BIZ SMS CAMP nu face exceptie de la stilul evenimentelor marca BIZ, dar le intrece pe toate. Ma astept sa fiu surprins de fiecare data cand ajung la un eveniment organizat de echipa BIZ. Prin locatie, prin invitati, prin abordare sau prin toate la un loc, lumea BIZ e diferita. Ei bine, locul in care poti surprinde cel mai bine spiritul Biz este tabara de social media, in varianta de iarna sau de vara primara 🙂
BIZ SMS CAMP 2023
Cei care n-au fost inca la Social Media Summer Camp ar trebui sa stie ca este chiar #cudetoate.
Mai intai am avut parte de prezentari si experiente diferite in social media, din care fiecare poate invata sau adapta ceva.
Timp de 3-4 zile am fost impreuna cu speakeri, sponsori si participanti, fiind ocazia potrivita pentru a intreba acolo unde erau neclaritati sau curiozitati.
Apogeul taberei il constituie intotdeauna rezolvarea brief-urilor lansate de sponsori. Spun apogeul deoarece toate prezentarile de pana atunci sunt astfel concepute incat sa ne facem o imagine despre ce se asteapta de la noi.
Toata tabara este impartita in mai multe echipe, dupa un algoritm mai secret decat la Facebook sau la Google. Apoi se trag la sorti brief-urile si echipa formata din participanti cu experiente complet diferite se uneste in rezolvarea brief-ului primit.
Trebuie sa spun ca am un „noroc” formidabil de fiecare data. In sensul ca indiferent de echipa in care am fost, intotdeauna am nimerit pe evenimente:
- lansare Club Tefal,
- Conferinta lui Jeffrey Gitomer in Romania,
- Digital Throne – Finala World Esports Championship la Iasi, cu echipe nationale din 120 de tari.
Ca sa intelegeti de ce zic noroc, blogul meu este generalist, dar m-am specializat pe cateva segmente savuroase:
- nutritie din 2012,
- organizator degustari in stilul Branzeturi cum se cuVin din 2015,
- degustator autorizat de branzeturi 2019,
- absolvent de Master de Expertizare Viti-Vinicola 2020.
Ei bine, niciodata n-am avut noroc sa pic in echipele pofticioase de food. Mai mult, am fost asa de norocosi incat in echipa de acum n-a fost niciunul dintre cei 4-5 gammeri care erau in sala. Nu-i nimic, asa provocarea a fost si mai mare.
Iar dezlegarea brief-ului ne-a dat prilejul sa ne aducem fiecare partea sa de contributie. Am primit si laude de la juriu, dar si cateva critici constructive.
N-am castigat competitia, insa sponsorul s-a aratat multumit de ideile pe care le-am propus.
Asta este, nu ne-am morcovit pentru atata lucru, ba am si mancat cateva betisoare de morcovi.
Debate PPC vs Influenceri
Al doilea moment „pe echipe” a fost Sambata, zi dedicata unui debate intre echipele Pro Peformance Marketing si Pro Influencer Marketing.
- Pro Peformance Marketing
- Cosmin Sipos, Managing Partner & PPC Specialist, Kooperativa 2.0,
- Robert Feraru, Managing Partner & social media specialist, Kooperativa 2.0,
- Alecsandru Imbuzan, Digital Strategist,
- Ovidiu Balcacian The Pharmacy.
- Pro Influencer Marketing
- Cristian Manafu, Consultant social media,
- Alina Greavu, Presedinte Asociatia Aluziva & Creator de continut,
- Radu Ionut, Director HIT Romania & Talent manager,
- Andreea Lupu, Strategy & Innovation Director, Starcom.
Chiar daca echipa PPC a mai rarit din echipa adversa, la voturi a castigat echipa in care a fost Manafu 🙂
Era gluma aia ca fotbalul este un joc cu 2 echipe a cate 11 jucatori, pe care-l castiga la final Germania. Cam asa si cu Manafu 🙂
Lasand gluma la o parte, mi-am notat cate ceva de la fiecare speaker. Gasiti in imaginile din tabara ce mi s-a parut interesant din slide-uri.
