Schimbarea orei ne da peste cap?

Spuneam in postarea trecuta ca nu sunt de neglijat orele la care mancam, deoarece organismul nostru are un ceas intern.  Si functioneaza  dupa orarul intern indiferent daca noi stim sau nu. Daca ne adaptam ceasului nostru intern putem sa … „mergem ceas” cu sanatatea. Insa schimbarea orei ne poate da peste cap.

schimbarea orei ne da peste cap

Doctor Menci ne spune ca organismul nostru are anumite perioade in care organele si functiile fiziologice lucreaza la intensitate maxima:

  • orele 07 – 09: stomacul
  • orele 09 – 11: pancreasul
  • orele 11 – 13: inima
  • orele 13 – 15: intestinul subtire
  • orele 15 – 17: vezica urinara
  • orele 17 – 19: rinichii
  • orele 19 – 21: sistemul circulator
  • orele 21 – 23: sistemul endocrin
  • orele 23 – 01: vezica biliara
  • orele 01 – 03: ficatul
  • orele 03 – 05: plamanii
  • orele 05 – 07: intestinul gros

Schimbarea orei ne da peste cap orarul intern?

Se prea poate, pentru ca si psihologii francezi sunt de acord cu urmatorul orar al organismului uman:

  • ora 7.00 – secretia hormonilor de stres atinge nivelul maxim. Medicii recomanda un mic dejun copios, bogat in zahar si vitamine, deoarece la aceasta ora nu exista pericolul de a castiga in greutate.
  • ora 8.00 – cresterea ritmului cardiac. Bolnavilor de inima nu le este recomandat sa se trezeasca la aceasta ora.
  • intre 9.00-11.00 – perioada excelenta pentru munca intelectuala, studiu. Creierul este stimulat la maximum.
  • ora 12.00 – tensiunea arteriala si tensiunea corpului cresc. Scaderea atentiei si capacitatii de munca.
  • ora 13.00 – ora excelenta pentru pranz.
  • intre 14.00-15.00 – scade numarul de globule albe (este perioada ideala pentru siesta, relaxare)
  • intre 16.00-18.00 – energia revine la parametri optimi (pot fi practicate sporturi, pot fi programate intalniri de afaceri sau activitati mai dificile)
  • ora 19.00 – ora excelenta pentru administrarea tratamentelor medicamentoase si a utilizarii produselor cosmetice.
  • intre 20.00-21.00 – ora angoaselor, cand singuratatea e cel mai greu de suportat. (ca sugestie, puteti da telefoane si sa va intalniti cu amicii)
  • ora 22.00 – dificultati respiratorii. Creste temperatura. Evitati medicamentele
  • intre 23.00-24.00 – scade atentia si capacitatea de lucru. Nu consumati alimente grele
  • intre 1.00-2.00 – numarul globulelor albe creste, atentia scade la nivelul minim
  • ora 3.00 – scade temperatura organismului. Glandele suprarenale inceteaza sa mai functioneze
  • ora 4.00 – ora accidentelor! Nu conduceti masina! Cei care lucreaza noaptea, trebuie sa ia o scurta pauza.
  • intre 5.00-6.00 – secretii hormonale abundente. Dureri musculare. Intensificarea ritmului cardiac.

Cat de important este ceasul intern? Dar schimbarea orei?

Unii spun ca este atat de important, incat daca stii cand sa bei si cum, berea te poate ajuta sa slabesti. Daca v-am facut curiosi, dupa Paste voi „lumina” si aceasta dieta contradictorie.

Pana atunci sa ne adaptam la schimbarea orei  🙂

Spor trecator!

7 Comments

  1. Anonim
  2. Anonim
  3. livia

Leave a Reply

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.