Webstock 2022 a fost din nou „ca inainte”. In 2021 ne-am bucurat ca dupa 2 ani de pauza, am fost totusi cateva zeci de persoane in sala. Acum am fost de-a dreptul fericit sa vad sala plina ca in vremurile bune.
Se spune ca o imagine face cat 1000 de cuvinte, asa ca las si imaginea cu sala din 2021.
Acum fiind clare diferentele, m-am bucurat de fiecare clipa petrecuta la Webstock 2022
Cum a fost la Webstock 2022
A fost ca pe vremuri, ca sa incep cu concluzia. Am ajuns devreme la sala ca sa ocup loc pentru toti blogoltenii care veneau cu trenul.
Dupa cuvantul de bun venit din partea lui Cristian Manafu am trecut efectiv la treaba. Adina Jipa de la SocialInsider ne-a facut o comparatie utila intre Tik Tok si Instagram.
Pentru Tik Tok nu mi-am facut timp, insa in ultima vreme apreciez Instagram dupa ce a introdus posibilitatea de link in story. Bloggerul in mine era nemultumit de „solutia” link in bio.
Ca sa ramanem in domeniu, Dan Oros de la Google ne-a vorbit despre Youtube Shorts.
Am retinut cateva idei interesante. Ce e popular nu mai e uniform, ci fragmentat si personalizat.
Mi-au placut si cateva tipuri de creativitate. La cea referitoare la comunitate, conversatiile despre un subiect pot fi mai interesante decat subiectul in tine. La creativitatea responsiva, nostalgia de exemplu este un trend in mare voga. Dovada sunt remake-urile care au mai mult succes decat piesa originala.
Am rentinut si concluzia ca la Youtube povestea si sunetul de calitate sunt mai importante decat structura sau formatul.
A urmat un moment de care am fost foarte atasat la Webstock 2022, deoarece il oglindisem de mai multe ori pe blog.
Salvamont si Vodafone Romania si-au unit eforturile pentru a salva mai multe vieti pe munte. Tehnologia Recco sau utilizarea dronelor si a Inteligentei Artificiale sunt cele mai recente aplicatii ale tehnologiei.
Echipele umane sunt indispensabile in locurile accesibile, iar drona si tehnologia ajuta in zonele inaccesibile omului.
Am aplicatia Salvamont instalata din 2021, chiar daca mi-as dori sa nu fie nevoie s-o folosesc niciodata.
A urmat o pauza in care m-am imbratisat cu toate persoanele pe care nu le mai vazusem de multa vreme la Webstock.
Emotie si povesti care sa ne inspire
Au urmat 2 momente emotionante, in care pe scena au urcat alaturi de Cristina Bazavan 2 persoane foarte cunoscute.
Firicel din Las Fierbinti, asa este cunoscut Cuzin Toma. Insa mai putina lume stia ca Toma este numele de familie, iar prenumele este Cuzin.
Si mai putini stiau despre ambitia sa de a face un festival de film in satul din care a plecat.
Arta are puterea de a ajuta omul sa-si constentizeze situatia si sa-si puna intrebari.
Cuzin a adus festivalul de filme premiate la Cannes sau Berlin in satul natal. Emotia maxima a fost in momentul in care personajele din film „au iesit” din ecran si au vorbit cu satenii. Fiind vorba de unul de-al lor, Cuzin a avut un efect nemaipomenit printre participanti.
A urmat Dan Badea, pe care-l stim din spectacolele de stand up comedy.
Mai in gluma, mai in serios, Dan Badea ne-a spus ca inca de mic era „mic si gras”. Insa cu umorul a trecut peste toate hartuielile, iar acum umorul este un mod de viata. Vorbind despre lipsa lui de emotii pe scena, ne-a zis ca atunci cand iti place ce faci, n-ai emotii.
Ne-am revenit dupa momentul emotionant cu 1 ora de pauza. Am si uitat sa imortalizez bunatarile pregatite la Marriott. M-am bucurat sa dau noroc cu un Kozel Dark cu toti bloggerii cu care m-am intalnit.
A urmat apoi traditionala „poza cu blogoltenii” in fata la Craiova, la Marriott.
Ca sa vedeti inca o data diferenta fata de anul trecut, mai las o imagine din 2021.
New trends vs Creators vs Strategy la Webstock 2022
Dupa pauza de pranz ne-am impartit in 3 paneluri paralele
- New trends stage by Penny,
- Creators stage by Pepsi,
- Strategy stage by George.
Am ales scena Penny, unde moderatori au fost Cristian China-Birta si Cristian Florea.
In prima interventie Andreea Logigan de la MSL The Practice si Irina Manuela Butnaru de la Penny ne-au vorbit despre colaborarea pe termen lung.
Apoi antropologistul Radu Umbres (dom profesor cum l-a numit Chinezu) ne-a captat atentia cu detalii despre cum gandeste omul.
Concluzia de imbunatatire a comunicarii lucrurilor relevante a fost ca acestea trebuie explicate intr-un mod creativ.
Au urmat Alex Cotet si Raul Gheba cu o prezentare-show despre expertiza lor in non-trenduri gen Metavers, NFT etc.
In partea a doua a fost vorba despre New Tricks for Old Brands. Atmosfera a fost relaxata, cu multe intrebari interesante venite din public.
Oana Bulexa de la MSL The Practice a avut cea mai controversanta prezentare.
Este vorba despre branduri si activism. Mi-a placut ideea de Business as a Force for Good.
Apoi punerea in context despre Romania in epoca globalizarii.
Gasiti mai multe detalii in imaginile de la Webstock.
Bogdan Epure de la Oxygen a pus punctul pe i referitor la brandurile vechi care nu pot evita digitalul.
Pe digital nu poti sa ignori feedback-ul si comentariile pe care le vezi sau nu le vezi.
Mihai Manescu de la Streams.Live ne-a spus ca viitoarul va avea o componenta Live in shopping.
Apoi a facut o comparatie interesanta intre teleshopping si live stream shopping.
A fost incheierea interesanta si futurista pentru cea mai mare conferinta de social media din Romania.
Multumim Cristian Manafu si Evensys pentru revenirea la normal!
Spor!
Blogoltean verde ca prazul si natural ca Aloe Vera.
Informatia utila impartasita este remediul natural contra ignorantei