Abia acum urmeaza partea importanta, sa vedem cu aplicam fiecare in domeniul lui ce-am invatat in tabara.
Spicuiri de la speakeri la BIZ SMS CAMP
Joi ne-am prezentat succint fiecare, apoi au inceput prezentarile speakerilor.
De la prezentarea MAPN am retinut ca e bine sa ai un vector de imagine activ si convingator. Radu Chirila si Roxana Davidovits ne-au repetat ca se poate face comunicare si cu buget zero pentru social media. Dar numai in conditii de armata.
Ca sa intelegem acele conditii, Sambata am avut o activare MAPN in zona, cu prezentare de armament, tabara de supravietuire, escaladare, tiroliana si ATV-uri militare. Revin intr-un articol separat.
Alex Cozma – Atentie, cad mere, a avut o prezentare extraordinara. 2 idei am retinut:
- Expunerea inseamna si vulnerabilitate.
- Exista legaturi care, desi nu se vad, sunt esentiale.
Si de la Catalin Rusu am retinut cateva idei.
- Mai important decat ce se intampla este felul in care reactionezi.
- Creativitatea este despre cat de liber poti sa fii.
Alexandra Moisescu ne-a pus sa ghicim in cafea 5 to go si ne-a explicat directiile viitoare de dezvoltare ale brandului.
Eu nu sunt mare bautor de cafea, daca beau una pe saptamana. Dar la BIZ SMS CAMP am baut si la „ghicitoare” si-n toate diminetile urmatoare.
Vineri la BIZ SMS CAMP
Ziua de Vineri a fost pregatitoare pentru viitoarele brief-uri primite pentru dezlegare.
Mai intai Andrei Dunuta a detaliat prezentarea despre speech pitch brici, detaliind cateva exemple de inceput de prezentare.
Iata primele propuneri.
Si urmatoarele.
Claudia Bodnar de la KFC ne-a vorbit despre perspectiva What if si despre rezultatele obtinute.
Alexandru Ion ne-a spus despre finala Campionatului Mondial de Esports – Iasi 23 August – 3 Septembrie. Adica exact brief-ul extras la tragerea la sorti.
Virginia Radu, fata cu berea, ne-a exemplificat cu campania Stella Artois de Craciun.
Multi dintre noi am „aplicat” berea Stella Artois ca sa mai racim creierul incins in sala de curs.
Iar cand au mai aparut si jumari in peisaj, cu bere au mers ca unse.
Chinezu a batut fierul cat e cald pe importanta unui brief bun, cu exemple din experienta proprie.
Dupa o scurta pauza de cafea a urmat partea a doua de prezentari pregatitoare.
Mugur Patrascu ne-a invatat sa rezolvam brief-urile.
Iata care sunt cele 4 slide-uri pe care le asteapta la prezentarea echipelor.
- premize – ce-ati luat din brand, din brief, din jur,
- silde strategic – care este gandul vostru strategic,
- ideea exprimata intr-o propozitie, concept, naming, mecanica,
- executia – creatia.
Mihai Gongu ne-a spus ca brief-ul ideal nu ar trebui sa depaseasca 1 pagina.
Prezentarile de Sambata
In afara de Debate-ul PPC – Influenceri, Sambata am avut parte de cateva prezentari interesante.
Ana Mihailescu ne-a explicat campania Forcapil prin Live Shopping.
A urmat Bogdan Teches cu o prezentare fresh.
Insa cel mai tare m-a surprins Henrietta Isan. Am intalnit-o si-n tabara de iarna, dar acum ne-a uimit cu o prezentare foarte matura si cuprinzatoare.
Am inteles ca 80% este strategie, restul fiind emotii, chestii spontane si story-uri sincere.
Lorena Serban si Alex Trif ne-au povestit despre felul in care abordeaza campaniile.
Radu Balas ne-a introdus in lumea online a motoarelor, printr-o prezentare cu pedala apasata.
Aluziva nu era in program, dar si-a facut loc sa ne anunte inca o actiune caritabila. Plus un inceput de colaborare stabilit in tabara.
Apoi, in oglinda fata de cum a inceput tabara, ne-am prezenta din nou fiecare.
