Asteptari de la branduri in 2021

Ca tot vorbeam despre brandul personal la inceput de an, am gasit o statistica interesanta despre asteptari de la branduri in 2021. Tot in 10 puncte este dezvoltat si materialul de la Oberlo.

asteptari de la branduri in 2021

10 asteptari de la branduri in 2021

Autenticitatea este importanta pentru branduri:

  • 86% dintre consumatori apreciaza autenticitatea drept factor decisiv pentru alegerea si sustinerea brandurilor preferate.
  • 57% dintre consumatori cred ca mai putin de jumatate dintre branduri creaza continut pe care ei sa-l perceapa ca autentic.

Consumatorii cumpara daca au incredere in brand:

  • 81% dintre consumatori au nevoie sa creada intr-un brand pentru a cumpara produsele acelui brand.

Culorile conteaza pentru recunoasterea brandurilor:

  • Recunoasterea brandului poate creste cu pana la 80% daca se folosesc bine culorile.

Prima impresie conteaza:

  • In 0.05 secunde o persoana isi formeaza o impresie despre site.
  • Acum majoritatea site-urilor sunt vizionate de pe mobile. Ca sa ajunga sa-si formeze acea impresie rapida, site-ul trebuie sa se incarce in aproximativ 3 secunde. Altfel majoritatea utiliatorilor renunta la cautare 🙁

Consistenta este importanta pentru brand:

  • O prezentare consistenta (aceleasi valori transmise prin mesaje pe toate canalele) a brandului, se poate traduce in cresteri de 33% ale veniturilor.

Brandurile trebuie sa fie transparente:

  • 66% dintre consumatori cred ca transparenta este una dintre cele mai atractive calitati ale unui brand.

Consumatorii se asteapta ca brandurile sa aiba o opinie despre dezbaterile sociale sau politice, dar in concordanta cu autenticitatea brandului:

  • 64% dintre consumatori cumpara de la un brand sau il boicoteaza pentru pozitia lui fata de probleme sociale sau politice.

Customer service ajuta brandurile sa se evidentieze.

  • 73% dintre consumatori mentioneaza customer service ca factor important in decizia de cumparare

Valori comune intre brand si consumatori:

  • 77% dintre consumatori cumpara de la branduri cu care impartasesc aceleasi valori.

Continutul este important pentru branduri:

  • 79% dintre consumatori apreciaza continutul generat de utilizatori ca foarte important in decizia de cumparare,
  • 60% dintre consumatori spun ca sunt influentati in decizia de cumparare de continutul generat de prieteni si familie,
  • 23% spun sunt influentati de celebritati,
    57% dintre Millennials si-au facut planuri de calatorie pe baza imaginilor sau video-urilor vazute la prieteni in Social Media,
  • 56% dintre Millennials au decis sa manance la un restaurant dupa ce-au vazut postarile prietenilor in Social Media.

In loc de concluzie

Asteptarile de la branduri in general ar trebuie sa fie valabile si pentru brandul personal. Astfel incat le mai punctez inca o data, pe scurt:

  • Autenticitate,
  • Incredere,
  • Culori pe care sa le recunoastem,
  • Prima impresie,
  • Consistenta,
  • Transparenta,
  • Opinie autentica,
  • Customer service,
  • Valori comune,
  • Continut generat de utilizatori.

A propos, sunt curios unde ati incadra continutul generat de utilizatori pentru brandul personal.

Insa este un exercitiu interesant sa faceti translatia tuturor celor 10 puncte de mai sus 🙂

Spor!

2 Comments

    • Daniel Botea

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.