Ma asteptam ca Webstock 10 sa fie ceva deosebit dar asteptarile mi-au fost depasite. A fost cu adevarat o conferinta de top.
Cum a fost inainte de Webstock 10
Am ajuns relaxat si curios la cea mai mare conferinta de Social Media din Romania. M-am incalzit inca din seara de Joi, la Ivan Pescar. Apoi am completat cu somn odihnitor la Orhideea Gardens.
Altfel iti incepi dimineata dupa somn de voie si un mesaj inspirational vazut de la etajul 8: Fii realist Viseaza!
Imi luasem si laptopul cu mine, dar in afara de descarcat de poze n-am mai avut timp de alte activitati online. Vise taica, vise. De-aia si mini-vacanta de pe blog.
Ideea este ca am ajuns la Webstock 10 pregatit pentru o editie deosebita. Si chiar asa a fost.
Webstock de la 1 la 10
Inainte de toate, Cristian Manafu ne-a amintit cum a fost la Webstock #1. Prima editie a fost un „unconference” cu bloggeri si… lumina stinsa. Da, la un moment dat s-a oprit curentul. Dar usa deschisa a fost suficienta si n-a plecat nimeni. De atunci, intalnirea de toamna a continuat an de an, ajungand in 2018 la Webstock 10.
Webstock a fost o usa deschisa pentru cei interesati de social media in Romania.
Rememberul lui Cristian Manafu s-a incheiat cu un moment emotionant. Cristi ne-a spus ca Webstock este al celor care participa an de an la eveniment. Este si Webstock-ul lui Robert Cadar, care ar fi fost alaturi de noi la conferinta si anul acesta.
Pentru multi dintre noi, cei care l-am cunoscut pe Robert la Webstock, lupta lui cu cancerul a fost un model de inspiratie si de optimism. Greu de trecut peste un astfel de moment…
Cum a fost la Webstock 10
Fata de alte editii, de data aceasta sala de la Marriott a fost amenajata pe orizontala. O asezare inedita, cu mai putine scaune pe rand. Dar cu mai multe randuri mai aproape de vorbitori.
Asa cum spuneam inainte de Webstock, am inceput ziua de Vineri cu o sesiune inspirationala, moderata de Cristina Bazavan.
Inspiration Stage by Vodafone a inceput cu inventatorul Cornel Amariei. La 24 de ani este autorul multor inventii, printre care si ochelarii destinati nevazatorilor.
Cornel ne-a spus si care a fost sursa inspiratiei sale. Este vorba despre curiozitate antrenata de la o varsta frageda. Si de o libertate completa inca din copilarie. Cornel a invatat sa citeasca de la 3 ani si apoi a inceput sa imagineze solutii pentru persoanele cu diverse dizabilitati.
Ochelarii pentru nevazatori se bazeaza pe neurostiinta si pe „vazul tactil”.
A urmat Andreea Esca, pe care o cunoastem de la TV sau de la radio si mai putin din online.
Andreea Esca la Webstock 10
Andreea este foarte prezenta in offline. Ne-a spus programul ei de weekend. Dupa jurnalul de la TV a plecat spre Bistrita, la Tasuleasa, unde se construieste via Transilvanica. O cale de drumetie care sa strabata Romania si sa valorizeze satele si zonele din jur.
A continuat cu drumul spre Sighisoara, la ziua Danei Rogoz. Apoi s-a intos in Bucuresti. Ne-a mai spus ca face sport de 3 ori pe saptamana. Ca nu fumeaza, nu bea alcool dar pleaca ultima de la party.
Andreea Esca este si un om de echipa. „Business plan-ul” ei suna cam asa: vedem ce ne place si speram ca mai sunt si altii carora sa le placa.
Dupa atatia ani de prezenta in mass-media, Andreea ne-a spus care este secretul ca sa nu te „prafuiesti”. Sa asculti pe cineva de incredere si sa te diversifici in activitati. Pe de alta parte, este foarte important sa faci un lucru pe termen lung, din ce in ce mai bine.
Mihaela Noroc, pas cu pas
Mihaela Noroc este autoarea The Atlas of Beauty.
Am aflat ca a reusit in viata, luand totul pas cu pas.
Atlasul frumusetii in care aduna chipuri de femei din toata lumea, are si implicatii emotionante. Anya din Polonia, a fost un copil cu dizabilitati care a fost parasita de mama ei care nu putea s-o intretina. A ajuns in Belgia, fiind adoptata de o familie de acolo. Ei bine, Ania a participat la jocurile paralimpice pentru a ajunge cunoscuta si astfel sa reuseasca sa-si gaseasca mama naturala.
Pe care n-o condamna ci vrea doar s-o regaseasca. Ceea ce s-a si intamplat.
Mihaela Noroc ne-a promis ca va reveni cu imagini de la intalnirea Aniei cu mama ei.
Vlad Voiculescu la Webstock 10
Vlad Voiculescu ne-a povestit cateva lucruri din experienta lui cu bolile incurabile. Dupa experienta in Ministerul Sanatatii, ne-a spus ca este obligatorie a doua opinie în cazul unui diagnostic grav. Motivul este simplu, exista foarte multe diagnostice gresite.
Referitor la implicarea in politica, explicatia a fost tot pe filiera medicala. Politica este ca un cancer. Dacã descoperi prea tarziu ca efectele politicienilor iti afecteaza viata, e fatal.
Solutia o reprezinta asanarea scenei politice prin implicarea unor oameni noi in politica. Vlad Voiculescu si-a anuntat deja intentia de a candida pentru Primaria Bucurestiului. Am salutat gestul cu o fotografie alaturi de el.
Referitor la faptele bune, Vlad ne-a spus ca n-ai cum sa contrazici o melodie buna. La fel este si cu faptele bune.