La prezentarea de Joi am fost succinti in stilul nume, scopul si durata vizitei. Insa in prezentarea de Sambata, am incercat la final sa aplicam cele invatate de la Andrei Dunuta.
La unii s-a lasat cu lacrimi sincere.
Party time in tabara de vara
Sa nu credeti ca in tabara am stat doar in sala de clasa. Serile au fost dedicate petrecerilor temative.
Joi seara am avut Italiano Vero Experience powered by Siviero Maria & Alfa Romeo.
In stil italian ne-am confruntat pe covorul rosu. Am facut parte din echipa Garda di Gelato. A fost cu infruntare si cu prezentare infruptare de produs 🙂
In pregatire prinsesem si o poza cu Alfa Romeo in stil azzurro.
Vineri seara a fost Festival Spirit Party powered by Tomi.
Printre surprize muzicale am avut o prezenta tripartita si binevenita.
Mai intai au dansat cele 3 fete, apoi ne-au invatat diversi pasi de dans pe cateva ritmuri latino.
In ton cu Tomi, la miezul noptii au sosit cateva bunatati care mergeau cu sosurile si ketchup-urile Tomi. Daca data trecuta m-a impresionat Tomi cu piper, acum mi-a placut crema cu branza pentru nachos. Deh, fan branza, ce sa-i faci 🙂
Sambata seara a fost PARTY LIKE THERE’S NO TOMORROW. N-a fost cu tematica, dar a fost in tema cu multele discutii din ultima seara de tabara.
Momentul sponsorilor la BIZ SMS CAMP 2023
Pe langa toate momentele povestite mai sus, am savurat produsele sau momentele sponsorilor carora tin sa le multumesc:
- KFC,
- Digital Throne,
- BRD Groupe Societe Generale,
- Arta de a NU vinde,
- Siviero Maria,
- Eisberg,
- Good Routine by Secom,
- Select Residences by Anchor Grup,
- TOMI,
- Aqua Carpatica,
- Stella Artois,
- Forcapil,
- Alfa Romeo,
- OREO,
- ACM Laboratoire Dermatologique,
- Bio-Oil,
- Fresh 0.0
Ne-au fost alaturi PEPSI, Malfy Gin, Hosterion, Old Skipper, DANONE, Asociatia V3.
Cafeaua oficiala a fost 5 to go, iar pentru dovezile foto avem a multumi lui Mihnea Ratte.
Cateva momente oltenesti
Am crezut ca sunt singurul oltean din tabara, dar m-am inselat. Pana si colegul de camera avea radacini oltenesti, ca sa facem legatura cu prezentarea Atentie, cad mere!
Am intalnit si cativa olteni din Diaspora, mai precis 2 craiovence emigrate in Bucuresti 🙂
Cu Andreea Pistritu mai vorbisem online pentru proiecte ARBOmedia, dar nu ne stiam face to face. Nu ne-a trecut prin cap sa facem si-o poza, lasam pentru data viitoare. Pana atunci o poza de la activarea MAPN, din fereastra camionului.
Pe Gratiela Palan n-o stiam din online, ca altfel as fi vazut ca a fost de 1 Iunie in Craiova natala la un tur ghidat. Cum tururile ghidate prin Banie le face colega de blogosfera Dana Ilie, i-am trimis indicii #cumsecuvin ca sa recunoasca interpreta.
Nu mai zic ca in fiecare zi am savurat vinuri oltenesti de la Samburesti. In functie de meniu, am baut ori vin alb, ori rose sau rosu. Bineinteles cu rehidratare corespunzatore.
Vineri la pranz gazdele de la Piatra Craiului au fost inspirate astfel incat sa avem la masa suficiente branzeturi. Am crezut ca a fost dedicatie pentru mine, asa ca le-am asociat pe rand cu cele 3 vinuri oltenesti.
Concluzia: Poti scoate oltenii din Oltenia, dar nu poti scoate Oltenia din olteni.
Hai noroc si la mai mare, sa ne revedem cu bine in taberele viitoare!
Felicitari Marta si echipa BIZ!

Blogoltean verde ca prazul si natural ca Aloe Vera.
Informatia utila impartasita este remediul natural contra ignorantei