Am fost in premiera la BrandFluence Camp, in tabara Biz de la Magura. Pai da, va spuneam ca am tot fost plecat, acum a venit timpul sa dezvalui si destinatiile. Asa ca pregatiti-va pentru o poveste de 3 zile din tabara Biz.
Prima data la BrandFluence Camp
Am mai fost in tabara Biz, ultima data la Summer Camp in 2023. Insa acum a fost prima descalecare la Magura, de cand s-a rebranduit evenimentul in BrandFluence Camp.
S-a schimbat locatia, se pastreaza formatul, chiar daca s-a mai schimbat formatia. In sensul ca au fost foarte multi participanti noi.
O alta schimbare este ca tabara nu se mai face de Joi pana Duminica, ci in zilele ramase din saptamana 🙂
Adica de Luni pana Miercuri, ca nu degeaba v-am zis ca n-am mai respectat Miercurea fara carne in tabara.
Dar hai sa le luam cu inceputul. Daca nu incepi cu poza cu badge, nu se pune ca ai participat 🙂
Tabara de la la Paraul Rece s-a mutat la Complexul Turistic Magura, in judetul Buzau. Zona frumoasa, drum lung, am facut vreo 5 ore cu masina de la Craiova, dar a meritat cu varf si indesat.
O singura data am mai fost prin zona, cand am vizitat Vulcanii Noroiosi. Insa acum am venit cu alte treburi, pe care le descriu in continuare.
Dupa masa de pranz, prima zi de tabara a inceput cu prezentarea tuturor participantilor. Apoi am trecut la treaba cu primele informatii aflate de la Mugur Patrascu.
Asa am aflat despre „marketingul GREU”.
Nu doar am aflat, dar Mugur ne-a indemnat si ce sa facem ca sa nu cadem in plasa marketingului usor. Usor de zis, mai greu de facut 🙂
Tot la marketingul greu se incadreaza si agentii AI. Dar pana atunci, am aflat cum pot fi folositi influencerii in marketingul greu.
Cu si despre influenceri in prima zi de tabara
Urmatoarele prezentari au fost cu influenceri. Mai intai Robert Onofrei ne-a povestit cum imbina actoria, cu influencereala si cu mancarea 🙂
Pentru Robert, continutul viral are cateva ingrediente:
- Hook vizual/sonor,
- Estetica video-ului (culori, unghiuri, ritm, voiceover),
- Elementul X al fiecarui video (nostalgie, umor, mancare buna) – tusa personala, C
- Confort pentru spectator
Pentru TikTok, abordare se imparte in 2 directii:
- Content curatoriat, gandit, muncit, cu potential de viralitate, care poate aduce audienta noua
- Content personal (personal branding), care ajuta la contruirea increderii intre follower si creator: daily vlogs, raspunsuri la comentarii.
Pe Instagram abordarea este un pic diferita fata de TikTok:
- Se pastreaza continutul de pe TikTok, dar este aranjat mai frumos.
- Video-urile cu potential de viralitate raman pe profil.
- Momentele raw, spontane etc. raman pe story.
- Contentul personal poate ramane pe profil sau doar in grila de reels.
- Foarte important Bio-ul, care este primul contact al unui follower cu profilul.
Urmatoarea prezentare a fost cu 2 inluenceri, Mariciu si Radu Chirila.
Cu Mariciu m-am intalnit prima data la Spectacular Wine Trip Liliac.
Imaginea este de la Salina Praid, cand nu era inundata, ci folosita inclusiv pentru maturarea branzeturilor. Daca nu-l recunoasteti pe Mariciu cu scufita, este cel din centrul imaginii, cu filmarea 🙂
Pe Radu Chirila il stiu tot dintr-o tabara Biz, editia de iarna.
Acum ne-au povestit din perspectiva lor de influenceri, despre colaborarea cu branduri si agentii.
De la Radu Chirila am retinut ca e foarte important ca brieful trimis pentru campanie sa fie
- simplu,
- usor de inteles de la prima lectura.
Mariciu a punctat cu colaborarile pe termen lung, care sunt benefice si pentru branduri si pentru influenceri. Si asa am facut legatura cu Brand Influencers din „marketingul greu”.
In pauza am facut cunostinta cu produsele sponsorilor prezenti in tabara.
