – zilnic intre 06:00 – 08:00 si 18:30 – 21:00.
- Timișoara Nord – 16:30 – 20:00, mai putin Marti si Sambata.
- Arad – 16:00 – 19:30, mai putin Marti si Sambata.
Ca o concluzie generala, m-am simtit foarte bine in Astra Trans Carpatic si sper sa-l incerc si pana la Arad.
Spor calator!
Blogoltean verde ca prazul si natural ca Aloe Vera.
Informatia utila impartasita este remediul natural contra ignorantei
Károly
felicitari pentru postare. intradevar este diferenta intre CFR si ASTRA. de ce nu ar fi? vagoanele CFR au la activ 30 – 40 de ani fata de ASTRA, vagoane refuzate de Brazilia. sa trecem peste. as mentiona insa vagoanele AVA 200 puse in circulatie pentru prima oara pe ruta BucN-Budapest K la trenul ISTER 472/3 in anul 1998…vagoane prospat refacute de ASTRA (AVA) cu usi automate , clima, silentioase, 6 locuri in compartiment, nu varianta bouvagon/autobuz puse mai nou in circulatie in bataie de joc pe rute lungi! pacat ca la ora actuala mai sint putine rute cu vagoane cu compartiment puse in schimb pe regio/personal. pacat , ramin insa vagoanele trimise de MAVstart la noi. oricum am calatorit la vagon de dormit clasa 1 , mai spatios si mai elegant ca si vagonul ASTRA. fiecare cu gusturile lui
Daniel Botea
Intre CFR si Astra, cel mai des merg cu Softrans 🙂 Este modernizat si are preturi mai mici. Alt avantaj este ca pleaca din Craiova, de unde sunt eu, pe 2 rute: munte si mare, cu oprire in Bucuresti.
Károly
trist este ca a ramas Brasovul fara tren direct cu Timisoara (eu sint din Banat)… a rezistat fostul accelerat 221/1621 pina acu 4 ani pe relatia BucN-BV-Sb- Tm N. pacat acum trebuie sa merg cu schimbare la Arad, aprox 9h30 fata de varianta schimbare in BucN undeva la 13h aprox, plus ca trenurile prind intarziere pe Balota – Filiasi pentru BucN
Daniel Botea
Din pacate intarzierile pe calea ferata sunt din ce in ce mai mari. Degeaba pot Astra Trans Carpatic si Softrans sa mearga cu peste 100 km/h daca infrastructura ii obliga sa mearga in unele portiuni si cu 20 km/h. Si vorbesc doar pe portiunea Craiova – Bucuresti Nord. Pe distanta mai mare e si mai jale.