Top Social Brands 2021, brandurile active in social media

Pandemia ne-a digitalizat vrand-nevrand, ca atare in 2021 Top Social Brands nu mai pare atat de „online stuff”, ci mai degraba un „to do list”.

Dupa am aflat care sunt cele mai sustenabile branduri, a venit vremea sa apaludam cele mai active branduri in social media romaneasca.

Top Social Brands 2021

Revista Biz a realizat pentru al 13-lea an consecutiv topul celor mai active branduri din social media din Romania.

Daca urmariti topurile din 2019 sau 2020, veti observa ca sunt nume puternice in primele 10 pozitii din clasament.

Conditiile de pandemie au distorsionat piata si viata, astfel incat in 2021 au fost cateva schimbari importante in Top Social Brands.

Top Social Brands 2021 Top 10

Majoritatea brandurilor din Top 10 au fost acolo si-n anii trecuti, insa avem si 3 noi veniti, din domenii diferite:

  • McDonald’s,
  • oppo,
  • Fashion Days.

Dupa ce a fost pe prima pozitie in 2019 si 2020, Samsung preda stafeta in 2021. Astfel Lidl este cel mai activ brand in social media din Romania.

Top Social Brands 2021 Lidl

Trofeul Biz Social Brands 2021 este creatia artistului plastic Ovidiu Toader.

Trofeu Lidl

De remarcat si performanta Bancii Transilvania, singurul nume romanesc in primele 10 branduri din Top Social Brands 2021. Chiar in top 5.

Brandurile romanesti cu rezonanta ar trebui sa inteleaga ca fara online si social media vor pierde notorietate pe masura ce noile generatii ajung la maturitate.

top 50 brandro 2020

Revenind la activitatea in social media din 2021, aceasta este un mix de creativitate, inovatie, tehnologie si strategie. Mai sunt branduri romanesti pe locuri fruntase in Top Social Brands, insa doar pe domeniile lor de activitate:

  • Gerovital locul 1 in social brands cosmetice (locul 11 in Top 50 general),
  • Dacia locul 1 in social brands auto (locul 17 in Top 50 general),
  • Dorna pe locul 3 in social brands FMCG non alcoolice (locul 35 in Top 50 general).

Metodologia dupa care a fost intocmit clasamentul este la vedere. La vedere au fost si activitatile social media prin care brandurile fruntase s-au impus pe piata.

In ceea ce ma priveste, am 4 love brands in top 5, pe care le apreciez atat online, cat mai ales offline. Ca atare Top Social Brands corespunde cu preferintele personale din viata reala. Adica influenta din social media se potriveste cu activitatea din offline. Q.E.D. cel putin pentru mine 🙂

Am urmarit online conferinta Biz Top Social Brands 20201, daca ati ratat momentul, puteti sa vedeti inregistrarea si gala de premiere.

Clasamentul cu primele 50 de branduri din Top Social Brands 2021 va fi disponibil in numarul 354 al revistei Biz, care apare pe piata pe 15 Iulie.

Spor socializator!

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.