Si inca ceva. Orice parinte trebuie sa-si incurajeze copilul si sa-l puna in valoare in ceea ce-i place sa faca.
Sesiunea a doua la Inspiration Stage
A doua parte de Inspiration Stage a fost moderata de Cristian China Birta, cunoscut in blogosfera drept Chinezu. Iar primul invitat a fost omul de televiziune si bloggerul Cabral.
Daca la alte editii Cabral concluziona trist ca „blogosfera s-a basit”, acum a fost ceva mai optimist. Ne-a rugat sa nu ne fie rusine sa ne cerem ajutorul între noi.
In singularitatea noastra nu putem sa mutam muntii, sa incercam sa facem ceva împreuna, din online în offline.
A urmat medicul cardiolog Vasi Radulescu, cu povestea domnului D. Peste 1500 de oameni au rupt din putinul lor pentru domnul D, aflat in stare critica.
Rezultatul a fost o casa si un nou restart pentru acest om.
Atmosfera s-a schimbat brusc atunci cand pe scena au aparut Bro si Delia. Invitatia muzicala a fost sa traim real, nu din postari si din like-uri. Daca nu stiti melodia Deliei, aflati ca s-a incadrat bine in conceptul #traiestefrumos promovat de Vodafone.
Cu aceasta ocazie am fost invitati sa reinviem Twitter cu hashtagul #traiestefrumos.
Asa s-au incheiat cele doua sesiuni inspirationale, dupa care Webstock s-a impartit in 3 sesiuni desfasurate in paralel.
Socializare si networking
In pauza dintre sesiunile inspirationale, am inceput sa descoperim suprizele pregatite de sponsori.
Am inceput cu traditionala poza cu badge.
Am continuat cu o imagine galactica.
Apoi am facut traditionala poza cu blogoltenii la Craiova si la Marriott in acelasi timp.
Probabil influentat de Galaxy, am ales Galaxy Stage pentru partea a doua conferintei.
Galaxy Stage by Samsung la Webstock 10
Din acest punct de vedere, mi s-a parut de departe cea mai aplicata editie de Webstock la care am participat. Fiecare speaker s-a straduit sa vina cu exemple concrete si cu cifre clare.
In sesiunea de Influencer Marketing, Ioana Marzac Sigarteu (Samsung), ne-a spus ca 30 de influenceri au generat 30% din ce este pe canalul de FB al companiei.
A exemplificat prin colaborarea cu food-bloggerita Teodora Istrati (Teo’s Kitchen), care a confirmat ca loialitatea este observatã de brand.
Apoi Vica Schipor-Doroftei, Bitdefender a exemplificat colaborarea cu Cristian China Birta. Am vazut colaborarea brand-influencer din cele 2 unghiuri de vedere.
Pentru Bitdefender influencerii sunt eroi care se implica in diverse chestii cu transparenta, integritate si multa curiozitate.
La randul sau, Chinezu a spus ca o colaborare de succes are nevoie de profesionalism, buget, chimie si… noroc.
Tequila si Florin Grozea (Hit Yourself Company) au dat exemple de campanii care au vandut foarte bine.
Talentul este foarte important, iar un astfel de exemplu este Bianca Adam. Tequila este autor de continut creativ, scenarist, regizor, actor si copywriter.
4 Insa Stories imaginate si realizare de Tequila au generat vanzari de 14 000 Euro/luna. Pe un anumit cod de voucher care a ajuns la 150 000 de oameni.
Storytelling la Galaxy Stage
Sesiunea de storytelling a inceput cu scriitorul Radu F. Constantinescu. Mai intai ne-a spus ca promoveaza si scrierile altora in proiectul „I want your text”, care ajunge la 10000 de cititori.
Cheia succesului este sa incerci in permanenta. Pe o scara a norocului de la 1 la 10, daca incerci de 9 ori, s-ar putea sa nu reusesti. Daca incerci de 100 de ori, reusesti de 10 ori.
Am mai retinut ca un autor trebuie sa traiasca el insusi macar un rezumat al povestii pe care o spune.
A urmat Alex Cotet, care ne-a spus despre video storytelling. Povestea poate fi aceeasi dar conteza contextul. Si pasiunea pentru public.
Un content fara context este… nontent.
Iar cel mai important lucru pentru un storytelling deosebit este contrastul. Si orice brand ajunge la un moment dat sa aiba nevoie de un storytelling exceptional si diferit.
Scenarista Andreea Georgescu ne-a povestit despre cum a facut stand up comedy in Statele Unite, pornind de la povesti personale.
Ne-a spus despre realizarea serialului Triplusec si a concluzionat ca emotia fara tensiune este energie pierduta.
Marian Hurducas a incheiat sesiunea de storytelling cu o idee pe care a pus-o in practica. A reusit sa faca un rezumat video al unei zile in 15 secunde.
A fost greu, insa a meritat efortul.
Nu stiu daca si la celelalte sesiuni a fost la fel de aplicat, insa dupa Galaxy Stage m-am intors incarcat. De informatii, de senzatii si de pofta de munca. Multumesc Webstock!
Inregistrarea conferintei si a celorlalte 2 sesiuni desfasurate in paralel se gaseste aici. Alte impresii si idei de la alte sesiuni Webstock gasiti la Mirela.
A durat destul de mult sa asez imaginile si ideile retinute la cea mai mare conferinta de social media din Romania. Daca nu ma credeti, va las cu imagini de la Webstock.
Spor!
Update:
Impresii oltenesti despre Webstock gasiti la Mirela Coman.
Blogoltean verde ca prazul si natural ca Aloe Vera.
Informatia utila impartasita este remediul natural contra ignorantei