Training alaturi de blogolteni am tot prestat. Mai intai a fost momentul in care ne-am hotarat sa trecem pe domenii proprii cu blogurile. Blogul meu a servit drept model, iar Kooperativa 2.0 ne-a convins la un curs de blogging care sunt avantajele domeniului propriu.
Anul trecut am sarbatorit Craiova Blog Meet 100, dar am si invatat cate ceva la un workshop de blogging si social media. Printre aspectele abordate au fost
- De ce bloguri? Modalitati de crestere,
- Bune practici in relatia dintre bloggeri si agentii,
- LinkedIn,
- Instagram.
Ne-au indrumat atunci Chinezu, Irina Florea, Cristian Florea si Adelina Ababei.
Training pentru bloggeri cu Dar Media
Acum Adelina ne-a propus sa sarbatorim 5 ani de existenta a agentiei Dar Media si 10 ani de Craiova Blog Meet printr-un proiect comun. Adica un training sustinut de colegii ei cu experienta si competente intr-o agentie de marketing digital. Subiectele abordate au fost SEO si E-mail marketing.
Ii stim pe fondatorii Dar Media de pe vremea cand au fost cu Zig Zag prin Dolj. DAR Media vine de la Dumitru, Adelina si Radu.
Acum am interactionat pe Zoom si sper ca informatiile primite sa fie utile pentru colegii din blogosfera craioveana.
Din punctul meu de vedere a fost o recapitulare binevenita pentru SEO, iar pentru e-mail marketing o introducere in domeniu.
SEO si blogging
Despre importanta SEO nu cred ca este nevoie sa mai spun. Daca nu sunt suficiente concluziile din link-ul de mai sus, las 1 imagine cat 1000 de cuvinte.
In acest grafic se vede diferenta dintre „fara SEO” si „cu SEO”. Aceasta fiind experienta mea cu SEO si traficul din cautari organice, sa revenim la training.
Cristina Oltean, specialist SEO, a detaliat despre optimizarea On-Page si Off-Page. Apoi ne-a vorbit despre importanta cuvintelor cheie pentru SEO.
Cuvintele cheie pentru care optimizam articolele ar trebui sa se regaseasca in:
- titlu si link/URL articol,
- meta titlu, meta descriete, descriere alt text,
- subtitluri H2, H3,
- corpul articolului (1 aparitie la 100 cuvinte).
Pentru ca anumite cifre le tot uit, las aici recomandarile blogosferice de la Cristina, referitoare la elementele de mai sus:
- lungime articol: minim 350-400 caractere,
- lungime meta-titlu: 40 caractere,
- lungime meta-descriere: 150 de caractere,
- lungime propozitie: max. 20 cuvinte,
- densitate cuvant cheie: 1 repetare la 100 cuvinte.
Pentru colegii care n-au experimentat Yoast SEO, a urmat un exemplu practic de „inverzire” a unui articol de blog.
Introducere in e-mail marketing
Aici n-am nicio experienta practica, nefolosind pana acum e-mail-ul drept canal de mediatizare a blogului.
Nu e ca si cum as avea mai mult timp acum, dar am mai multe informatii. Iar in online nu se stie niciodata ce ne rezerva viitorul. De exemplu ati auzit zvonurile despre posibila retragere a Facebook din Uniunea Europeana?
Cei de la Meta sunt mega-nemultumiti de conditiile puse si de amenzile primite. Va imaginati viata online fara Facebook? Nici eu, dar in caz ca se va intampla, acest canal de social media va fi inlocuit cu altceva. Ma refer aici ca alta modalitate de mediatizare a articolelor de pe bloguri.
Sa fie acest nou canal newsletterul si implicit activitatea de e-mail marketing? Nu stiu, dar deocamdata am bagat la cap care sunt principalele platforme. Le-am retinut de la Mihai Postolache, specialist e-mail marketing la Dar Media:
- ConvertKit – platforma de email marketing pentru bloggeri si creatorii de continut,
- Active Campaign – platforma pentru procesele automatizate,
- SendinBlue – User friendly, suporta si serviciul de SMS,
- Mailchimp – cea mai cunoscuta platforma de email marketing pentru afaceri mici (indiferent de nisa),
- Sender – Plan gratuit excelent pana la 2500 de contacte, usor de utilizat pentru eCommerce, bloggeri si facerile la inceput de drum,
- Hubspot – un CRM care ofera multe optiuni gratuite in zona de email marketing, materiale educationale, cursuri, acreditari.
Citesc deja cateva newslettere interesante, acum fac si legatura cu e-mail marketing.
Concluzii dupa training
A fost un training util pentru blogosfera craioveana, in care colegii sunt pe diferite nivele de cunoastere ale celor 2 subiecte. Am primit raspunsuri concrete la intrebarile puse, dar in continuare depinde de noi sa aplicam ce-am invatat.
Am lasat la final exercitiul cu care a inceput trainingul:
Rezuma intr-o propozitie despre ce este blogul tau si pe cine ajuta.
Blogul meu este despre Craiova si despre evenimente interesante la care particip aici sau in alte locuri mai indepartate 🙂 Sper sa-i ajute pe cei care cauta informatii de calitate.
Spor descoperitor!
Blogoltean verde ca prazul si natural ca Aloe Vera.
Informatia utila impartasita este remediul natural contra ignorantei