Buna AQUA CARPATICA pe canicula.
Dar mai ales dupa un Roze de Samburesti.
Ca sa mearga si mai bine vinul, a fost insotit de Cheesy Minis de la Linco.
Atentie la neatentie
A urmat prezentarea lui Gabriel Patru.
Cand ai peste 10 000 de mesaje ale brandurilor in fiecare zi, span attention a scazut la 8,5 secunde. Din care ai doar 1,5 secunde la dispozitie pentru a capta atentia.
Insa daca te concentrezi pe captarea atentiei publicului, ai mai multe avantaje.
Gabriel ne-a invatat si cum sa folosim atentia.
Dar nu doar asa teoretic, ci pe exemple practice.
Exemplificare Cadbury:
Exemplificare Burger King:
Exemplificare Heinz:
Apoi, dupa o scurta recapitulare a zilei, ne-am pregatit pentru Tropical Party.
Tropical Party la BrandFluence Camp
Pai da, tabara inseamna si sa inveti chestii noi, dar si sa te distrezi.
Daca nu stiati, fiecare seara are un anumit cod vestimentar, iar codul primei seri a fost Tropical Party.
Sa nu credeti ca doar fetele au fost in mare forma. Au incins si baietii o hora tropicala.
Insa a fost loc de distractie, dans sau discutii pentru toata lumea. Plus bere, vin, tarii si ce-a mai preferat fiecare pentru buna dispozitie. Eu m-am acomodat la atmosfera in stilul la vie en rosé 🙂
Unii au mai ramas la Breakfast Club sa prinda rasaritul soarelui, insa la ora 10:00 toata lumea a fost in sala.
A doua zi la BrandFluence Camp
Dupa un mic dejun copios si cafeaua obligatorie de la 5 to Go dupa o seara lunga, am revenit in sala la prezentari.
Ne-a ajutat sa revenim in forma si Zentiva, cu UltraMag pentru toti participantii.
Ziua a inceput cu sfaturi practice si tehnici de respiratie de la Florentina Opris – Expert in Healthy Lifestyle & High-Performance Habits.
Incep cu concluzia, pe care o explic in 4 tehnici.
1. Respiratia
2. Pauza
3. Resetul
4. Ferestrele metabolice
Revigorati de Zentiva si de Florentina, am trecut mai usor la urmatoarele prezentari.
Impactul brandingului in comunicare
Daca tot eram la BrandFluence Camp, nu putea lipsi impactul brandingului in comunicare. Ne-a ajutat Mihaela Muresan.
Insa nu doar cu teoria, ci si cu cateva exemple practice de la O’P’I, AQUA Carpatica si Cesarom.
A urmat Diana Coman, profa de social media, de la care am retinut cateva sfaturi practice.
La Instagram sunt cateva must-have-uri:
- Reels,
- Carousels,
- Stories,
- fara hashtaguri in caption.
Iar la TikTok am inteles cum se puncteaza un video.
Iar ca sfat, sa raspundem la comentarii cu un video, deoarece acest raspuns este mai apreciat de TikTok.
In general pentru video, iata care sunt sfaturile de la Profa de social media:
In 4 + 3 pasi 🙂
AI, AI, AI
Am inceput sesiunea de AI cu Cristian Ignat de la Canopy.
Cristian ne-a exemplificat folosirea unui SocialBot pentru a genera raspunsuri la comentariile din social media.
Iar rezultatele sunt impresionante.
Mihai Vanatoru – DWF ne-a anuntat ca in Mai 2025, pentru prima data traficul ChatGPT a depasit traficul Google in Romania.
Cu alte cuvinte, mai multe persoane au cautat informatii pe ChatGPT decat pe Google.
Ca atare, ne-a dat si cateva exemple practice pentru a genera pe scara larga continut relevant pentru Oameni, Google si AI.
Cum ne prezentam
Pentru ca se apropia momentul culminant al zilei, adica brief-urile si prezentarile, am primit sfaturi si-n aceasta directie.
Elena Filip ne-a vorbit pe bune despre interactiunile dintre branduri, influenceri si agentii.
Andrei Dunuta ne-a dat cateva tipuri de deschidere a prezentarii.
Detaliez cateva care mi-au placut in mod deosebit.
