vin

Puterea newsletterului, persuasiune si (hai) noroc

Despre puterea newsletterului va povestesc azi, apoi cu putin (hai) noroc vorbim aplicat si despre persuasiune 🙂

Puterea newsletterului in general si Crama Girboiu in particular

Exista o mare deosebire intre newsletter si retelele sociale.

FB, Insta etc. iti impun propriile reguli si la ce procent de urmaritori ajunge mesajul tau.

In schimb newsletterul este al tau, ajunge la toti si doar continutul pe care-l trimiti determina cati dintre abonati citesc. Nu algoritmul, nu altcineva, ci doar cat de interesant este continutul pentru abonatii la newsletter.

Pentru mine interesant inseamna:

  • sa aflu lucruri noi,
  • sa invat chestii la care nu m-as fi gandit,
  • sa primesc oferte, reduceri, exclusivitati.

Toate acestea le gasesc in e-mail-urile pe care le primesc de la Crama Girboiu.

De exemplu din retrospectiva anului 2023 am aflat ca au primit titlul de Best Producer Romania la 2 concursuri europene. Am mai aflat despre abordarea eco si panourile solare folosite la crama.

N-am tinut doar pentru mine, ci am scris si pe blog, dupa o scurta recapitulare cu Crama Girboiu.

Din newsletterul Vinostiri cu Livia Girboiu am invatat despre avantajele dopului cu filet (screw-cap).

Cele mai multe newslettere sunt cu promotii si reduceri de 20%, 25% sau 30% valabile 48 de ore cu diverse ocazii:

  • zile onomastice gen Constantin si Elena,
  • Dragobete,
  • Paste, Craciun,
  • Weekend Wineday.

Persuasiune si vin

In perioada asta am tot discutat cu tinerii in cadrul unor Ateliere de Educatie Media. Nu despre vin, dar printre notiunile amintite se regaseste si persuasiunea. Adica puterea de a convinge pe cineva.

Ei bine, puterea newsletterului se reflecta cel mai bine in mecanismele cognitive ale persuasiunii:

  • asocierea,
  • repetitia,
  • promisiunea.

Sa le luam pe rand si aplicat pe newsletterul Cramei Girboiu, un adevarat „vinstrument” online 🙂

Stiu vinurile cramei de la degustari sau targuri de vinuri. Mi-au placut inca de la primele intalniri, iar parerea mea a fost validata de numeroasele premii si medalii internationale. Newsletterul completeaza parerea buna si asocierea cramei cu vinurile de calitate.

Primesc informatii despre vinurile cramei in mod repetat pe e-mail, Facebook si Instagram, alaturi de promotii si concursuri.

Promisiunea se refera tocmai la aceste promotii. Daca folosesti codul de promotie in urmatoarele 48 de ore, ti se promite de exemplu o reducere de 25%.

Inclusiv abonarea la newsletter este insotita de o promisiune: voucher de reducere 50 lei la prima comanda.

Nu sunt doar promisiuni, ci se si intampla, am verificat personal de mai multe ori 🙂

Hai (sa fie cu) noroc!

Ca sa fac legatura cu titlul articolului, la cel mai recent e-mail ma gandeam ca inca n-am terminat vinurile de la ultima comanda. In timp ce rasfoiam magazinul online, avand un cod de reducere de 25% timp de 48 de ore, mi-a aparut Roata Vinului. Cu inca o promisiune:

Castiga unul dintre cele 30 000 de premii!

N-aveam nimic de pierdut, mi-am scris datele si am invartit roata (am apasat sageata). Voucher de 25% aveam deja, asa ca am sperat la unul mai mare. Si ce sa vezi, gand la gand cu bucurie, s-a oprit roata la 50% reducere.

Voucherul de reducere se poate folosi la urmatoarele cumparaturi, timp de 48 de ore, incepand din momentul primirii.

Voucherul se se poate aplica si produselor aflate in promotie. Insa voucherul nu se poate cumula cu alte cupoane de reducere.

Deci eu aveam 25% reducere din newsletter, 50% reducere la Roata Vinului, nu se cumuleaza. Dar mai bine 50% reducere decat 25%. Ce a rezultat vedeti mai jos.

puterea newsletterului

Stiam de la comenzile anterioare ca daca suma vinurilor cumparate depaseste 300 lei, nu se plateste nici transportul prin curier.

Cum e canicula, m-am uitat la promotii pentru vinurile albe si la spumante, mai precis la colectie vinuri albe si  la pachet Cuartz  (10 sticle + accesorii).

Cu tot cu promotii si cod de reducere, ceea ce vedeti in imaginea de mai sus m-a costat 388,76 lei. Ceea ce va doresc si voua!

Hai (sa fie cu) noroc!

Leave a Reply

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.