Aventura comuna pe cararile montane din Mehedinti

In urma cu 2 saptamani mi-am sarbatorit ziua numelui pe carari montane 🙂 Si pe bicicleta, intr-o aventura comuna cu bloggeri, jurnalisti si vecini din Bulgaria.

Aventura comuna pe cararile montane

Acesta este numele proiectului trasfrontalier Romania-Bulgaria prin care sunt puse in valoare cararile montane si explorarea lor pe biciclete electrice. Este vorba despre trasee de bicicleta din districtele Vidin si Montana din Bulgaria, iar din Romania, trasee din judetul Mehedinti.

Nu mi-a permis timpul sa ajung la actiunea din Bulgaria, insa #prinMH am biciclit chiar de Sf. Dumitru.  Colegii mai harnici au biciclit Vineri, Sambata si Duminica.

Evenimentul a presupus organizarea unor tururi comune pentru promovarea turismului cu biciclete electrice pe traseele identificate prin proiect.

Am ajuns la Steaua Muntilor Vineri seara, asa am biciclit doar Sambata. Si Dumninica era Sf. Dimitrie cel Nou, insa din nou a trebuit sa plec. Nu de alta, dar aveam de pregatiti Adunarea Generala a ASBO. Asa ca va povestesc pe larg despre ziua de Sambata, 26 Octombrie.

Ne-a intampinat o dimineata insorita dar cetoasa.

dimineata cu soare si ceata

Am surprins imaginea deosebita in timpul micului dejun de la Steaua Muntilor. Apoi, cat timp s-a mai ridicat ceata, am plecat sa vizitam Ponoarele.

prima dimineata in aventura comuna pe cararile montane

Ponoarele, pestera si Podul lui Dumnezeu

Daca n-ati fost la Podul lui Dumnezeu, sa stiti ca asa arata acest pod natural din judetul Mehedinti.

Aventura comuna la Podul lui Dumnezeu

Am imortalizat mai bine momentul si monumentul natural alaturi de blogolteni.

Blogoltenii la Podul lui Dumnezeu

Aici este panorama de deasupra pesterii Ponoare.

Podul lui Dumnezeu, Ponoare, MH

Din cealalta parte imaginea nu este la fel de spectaculoasa, insa pentru completare am sa las varianta aici.

Podul lui Dumnezeu

Am vizitat si zona numita Campurile de lapiezuri, ghid local fiindu-ne Carmen.

Ponoarele #prinMH

O stiu pe Carmen Lucia Doandesi de pe Facebook, datorita pasiunii comune pentru handbal. Ne-am intalnit si offline in 2018, in anul in care SCM Craiova a castigat Cupa EHF si locul 2 in Liga Florilor. Atunci am imortalizat-o alaturi de jucatoare si de colegii din Blue Legion.

Acum ne-am intalnit pe meleagurile ei natale si am facut o poza cu blogoltenii.

Carmen Lucia Doandesi si blogoltenii

Ne-a povestit despre zona, ea fiind o membra activa a Asociatia pentru Turism Mehedintiul de sub Munte.

Am facut si cativa pasi in Pestera Ponoarele. Dar cum nu eram echipati cu cizme si surse serioase de lumina, n-am intrat foarte mult.

aventura comuna in Pestera Ponoarele

Ne-am multumit cu imaginile surprinse mai demult de Carmen impreuna cu echipa.

Tot ea ne-a arata cum este zona din jurul pesterii Ponoarele atunci cand creste Zatonul.

Aventura comuna in Polia Zatonului

Este un colaj de pe pagina ei de Facebook Zona Baia de Arama – Ponoarele – Isverna, noi vazand panorama ca in prima imagine de sus.

Dupa ce-am vizitat aceasta zona, ne-am intors la baza pentru masa de pranz. Apoi am plecat imediat cu bicicletele pe carari montane

Aventura comuna cu bicicletele electrice

Bicicletele prevazute in proiect au si facilitati electrice. In sensul ca atunci cand urcusul este prea greu, poti apela la micul motor electric ca sa treci hopul.

Iar cararile pe care am fost au necesitat astfel de ajutor. Bine, cu motor cu tot si tot am fost nevoiti sa mergem pe langa biciclete in anumite zone dificile.

Aici au ajuns doar cei care au urcat pe langa bicla 🙂

aventura comuna pe biciclete

Insa avand in vedere ca eram un grup eterogen ca varsta si pregatire fizica, plusul electric ne-a ajutat sa stam in grup cat de cat compact.

Velo grup in aventura comuna pe cararile montane

Buna treaba, insa daca folosesti in exces facilitatea electrica, te lasa bateria si ramai pe cont muschi propriu 🙂

aventura comuna pe carari montane

Timp de vreo 4 ore am urcat si-am coborat cararile montane, cat sa ne facem pofta pentru masa de seara. Imaginile din zona sunt superbe, iar culorile toamnei le-au pus in evidenta.

Va las sa le descoperiti in pozele facute de mine.

Seara traditionala #prinMH

Dupa ce ne-am facut pofta de mancare la bicileala, seara am devorat bunatatile puse la cale de gazde. Apoi, ca sa mai amorsam din febra musculara, am iesit la jocuri traditionale din zona Baia de Arama – Isverna – Ponoare.

Un taraf local ne-a asigurat fondul sonor pe care ne-am dat silinta sa nimerim pasii la Bordeiasul, Căzăceasca (Târcolul), Rustemul, Ghimpele, Șchioapa si altele 🙂

Carmen si Letitia ne-au ghidat pasii si sper ca ne-am descurcat. Am contraatacat si noi cu Sarba Daogarilor si altele oltenesti, ca sa nu ramanem mai prejos.

Iar la miezul noptii l-am scos din cutie pe Sf. Dumitru 🙂

Sf. Dumitru Cupola Sanctis

Pai da, ca nu degeaba am fost Vineri in vizita la Crama Oprisor, tot in Mehedinti.

Imagini de la seara traditionala nu am, ca bateria aparatului foto a tinut mai putin decat bateria bicicletei 🙂 Sper sa aiba gazdele.

Dar pana atunci, ma bucur ca am luat parte la aceasta aventura comuna #prinMH.

Dimineata pe racoare 🙂

Duminica dimineata ne-am luat ramas bun de la gazde si de la colegii care au ramas sa bicicleasca. Si de la diminetile insorite si cetoase.

aventura comuna la Steaua Muntilor Isverna

Pai da, ca si Duminica a fost la fel de frumos ca Sambata dimineata.

Steaua Muntilor Isverna

Spor descoperitor!

Update

Nu suntem singurii care au descoperit comorile Mehedintiului pe biciclete.