Sedinta foto business sau poze oarecare? 5 motive pentru afacerea ta

Prima sedinta foto business am avut-o pe vremea cand eram activ in politica locala. Se apropia campania electorala si aveam nevoie de afise si pliante, asa ca am fost la o sedinta foto. Aveam si pe-atunci un aparat foto, dar un compact pentru uz personal. Asa ca am apelat la un fotograf profesionist.

Cand mi-a zis fotograful sa „zambesc cu ochii”, m-am strambat atat de tare, incat au izbucnit in ras toti cei din studio. Fotograful profesionist era obisnuit cu persoane publice si vedete, insa la mine era prima sedinta foto in stil profesionist. Dar a fost bine, pentru ca s-a relaxat atmosfera si pe urma au iesit fotografiile bune mai usor.

Cu aceasta amintire in gand si cu zambetul pe buze am primit si acceptat urmatorul challenge de la Razvan Jianu. Asa cum ii place sa spuna, Razvan este creator de visuri in cadrul agentiei de branding & marketing digital Pion Media. Provocarea este sa scriu si sa explic 10 motive pentru care e bine sa apelam la fotografii comerciale pentru afaceri.

Sedinta foto business

Sedinta foto business sau merge si-o poza cu mobilul? Cateva motive pentru prima optiune

Am aparat foto si am participat la un atelier de fotografie, ca sa ma pricep mai bine in domeniu. Asa am inteles diferenta intre poze si fotografii. Mai rau este atunci cand detinatorii unei afaceri nu inteleg aceasta diferenta sau de ce nu trebuie puse pe site poze facute cu mobilul.

Daca nu intelegi ca o poza fara pretentii transmite o imagine proasta despre afacerea ta, atunci ce pretentii sa mai ai de la cei care-ti viziteaza site-ul?

A doua sedinta foto business am facut-o pentru site-ul Asociatiei Bloggerilor Olteni. Chiar daca nu este vorba despre un business veritabil, am vrut sa transmitem o imagine profi despre asociatia noastra.

Pe urma, alaturi de membrii asociatiei, am vazut diferenta intre ce stie un fotograf profesionist si ce reusim noi cu aparatele foto la degustarile de vin. Pe bloggeri ii intereseaza in principal sa aiba vinurile si branzeturile in imagini pentru articolele pe blog. Insa un fotograf profesionist stie sa transmita  si atmosfera de la degustare cu cateva imagini reprezentative.

Exact la fel, o fotografie comerciala transmite o imagine adecvata despre o afacere. In timp ce o poza facuta cu telefonul poate fi utila pentru un hobby sau pentru socializare. Insa in afaceri ar trebui sa transmitem o atmosfera de business si de seriozitate.

Mai sunt si detinatori de afaceri care au inteles ca au nevoie de imagini realizate de profesionisti, dar prefera o cale de mijloc.

Adica in loc sa cheme un fotograf care sa surprinda in imagini caracteristicile businessului respectiv, apeleaza la imagini stock. Acestea sunt realizate tot de fotografi profesionisti, dar sunt mult mai ieftine, deoarece transmit un mesaj general. Iar daca folosim imagini stock gratuite, gen Pixabay, atunci n-ar trebui sa ne miram ca exact acelea sunt folosite si de alte afaceri.

Conteaza unicitatea?

Un client pretentios stie sa caute pe net folosind Google Image Search. Asa ca imaginea cu care business-ul tau se mandreste pe prima pagina poate fi gasita la inca 100 de site-uri, chiar din alte domenii. In acest caz dorinta de a transmite o imagine profesionista si unica despre afacerea ta scade direct proportional cu numarul altor afaceri care au folosit aceasta imagine.

Ce sa vezi, s-au mai gandit si altii ca este la indemana sa folosesca imagini stock gratuite. Dar la fel de ieftina este si impresia facuta despre businessul tau 🙁

Sa zicem ca tu ai o afacere in domeniul panificatiei. Sau o patiserie. Dar ce sa vezi, imaginea cu care tu te falesti, este folosita si de o clinica pentru tratarea hemoroizilor si a fisurilor anale.

Nu-i asa ca nu te-ai gandit pana acum sa vezi cine a mai folosit imaginile care troneaza pe site-ul tau? Sau din ce domenii sunt afacerile care utilizeaza aceste imagini?

Un fotograf profesionist care vine la tine la sediu stie sa surprinda atmosfera specifica. Adica poate sa gaseasca cele mai bune unghiuri din care sa-ti scoata in evidenta afacerea. Ca sa nu mai spun ca imaginile respective chiar sunt reprezentative pentru afacerea ta. De ce sa folosesti imagini stock generale cand tu nu vrei sa transmiti o imagine generala, ci chiar imaginea businessului personal?

Mai multe fotografii comerciale

Un alt motiv pentru a apela la o sedinta foto business este ca vei avea la dispozitie mai multe imagini. Iar cele pe care nu le folosesti pentru site iti raman la dispozitie pentru social media. Inclusiv acolo afacerea ta trebuie sa respire profesionalism. Chiar daca acum smart phone-urile au camere din ce in ce mai puternice, la o fotografie realizata de un profesionist se vede diferenta.

Poate sa fie exact diferenta intre o imagine profesionista transmisa de un business si o poza facuta in joaca cu mobilul. Cand vorbim despre fotografii comerciale nu trebuie sa ne gandim doar la rezolutie. Se zice ca o imagine face cat 1000 de cuvinte, insa o imagine care spune o poveste face cat o carte 🙂

S-ar putea ca imaginea sa fie prima „carte de vizita” care-i sare-n ochi unui vizitator al site-ului. Sau chiar cartea castigatoare pentru o viitoare relatie comerciala.

Spor castigator!

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.