Workshop de blogging si Social Media – Craiova Blog Meet 100

Am sarbatorit, dar am si avut de invatat la workshop de blogging si Social Media.

Vinerea trecuta incepea sarbatoarea de 3 zile si 2 nopti cu ocazia Craiova Blog Meet 100. Dupa ce Vineri am inceput cu lansare de carte si pe urma degustare ca la carte, Sambata dimineata am mai si pus mana pe carte. Adica workshop de blogging si social media.

Workshop de blogging si Social Media

Cum nu prea exista carte de blogging si Social Media, am furat meserie de la cei care au experienta in domeniu. Ne-au indrumat cu sfaturi si exemple practice

Chinezu si-a intitulat prezentarea „De ce (inca) bloguri” si a trasat contextul blogosferic actual:

  • 95.000 de bloguri in Romania,
  • 4.500 bloguri active,
  • cam 500 cu care poti sa faci treaba.

Workshop de blogging cu Chinezu

Ne-a spus apoi de ce prefera brandurile colaborarea cu bloggerii:

  • continut serios,
  • continut evergreen,
  • SEO,
  • campanie preventie,
  • asocierea cu brandul bloggerului.

Dupa ce ne-a mai amintit inca o data ca „Nu faci bani cu blogul, ci cu businessul pe care ll construiesti in jurul blogului”, Chinezu a enumerat principalele directii de dezvoltare:

  • branduri,
  • agentii,
  • marketing afiliat,
  • Ad sense (si alte alea).

Discutia pe aceasta tema a fost continuata de Irina Florea, in prezentarea „Despre bune practici in relatia dintre bloggeri si agentii”.

Irina Florea - workshop de blogging

Referitor la „businessul construit in jurul blogului”, agentiile prefera sa lucreze cu bloggerii care au in spate o firma sau un PFA, decat pe drepturi de autor.

Conditiile fiscale sunt diferite, impozitele si taxele sunt diferite si agentiile n-au timp de pierdut sa calculeze numar de ore pe drepturi de autor.

Mai departe discutia s-a concentrat pe colaborarea cu agentiile:

  • emailul cu propunerea de campanie,
  • stabilirea conditiilor de colaborare,
  • brief,
  • livrabile, OK, publicare,
  • monitorizare.

Am zabovit un pic si in zona de Fee-uri, recomandarea fiind sa nu ceri mai mult decat meriti, dar nici fee-uri exagerat de mici.

Important: Fee-urile se cer in EURO, nu in LEI.

Cristian Florea ne-a supus atentiei 3 actiuni importante ca sa crestem pe LinkedIn.

  • setarea profilului,
  • generarea de conexiuni,
  • crearea de continut.

Cristian Florea LinkedIn

La crearea de continut am retinut:

  • regula 4 – 1 – 1,
  • adauga-ti opinia cand dai share,
  • foloseste primele cuvinte in loc de titlu,
  • foloseste hashtags,
  • utilizeaza toate tipurile de continut disponibile,
  • o postare pe saptamana e un inceput bun.

Adelina Ababei ne-a spus cum au initiat agentia DAR Media, plecand de la experienta Zig Zag in Romania.

Adelina Ababei - DAR Media si Instagram

Apoi a detaliat despre Instagram. Avand multi clienti din HoReCa folosesc promovarea si comunicarea bazata pe imagini Instagram.

Va las si eu cu mai multe imagini de la workshop.

A propose de HoReCa, exact cand a terminat Adelina prezentarea au sosit si surprizele oltenesti 🙂

Pizza cu praz

Pai da, dupa atatea informatii utile la workshop de blogging, ne cam venise foame 🙂

Praz Vegas la Craiova Blog Meet 100

Cand v-am spus despre lansarea de carte am amintit si despre ajutorul dat de Chinezu in campania Stop Abuzului de Alocool.

Ei bine, si Ciprian Ogarca a fost alaturi de noi in acea campanie.

Atunci am descoperit cat de buna este pizza Quattro Formaggi cu toping de praz.

Apoi, pentru ca in 2012, cand incepusem intalnirile Craiova Blog Meet am pus pe lista si o conferinta cu bloggeri de top si pizza cu praz. Acum le-am bifat una dupa alta, exact ca pe bunatatile aduse de Ciprian:

  • Pizza Praz Vegas,
  • Mandrie olteneasca cu mici,
  • Mihai al nostru cel viteaz,
  • Quattro Formaggi cu toping de praz,
  • Nea Marin de la Bailesti,
  • Tonno e Praz.

Am facut si o poza de grup in jurul celebrului Trabant „Prazuca”, cu care Ciprian Ogarca a fost la Imperiul Leilor.

Praz Vegas la Craiova Blog Meet 100

Nu trebuie sa ma credeti pe cuvintele din articol, ci pe imagini cu praz 🙂

Pe principiul „nici munca fara pizza, nici pizza fara bere”, am plusat cu bere Heineken facuta la Craiova.

Intai munca (la workshop de blogging si social media), apoi distractia 🙂

Vinul dupa bere e placere, asa ca ne-am imbarcat apoi spre Domeniul Coroanei Segarcea. Dar despre crama si restul programului de Sambata va povestesc in postarea de maine 🙂

Spor!

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.