Poti sa incepi cu o intrebare, insa sa ai grija ca raspunsul sa se regaseasca la sfarsitul prezentarii
Imagineaza-ti ca… acest inceput de prezentare functioneaza ca o comanda pentru creier.
Ne-a incurajat spunandu-ne ca pentru fiecare minut bun dintr-o prezentare iti trebuie zeci de ore de antrenament.
Insa inainte de brief-uri am cunoscut si cativa sponsori, care s-au prezentat in cifre si actiuni.
OPTIblu nu doar ca ne-a prezentat activitatea firmei in cifre.
Dar ne-a si facut un control oftalmologic.
Sa mai zic de ochelarii de soare primiti cadou?
Zentiva ne-a pus pe picioare cu UltraMag si alte intaritoare, dar ne-a si impresionat cu o prezentare.
Brief-uri la BrandFluence Camp
Momentul culminant al taberei este rezolvarea brief-urilor primite de la sponsori.
Participantii au fost impartiti in 5 echipe, fiecare echipa tragand la sorti pentru un brief.
Inainte de a incepe dezlegarea brief-urilor, am mai primit cateva sfaturi de la Mugur Patrascu.
Apoi noi ne-am straduit sa livram cat mai bine, iar juriul sa evalueze cat mai corect.
Pentru prima data in istoria taberei, juriul a dat egalitate de punctaj, asa ca doua echipe au castigat primul loc.
N-am stat foarte mult pentru felicitari, pentru ca ne astepta activarea Tomi.
Am mancat mai intai burgerii cu sos de la Tomi, apoi ne-am imbracat in alb. Pai da, a fost White Code in seara a doua la BrandFluence Camp.
In alb trebuia sa ne prinda si sedinta foto cu Mihnea Ratte, insa mai intai ne-a prins ploaia 🙂
Dupa atata canicula s-a mai racorit putin, iar la poze am revenit mai pe seara. Iar spre final am facut si o poza de grup cu cei mai petrecareti 🙂
Daca prima seara a fost dedicata rose-ului rece, in seara alba m-am orientat spre Ferrari. Spumant Ferrari.
De data asta, pe langa dansuri si discutii, am ras cu lacrimi la jocurile de roluri si la aparitiile neasteptate.
Va intrebati de ce la masa juriului de 3 au fost 5 scaune? Unul a fost pentru premiul dedicat castigatorului, un Ferrari (cu motor) de 3 litri. Alt scaun a fost rezervat pentru Simion, ca de obicei.
De altfel si-n jocurile de rol au fost preluat multe expresii din campania electorala. Inclusiv programul de tara a fost completat adecvat cu programul de tabara.
Surpriza din ziua #3 de tabara
N-a mai fost o surpriza ca Zentiva ne-a asteptat cu solutii de revenire in sala, dupa o seara plina de activitati.
Surpriza insa n-a venit din partea medicala, ci pe linie militara.
Au mai fost activari ale MAPN in editiile trecute. Am cantat in timp ce mergeam cu camioanele militare.
Ne-am pozat ochind cu arma.
Insa acum a fost si mai emotionant si cu mai multe activitati. Dar hai sa le luam pe rand.
Invitatii speciali au fost cativa reprezentanti ai Invictus Romania. Este vorba despre militari raniti in campurile de operatii, care s-au refacut apoi cu ajutorul sportului. Iar acum participa la competitii sau ii ajuta pe alti militari raniti sa revina la o viata normala prin sport.
Am retinut de la ei o idei deosebit de actuala: Democratia nu se apara individual doar in tara in care te afli, ci participand alaturi de aliati unde este nevoie.
A propos de locul in care ne aflam, n-am mai facut poza cu Roxana, dar i-am transmis salutari.
Insa pana la salutari, am trecut la activare cu Invictus Romania.
Unii au tras cu arcul.
Altii si-au incercat indemanarea la rawing.
Am facut si o poza de grup cu Invictus Romania, inainte de a-i saluta si a declara inchisa tabara.
Va salut si pe voi si va doresc sa aveti parte de momente deosebite, asa cum au fost la BrandFluence Camp 2025.
Chapeau Echipa BIZ!
Spor participator!

Blogoltean verde ca prazul si natural ca Aloe Vera.
Informatia utila impartasita este remediul natural contra ignorantei